www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Nagyvasak
  2. A legyőzhetetlen – Toyota Hilux Invincible

A legyőzhetetlen – Toyota Hilux Invincible

  • Szőnyi Zoltán
  • április 19, 2023
  • Komment

1968 márciusában indult hódító útjára a Hilux. Az elmúlt több, mint 55 év alatt a pick-up piac elválaszthatatlan részévé vált. Bár nem árusítják a világ összes pontján, de ahol igen, ott leginkább piacvezető vagy a ranglista élén található. Az, hogy évi több mint 550 ezer Hilux talál gazdára világszerte, nem véletlen.

A Toyota mérnökei hét modellgeneráción át folyamatosan tökéletesítették és ahol lehetett mindenhol letesztelték, hogy a legjobb lehessen. A Hilux mindenhova eljutott, számos hegyet, hágót és hegygerincet megmászott, sivatagokat szelt át és még ezer másik olyan helyen járt, ahol előtte négykerekű nem túl sok.

A nálunk járt tesztautó az erősebb motorral szerelt 2.8 literes 204 lóerős automata váltós változat. Természetesen kézi váltóval is kérhető, ugyanúgy, mint a kisebbik, 2.4 literes 150 lóerős testvére. A kisebbik motor is bőven elég lenne mindenre, amire egy ilyen jármű hivatott, de ezzel a többlet 50 lóerővel és a kinyújtott nyomaték maximummal, amely 500 Nm, egy igazán élvezetes pick-upot kapunk. Egy ilyen autónál nem szokás gyorsulásról beszélni, de itt azért illik megemlíteni, mivel nagyjából 10 mp alatt képes elérni a 100 km/h-át. Ezzel ez a valaha volt leggyorsabb gyári Hilux! Nagyon jó és kellemes motorkarakterisztikával rendelkezik, nem mellesleg fogyasztásból is nagyon jól vizsgázott, mivel 9 liter körüli fogyasztást produkált a nálunk töltött idő alatt. Egy 2,5 tonnás önsúllyal rendelkező, 5325mm hosszú, 1855mm széles és 1860mm hosszú járműtől ez egyáltalán nem rossz eredmény.

Kényelemben sincs hiány, megtalálható benne minden kényelmi funkció, mint bármely más személyautóban is, egyszóval halad a korral és nem csak a robusztusságán van a fókusz. A középkonzolon található egy 8 colos érintőkijelző, analóg gombokkal ellátva, amiről mindent vezérelhetünk, plusz az Apple Carplay vagy Android Auto-n keresztül kinyílik a világ. A keretrendszer a Toyota Touch 2, egy gördülékenyen futó kellemes rendszer, amelynek használata nem okozhat gondot senki számára. Ha szeretjük a zenét és a szép tiszta hangzást, akkor ebben segít a JBL hangrendszere, 8 hangszóróval, plusz mélynyomóval, így a brutális hangteljesítménynek köszönhetően lehet azt sem vesszük észre, hogy már nem is az úton haladunk. Persze ehhez ki kell kapcsolni előtte a vezetéstámogató rendszereket. Az viszont biztos, hogy a futóműnek meg sem kottyan az offroad terep. 2023-tól 5 felszereltségi szint rendelhető, amiből a miénk a csúcsváltozat alatti INVINCIBLE csomagot kapta. A kínálat csúcsán a Dakar ihlette GR Sport változat van.


Az Invincible csomag többek közt tartalmaz egyedi megjelenésű karosszéria elemeket, 18 inches fekete könnyűfémfelniket és fekete bőr belsőt. A legszerényebb LIVE csomag választása esetén kérhetjük szimpla, extra és dupla kabinos verzióban. A többi csomagnál csak a dupla kabinos verzió rendelhető.

A Hilux külsőjét tekintve egy igen erős karakterű pick-upról van szó. Megvan rajta minden elem, amely azt sugallja, hogy készen áll mindenre. Szigorú tekintet, elől szögletes elemek. Oldalról szép domborulatokban folytatódik a vonalvezetés, amit a sárvédő ív szélesítések tesznek még izgalmasabbá. Hátulról sem szégyenkezhet, mivel egy igen jellegzetes, vetélytársaitól jól megkülönböztethető dizájnt kapott.

Amiről mindig is híres volta Hilux, az a robosztus létraváz, nagy rugó utak, illetve az elnyűhetetlen hajtás, ez mind továbbra is szerves része a modellnek.  Ha épp egy építőipari cég alapításán gondolkodunk, nem szükséges beruházni egy kisteherautóra, mivel a platón, amely már elektromos rolóval le is zárható, gond nélkül elvihetünk 10 mázsa sódert és a munkagépeket sem kell otthon hagyni, hiszen a 3,5 tonnás horoggal bármit elhúzhatunk. Nem kell szégyenkezni nehézterepen sem, mivel 70 centis a gázlómélysége, amit az utána kötött futó már nem biztos, hogy díjaz. A legnagyobb oldalirányú terepszög 45 fok, amíg az első terepszög 26 fok és a hátsó 29 fok. Nem igen van terep, ami határt szabna számára, ezzel bátran nekivághat bárki.

Kecsegtető az erdészektől kezdve a kalandvágyók számára, egyszóval még mindig megvan benne az, ami részben a sikerességének titka, hogy mindenre megfelel. Természetesen a pénztárcákhoz mérve, mivel nem az olcsó kategóriájú pick-upokhoz sorolandó, de ez egy magasabb szintet is képvisel. Nemhiába... hű a nevéhez HiLux azaz, High Luxury és ez az, amit büszkén visel. A Hilux megvásárlása esetén csalódásnak nincs helye, mi is fájó szívvel adtuk vissza a tesztautónkat, mivel tényleg egy remek, megbízható társ, jövőbemutató külsővel. Kellhet ennél több?

@motorhang ????????Toyota Hilux Invincible Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #toyota #toyotahilux #toyotahiluxinvincible #hilux #hiluxinvincible #invincible @toyota.hungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ TIME TRAVEL - BIFFUZI
  • 2023 Toyota Hilux teszt Hilux invincible teszt toyota hilux Toyota pickup teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legyőzhetetlen – Toyota Hilux Invincible
    A legyőzhetetlen – Toyota Hilux Invincible
    • Nagyvasak
    Kalandra kész lakóautóvá változott a világ legnépszerűbb pickupja, a Toyota Hilux
    Kalandra kész lakóautóvá változott a világ legnépszerűbb pickupja, a Toyota Hilux
    • Hírek
    Minden, amit az új generációs Toyota Hiluxról tudni vélünk
    Sosem volt még ennyire vagány a Toyota Hilux
    Sikerült: Attiyah és Baumel megszerezte a Toyota második Dakar bajnoki címét
    Múzeumi darab lett Fernando Alonso dakaros Toyota Hiluxa
    A marokkói diadal kiváló főpróbát jelent a Toyota Dakar csapata számára
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Kalandra kész lakóautóvá változott a világ legnépszerűbb pickupja, a Toyota Hilux
    Kalandra kész lakóautóvá változott a világ legnépszerűbb pickupja, a Toyota Hilux

    Expedíciók, világ körüli túrák ideális járműve lehet a japán Direct Cars karosszériaépítő cég BR75 névre keresztelt terméke, amely egy guruló luxuslakás nappalival, fürdőszobával és minden kényelmi extrával, ami csak elképzelhető.

    olvass tovább
    Hírek
    Minden, amit az új generációs Toyota Hiluxról tudni vélünk
    Minden, amit az új generációs Toyota Hiluxról tudni vélünk

    Egy január végén benyújtott szabadalmi igényből kiderült, hogy hogyan fog kinézni a világ legnagyobb számban értékesített kompakt pickupjának utódja. A Hilux nem csak formailag, de technológiai tartalmát tekintve is vadonatúj vizekre evez

    olvass tovább
    Hírek
    Sosem volt még ennyire vagány a Toyota Hilux
    Sosem volt még ennyire vagány a Toyota Hilux

    A ’2022/2023-as Év Pickupja’ díjas és a 2022-es Dakar megnyerése után a 2023-as megmérettetésen is az élen álló Toyota Hilux új GR SPORT Wide Tread névre keresztelt kivitelt kapott, amely eddig nem látott magasságokba emeli a világ legkeményebb és egyben kedvenc pickupját.

    olvass tovább
    Race
    Sikerült: Attiyah és Baumel megszerezte a Toyota második Dakar bajnoki címét
    Sikerült: Attiyah és Baumel megszerezte a Toyota második Dakar bajnoki címét

    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben a 2022/2023 Év Pickupja díjas Toyota Hilux alapjaira épülő GR DKR Hilux T1+ versenyautóval versenyző Nasser Al-Attiyah - Mathieu Baumel páros gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva megnyerte a 2022-es Dakart

    olvass tovább
    Race
    Múzeumi darab lett Fernando Alonso dakaros Toyota Hiluxa
    Múzeumi darab lett Fernando Alonso dakaros Toyota Hiluxa

    Javában folyik a Dakar, hol a Toyota 2018-ban második, 2019-ben első, majd 2020-ban és 2021-ben a győzelemről hajszálnyival lemaradva ismét második helyen végzett, a 2022-es megmérettetésen pedig egyelőre az első pillanattól élen áll

    olvass tovább
    Race
    A marokkói diadal kiváló főpróbát jelent a Toyota Dakar csapata számára
    A marokkói diadal kiváló főpróbát jelent a Toyota Dakar csapata számára

    Magabiztos előnnyel győzött Marokkóban a TOYOTA GAZOO Racing versenyzője, Nasser Al Attiyah az október 8. és 13. között megrendezésre került Marokkó Rallyn

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok