www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

  • Szőnyi Zoltán
  • február 17, 2020
  • Komment

Sokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.

Ahogy a bevezetőmben írtam, a mostani 1-es széria sokkal átlagosabb megoldásokat kínál, mint az elődei. De ezek a különbségek leginkább csak a színfalak mögött játszanak szerepet. Természetesen, ha valakinek ez (is) számít, akkor nem fog foglalkozni a formájában elődjéhez képest jelentősen megváltozott kompakt méretű BMW-vel. Pedig egy pillantást, vagy akár sokkal többet biztosan megér, hiszen olyan formai elemek kerültek az autóra, amelyek lényegesen más részletekből állnak, de összességében teljes mértékben hozzák a BMW érzést.

Tesztünkben egy M csomaggal felszerelt és extrákkal alaposan megtöltött 120d-t próbáltunk. Ez a három szám és egy betű ebben az esetben teljesen logikusan azt jelöli, hogy az egyes széria egy 2000cm3-es 190Le-s 400Nm nyomatékkal rendelkező dízel erőforrást rejteget a motorháztető alatt, ami elsősorban azért érdekes, mert a 1500kg-os autót ez igencsak kellemesen viszi. Az M megjelölés tehát nem csak sportos elemeket, hanem sportos és dinamikus vezetési élményt is ad. Tudni kell viszont, hogy a 120d kizárólag automata váltóval vásárolható meg.

Külsejét tekintve jelentősen megváltozott az új, harmadik generációs BMW. Méretei és arányai nagyban különböznek az előzőtől. Talán az egyik legszembetűnőbb változás az orr részen figyelhető meg, hiszen ez sokkal rövidebb, köszönhetően a motor elrendezésének. A hűtőrács olyan érzés számomra, mint amit a tacskó kutyám gondol magáról. Ugyanis ő sokkal nagyobbnak képzeli magát, mint amekkora a valóságban. Hát így van ez a BMW 1-es hűtőmaszkjával is. Döbbenetesen nagyok a vesék, amelyek nem mondom, hogy nem néznek ki jól, de kicsit az én ízlésemnek már túl vannak tolva. Mint egy 7-es kicsiben. Független ettől az arány kérdéstől, rendkívül erőteljes, maszkulin az egész első traktus, mely hatás az egész autóról elmondható. Próbáltam a fejemben számba venni az összes kompakt autót, de tuning nélkül egyik sem hozza ezt a sportos vonalvezetést, mint a BMW legkisebb modellje.  A lökhárítók M csomag esetén módosított oldalsó vonalai pedig elképesztően egyediek, nagyon-nagyon sportosak.

A belső tér teljesen hozza a mostani BMW feelinget. Nagyon minőségi anyagokat találunk mindenhol. A bőrözés, a műszerfal kialakítása külön-külön is műremek. A kék cérna és a varrás pedig határozottan jól mutat rajta.  Az új egyesben ülni teljesen olyan, mintha egy nagyobb testvérében tennénk mindezt, csak természetesen kisebb benne minden. A motorháztető lerövidülése a belső komfortnál érződik a leginkább. Az autó hossza ugyanis összességében nem sokat változott, így a plusz centiméterek a belső térnél mutatkoznak meg.  Az elöl ülők számára kifejezetten sokat javult a helykínálat. Illetve az is sokat segít az érzésen, hogy körülbelül 4 cm-rel szélesebb az új széria. Csomagtere szintén tágasabb lett, 380l, melyben praktikusan egy plusz alsó rekesz is található.

A kormány számomra nagyon kellemes fogású, valamivel vastagabb, mint egy „átlagos” autóban. A kormány mögött egy teljesen digitális műszerfalat találunk, mely a különböző vezetési módoknak megfelelő színezetekben jelenik meg. Már megszokhattuk az ilyen típusú műszerfalak esetében, hogy a vezető a saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja a látványt. Talán ilyen szempontból valamivel szerényebb a BMW által kínált lehetőség. A középkonzol a könyöktámasztól a műszerfal tetején keresztben elhelyezett képernyőig teljes mértékben a megszokott módon jól átlátható és könnyedén kezelhető. A gombok és azok elhelyezése abszolút logikus, pár napon belül vakon is használható. A központi kijelző különös előnye, hogy azon kívül, hogy az iDrive tekerője segítségével irányítható, érintőképernyős a felülete, így minden funkciót több módon is elérhetünk. A kijelző mérete látványos, felbontása pedig penge éles. Rengeteg részlet, beállítás, kényelmi funkció és hangulat állítható be ennek segítségével. BMW lévén mondani sem kell, hogy a telefon vezeték nélkül tükrözhető és a középkonzol alsó tárolójában indukciósan tölthető. Nagyon tetszett, hogy végre belefér egy nagyobb (Pro, +) méretű telefon is a tárolóba, ellentétben azokkal a típusokkal, ahol a könyöklőben helyezték el a telefontöltőt.

Valószínűleg, ha Németországban élnénk, a futóműről kizárólag ódákat zengenék. Nagyon feszes, és sportos. A vezetési stílus állításával – Sport, Comfort, Eco Pro többek között ennek a keménysége is állítható. Sajnálatosan Magyarországon még az autópályák minősége sem elegendő ahhoz, hogy anélkül haladjunk Sport üzemmódban, hogy ne éreznénk azt, hogy a gerincünk erőteljesen ütődik az egyébként meglehetősen kemény tömésű ülésekhez. Eco Pro-ban ez a hatás némiképpen mérséklődik, de ne számítsunk arra, hogy észrevétlenül fogunk átsiklani mondjuk egy fekvőrendőrön.


Talán ez utóbbi, mármint a túlságosan kemény futómű, amit hibának érzek az autón, ha nem nézem meg az árcédulát, amely ugyan hibának nem nevezhető, de a vevők számát a 17M Ft-os árcédula egészen biztosan meg fogja szűrni. Persze szinte felsorolhatatlan számú tartozékot találunk a 120d 10,7 M Ft-os alapárához képest ebben az autóban. Ott van az M csomag, a különleges kék fényezés, a napfénytető és a Harman/kardon hi-fi rendszer, hogy csak párat kiemeljek. Ami nekem hiányzott, és úgy vettem észre, hogy extraként sem rendelhető, az az ülésszellőztetés. Kiválóan működik az ülésfűtés, mely programozható, hogy bizonyos hőmérséklet alatt automatikusan kapcsoljon be, és a kormányfűtés is remekül funkcionál, így adva kellemes érzetet a sofőrnek a téli napokon. Ellentétben a nyári hőségre és a felforrósodó bőrülésre nem ad megoldást az 1-es.

Nem tudom, miként csinálja ezt a BMW, de ilyen csendes és már-már benzines hangulatot adó dízel erőforrást még nem volt szerencsém kipróbálni. A motor hangja az utastérbe szinte egyáltalán nem szűrődik be és csak nagyon intenzív gyorsítás során hallható a jól ismert dízeles berregés. Másik oldalról a motor megtartotta a dízelek igazán jó szokását. Nyomatékos és közben nem túlságosan szomjas. Autópályán 130-as tempó esetén 6 liter alatt fogyasztott és vegyes fogyasztása is csak picit volt 7 liter fölött. Figyelembe véve, hogy ez egy xDrive meghajtású modell – tehát négykerék meghajtású, ez egy rendkívül jó adat. Különösen azért, mert biztos vagyok benne, hogy aki hosszú távon használja és nem „teszteli” az autót, ennél még jobb eredményt fog elérni.

Az új 120d egy remekbe szabott, sportos autó. Elődjéhez képest óriásit lépett előre minőségben, tartalmazva az összes modern vezetéstámogató rendszert, talán még egy kicsit többet is. Városi használatra ugyanolyan kényelmes lehet, mint hosszabb utakra. Ahogy a cikk elején írtam, már nincs benne a „megszokott” BMW jegyek mindegyike, de mégis nagyon az maradt. És gyönyörű!

  • BMW BMW 1 teszt BMW f40 teszt BMW teszt BMW120d BMWF40

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    • Kétkeréken
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    • Négykeréken
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d
    Formálódó jövő – BMW M135 xDrive
    El kell gondolkodnunk
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája
    Az új BMW X1 M35i xDrive
    Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt
    Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

    A BMW M 1000 XR nem csupán egy motor – egy érzés, egy utazás, egy technológiai csoda, ami a versenypálya és a kontinenseket átívelő túra szellemét ötvözi. Ha azt hitted, hogy a négyhengeres szupersportok világában már nincs hova fejlődni, akkor itt az ideje, hogy átgondold! Ez a gép minden eddigi elképzelésedet felülírja. A gyártó legfejlettebb és leginkább versenyszerű sport-túra motorja a hétköznapi használat kényelmét ötvözi a pályára szánt teljesítménnyel. De vajon megéri-e a magas árat, és milyen a valóságban? Nézzük közelebbről!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50
    Még nagyobb lett - BMW X3 M50

    A BMW X3 már évek óta az egyik legnépszerűbb prémium kompakt SUV a piacon, és nem véletlenül. A márka tökéletesen kombinálja a sportosságot, a kényelmet és a technológiai fejlettséget. Most azonban a BMW újabb szintre emelte a járművet az X3 M50 változatával, amely nemcsak hogy lenyűgöző teljesítményt kínál, de még lenyűgözőbbé teszi a vezetési élményt is.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között?  -  BMW 120d
    A tökéletes egyensúly teljesítmény és hatékonyság között? - BMW 120d

    A BMW legújabb kompakt modellje, az F70 kódjelű 1-es sorozat, új szintre emeli a vezetési élményt a prémium kompakt kategóriában. Az autó dinamikus megjelenése és fejlett technológiái révén méltó folytatása a bajor gyártó némileg átalakított hagyományainak.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Formálódó jövő – BMW M135 xDrive
    Formálódó jövő – BMW M135 xDrive

    A vadonatúj, negyedik generációs egyes BMW járt nálunk, méghozzá a legbrutálisabb kivitelben, amely a modellskálán megtalálható. Egy igazi élményautó ez, nem kétséges, de talán még ennél is több az, amelyet látok benne. Új formatervezési irányzatot és azt a jövőképet, ahogyan a bajor márka a kompakt kategóriát látja a következő időszakban.

    olvass tovább
    Hírek
    El kell gondolkodnunk
    El kell gondolkodnunk

    Sajnos idő előtt ért véget a Veszprém Rallye, ahol a Horváth Rallye Ase versenyzői is részt vettek.

    olvass tovább
    Hírek
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája
    Ötven BMW motorkerékpárral bővült az ORFK flottája

    A speciális felszereltséggel ellátott BMW R 1250 RT motorkerékpárokat az Országos Rendőr-főkapitányság a fővárosban és a vármegyei rendőr-főkapitányságok illetékességi területén állítja szolgálatba. A hatósági kivitelű R 1250 RT-k külön gyártósoron készülnek az idén százéves BMW Motorrad berlini üzemében.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok