www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Hírek
  3. Olaszországban is negyedik helyen értünk célba

Olaszországban is negyedik helyen értünk célba

  • július 27, 2022
  • Komment

A Liepaja Rally után a Rally di Roma Capitale-n is a Clio Trophy negyedik helyén ért célba Herczig Patrik és Varga Kristóf. Az olaszországi aszfaltos futamon szintén rengeteg tapasztalatot gyűjtött a páros, és hibátlanul teljesítették a verseny 186 kilométernyi gyorsasági szakaszát.

Kanyarokkal tűzdelt, váltakozó szélességű, nagy szintkülönbségű, aszfaltos olaszországi pályákon zajlott a Róma Rally. Itiner írás szempontjából ez a mélyvizet jelentette a Herczig Autósport párosának, hiszen ez volt a második versen amelyet Herczig Patrik és Varga Kristóf közösen teljesített. Ennek fényében különösen értékes ez a negyedik hely, hiszen gyökeresen más pályák voltak ezek, mint a Liepeja Rally tempós murvás szakaszai. Igaz, a rally első napján még kapott egy kis haladékot a duó, mert a versenyzés helyett inkább egy életre szóló élménnyel kezdték a hétvégét.

„Korábban már nézőként is arról álmodtam, hogy egyszer versenyezhetek a Colosseum körül, és ez most megadatott. Csodálatos volt, tényleg nehéz volt a vezetésre koncentrálni, de szerencsére az ezen a rövid szakaszon elért eredmény nem befolyásolta a verseny kimenetelét. A különlegességet itt az jelentette, hogy csak gyalog járhattuk be a szakaszt, ez alapján kellett megírni az itinert” – kezdte az első nap fénypontjával Herczig Patrik.

Szombaton már jött a kemény munka, hat gyorsasági szakasz, köztük egy majdnem 30 kilométeres, várt a párosra. Sajnos versenytempóban ebből csak négyet sikerült teljesíteni.

„Rögtön a második és harmadik gyorsasági etap lett számunkra, mivel ketten is balesetet szenvedtek, és sajnos ebből egy erdőtűz is keletkezett. Sajnáltuk, mert nagyon készültünk erre a két szakaszra. Nekünk még nagyon fontos az, hogy lássuk a különbséget az első és a második kör között egy-egy gyorsaságin, de ez most elmaradt. Ezen a napon csak egy gyorsaságin tudtunk két alkalommal is menni, épp a legrövidebben, és ott javítottunk is több mint két másodpercet. A hosszú szakaszon viszont nem találtam meg jól a ritmust, picit küzdöttem a pálya végére elmelegedő fékekkel és az első gumikkal is” – árulta el Herczig Patrik.

Ami viszont az autóból küzdelemnek tűnik, az az eredménylistán sokszor mást mutat. A páros ötödik helyen zárta a napot, és majd fél perccel előzték meg azt a francia duót, akik hozzájuk hasonló mennyiségű versenyt teljesítettek eddig, de a Roma Rallyn már másodjára indultak, tehát ismerték ezeket a pályákat.

Vasárnap ismét hat gyorsasági szakasz várt a mezőnyre, és itt megtörtént az a ritka eset, hogy Herczig Patrik és Varga Kristóf a 32.6 kilométeres gyorsaságin tizedre azonos időt autózott mind a két alkalommal.

„Hát ezt még biztosan ki fogjuk elemezni, hogyan sikerült összehoznunk” – nevetett Herczig Patrik. „A tréfát félretéve amúgy is az a terv, hogy a verseny után leülünk, megnézzük a saját belső kamerás felvételeinket, illetve az élmezőny felvételeit, és megpróbálunk ebből is tanulni. Szóval az egyhetes versenyből valójában kéthetes munka lesz, sőt ha a felkészülést is belevesszük, akkor ennél is jóval több van az eredmény mögött. Nagyon örülünk a negyedik helynek, és annak még inkább, hogy ismét csökkent a különbség köztünk és a sokkal rutinosabb élmezőny közt. Mi azt nézzük, hogy versenykilométerenként hogyan alakul a differencia, és a számokon egyértelműen látszik a fejlődés. Szerencsére azt is pontosan tudjuk, hogy mi a további irány, látjuk, merre tartunk” – mondta Patrik.

A Roma Rally a második ERC futam volt, amelyet Herczig Patrik a HUMDA Academy közreműködésével teljesített, és az együttműködés első eredményei nem csak a tempó javulásában látszik. A verseny előtti hazai teszten sikerült olyan beállításokat találni, ami a Clio Trophy mérnökei tetszését is elnyerték.

„Többféle hasmagasságot próbáltunk a teszten, és úgy utaztunk Olaszországba, hogy határozott elképzelésünk volt, milyen beállítással akarunk menni. A pályabejárás is megerősített minket ebben, így kértem a mérnököt, hogy oda állítsuk az autót. Kicsit meglepődött, de aztán beismerte, hogy igazunk volt, tényleg jó volt a javaslatunk. Nyilván ez csak apróság, nem fogunk hátra dőlni, hiszen pontosan tudjuk, hogy ezen a téren is van még tanulnivalónk, de az ilyen apró sikerek is tovább lendítenek minket. Remek érzés volt újra úgy befejezni a versenyt, hogy karcmentes maradt az autó és a negyedik hely is nagyszerű, így bizakodva várjuk a Barum Rallyt” – összegzett Herczig Patrik.

  • rally

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    • Race
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    • Race
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok
    Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!
    Mecsekről a Fehérvár ralira
    Kategóriagyőzelem a Tatry Rally-n
    Jó érzéssel jövünk mindig a Miskolc környéki pályákra
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!

    Élménybeszámoló Ákostól a Skoda pilótájától az 58. Mecsek Ralis kategóriagyőzelem után.

    olvass tovább
    Race
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!

    Juhász Csabi Velezdi Eszterrel és egy Mitsubishi EVO IX.-el vágott neki a számukra kalandos 58. Mecsek Rallynak.

    olvass tovább
    Race
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.

    Élménybeszámoló Ákostól a pilótától, a Diósgyőr Rally után, amit a P12-es kategóriában meg is nyertek!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok

    4 versenyből harmadszor állhatott dobogóra Bertalan Márton és Paizs Róbert

    olvass tovább
    Race
    Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!
    Volt adok-kapok, de győzni tudtunk!

    Élménybeszámoló Jobbágy Ákostól a Prešov Rally után, ahol a dobogó legtetején végeztek.

    olvass tovább
    Race
    Mecsekről a Fehérvár ralira
    Mecsekről a Fehérvár ralira

    Villáminterjú a Fehérvár rali előtt Kronome Ákossal.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok