www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom...

Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

  • január 22, 2025
  • Komment

Az SUV-k manapság szinte mágnesként vonzzák az autóvásárlókat, különösen azokat, akik nagycsaláddal vagy extra csomagtér-igénnyel keresnek járművet. De mi lenne, ha nem állnánk meg ennél a kategóriánál? Az új Ford Tourneo Custom Titanium egy olyan alternatíva, amely sok szempontból túlszárnyalja az SUV-kat – nagyobb tér, több variálhatóság, kompromisszummentes praktikum. Megnéztük, mit tud a Ford friss mikrobusza.

SUV vagy mikrobusz? – Merj nagyobbat gondolni

Ha tágasság, biztonság és magas üléspozíció a cél, miért választanak az emberek automatikusan SUV-t? Az új Ford Tourneo Custom minden szempontból felülírja az hobbiterepjárók logikáját. Helykínálatban abszolút verhetetlen és még praktikusabb is: variálható ülések, óriási raktér és 8 fő kényelmes szállítása – mindezt kompromisszumok nélkül. A Ford ráadásul gondolt azokra, akik városi környezetben is használni szeretnék a mikrobuszt: a rövidebb tengelytávú változat alacsonyabb, 1959 mm-es magasságával a legtöbb mélygarázsba gond nélkül befér. És a méretek? 5050 mm hosszúság és 2032 mm szélesség. A maga több mint tíz négyzetméterével ez már tényleg egy saját mozgó nappali.

Kellett is egy „B” kategóriával vezethető, nagycsaládokat kiszolgáló új modell a Ford palettájára ugyanis a Galaxy és az S-Max kivezetésével elég nagy űr keletkezett a kínálatban, amit pusztán SUV-kal és Crossoverekkel nem lehetett pótolni.

Külső: A téglatest esztétikája

Kívülről teljesen megújult Tourneo Custom magán hordozza a frissített Ford dizájnt. Nehéz dolga lehet a formatervezőknek egy kisárúszállító alap megtervezésében ugyanis a vonalak elég szabottak egy téglatestet kell kívánatos vonalakkal felruházni és a légellenállási együtthatóit szükséges a lehetőségekhez képest a legalacsonyabbra szorítani. Véleményem szerint ebben az esetben a feladatott remekül teljesítették. Igazán kívánatos formatervvel álltak elő.


A kerekek tekintetében is igyekeztek már 19”-os felniket is kérhetünk. Jelentős változás az elődmodellhez képest, a kerekek felfogatása immáron 6 kerékcsavarral történik a korábbi 5 helyett teljesen más lukosztás mellett.
A LED-es fényforrások igazán modern formavilágot adnak a kisbusznak, míg a különböző színválasztékok lehetővé teszik, hogy mindenki megtalálja a számára vonzó verziót. A tesztelt modell Artisan Red névre hallgató fényezést kapott, mely még jobban kiemeli a megújult vonalvezetés részleteit.

Belső: Az SUV tulajok álmodni sem mernek ilyen tágasságról

A belső tér igazi erőssége a Tourneo Customnak.
Az üléspozíció még egy szinttel feljebb van, mint a hobbiterepjárókban így könnyebben átláthatod a forgalmat. A modern technika is elérhető. Alap felszereltségként már digitális műszeregységgel érkezik az autó és a Titanium felszereltségben 13”-os központi kijelzőn navigálhatunk és használhatjuk az Apple Car Play-t és az Android autót. A tágasság és a kényelem kiemelkedő. Akár 8 fő szállítására is alkalmas, és a moduláris üléseknek köszönhetően a helykihasználás rugalmasan alakítható. A második-harmadik sorban elhelyezett ülések iránya és távolsága tetszés szerint módosítható.

Eltávolításukkal visszakapjuk az eredeti kisárúszállító kapacitást.  Amikor az ülések eltűnnek, egy gigantikus raktér tárul elénk, ami tökéletes minden olyan helyzetre, amit egy SUV-val egyszerűen nem lehetne megoldani.
Nagyméretű bútorok, sportfelszerelések, akár egy hatalmas TV hazaszállítása? Itt semmi sem akadály. Ha utaztok, mehetnek veletek nagyszülők, barátok és nem csak ideiglenes megoldásként tudsz hét személyt szállítani itt akár nyolcan is kényelmesen elfértek csomagokkal együtt.
És az összes személyautókban elérhető vezetést segítő asszisztens is rendelkezésre áll.

Vezethetőség: Mégis személyautós élmény

A nagy méretek ellenére a Tourneo Custom vezetési élménye meglepően személyautós. A 2.0 TDCi motor 170 lóerőt és 390 Nm nyomatékot kínál, amelyet egy kifinomult, nyolcfokozatú automataváltó kezel. A futómű puha, komfortos, mégis stabil. A fekvőrendőrökön elegánsan suhan át, a rosszabb utakon pedig kellemes ringatózást biztosít. A magas üléspozíciónak és a hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően kiválóan kilátni belőle.
A vezetőülésből minden sarkát jól látni. A személyautós szemmel hatalmas tükrök két panoráma tükörrel is kiegészülnek, és ha még ez sem lenne elég tolató radarok és kamerák arzenálja áll rendelkezésünkre.

Összegzés: SUV helyett gondolkodj nagyban!

Az új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0 TDCi egy lenyűgöző választás azoknak, akik a hagyományos SUV-knál többre vágynak. Praktikum, kényelem, variálhatóság – ezekben a mikrobusz verhetetlen. És ami a legjobb? Mindezt kompromisszumok nélkül, modern dizájnnal és élvezetes vezethetőséggel. Ha családi autót keresel, vagy egyszerűen csak tágasabb, jobban kihasználható járművet szeretnél, érdemes alaposan megfontolni a Ford Tourneo Custom lehetőségét. A kérdés már csak az: miért nem gondoltál eddig rá?

@motorhang Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordtourneo #fordtourneocustom #newford #newfordtourneo #newfordtourneocustom #tourneo #tourneocustom @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ bambam - babyspoon & Melo Nada
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • ford ford tourneo ford tourneo custom ford tourneo teszt Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    • Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    • Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    Jó koncepció lehetne – Ford Tourneo Courier Active
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    A Ford Tourneo Custom már évek óta a piac egyik legnépszerűbb kisbusz-modellje. Korábbi tesztjeink során a dízel változat kiváló teljesítményt mutatott hosszú távon, de most az elektromos változat hosszított verziója hozza a jövő technológiáját a mai napokba - különösen városi és agglomerációs használatra.

    olvass tovább
    Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

    A Ford divatos kompakt crossovere, a Puma, 2024-ben modellciklus-közi frissítésen esett át. A ST-Line felszereltségű verzióját teszteltük, és az élmény továbbra is lenyűgöző. Hihetetlen belegondolni, hogy az új Puma bemutatása óta már több mint öt év telt el. Ez különösen azért érdekes, mert az autógyártók ritkán várnak ilyen sokáig egy modell frissítésével – ez is azt bizonyítja, mennyire előremutató volt a technológia már az induláskor.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Jó koncepció lehetne – Ford Tourneo Courier Active
    Jó koncepció lehetne – Ford Tourneo Courier Active

    A kisáruszállító alapjára épített családi autók piaca nem új. Számos példa van ilyen modellre, különböző márkáknál. A Ford esetében ez különösen igaz, hiszen a Volkswagen Caddyre épülő Connect is járt már nálunk. A most tesztelt Courier az egy mérettel kisebb méretosztályban indul, így ebben az esetben a szállítható személyek száma 5 fő.

    olvass tovább
    Hírek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek

    Egy súlyos baleset után a gerincsérülést szenvedett emberek hosszú ideig tartó fizikoterápiára szorulnak. Ugyanakkor arról a pszichés félelemről sem szabad megfeledkezni, ami akkor ébred bennük, amikor újra autót kell vezetniük.

    olvass tovább
    Hírek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2

    A fellegekben jár majd a 101. alkalommal megrendezett Pikes Peak hegyi versenyen

    olvass tovább
    Hírek
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában

    A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok