www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak

A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

Négykeréken
  1. Hírek
  2. Kell még egy kis sebesség

Kell még egy kis sebesség

  • június 02, 2023
  • Komment

Az abszolút hatodik helyen zárta a HUMDA Országos Rally Bajnokság második futamát, a Salgó Rally-t az Osváth Péter - Adorján Szabolcs kettős. A Skodás páros a helyezésével igen, a teljesítményével viszont nem volt maradéktalanul elégedett a nógrádi futam után.

Az első verseny nagy tanulsága az volt, hogy rögtön a futam elején bele kell adni mindent, mert az ott elveszített másodperceket nem lehet visszahozni egy ilyen kiélezett mezőnyben.

„Épp ezért külön teszttel készültünk.” Kezd bele a Salgó Rally felvezetésébe Osi. „Igen ám, de a tesztnapon úgy szakadt az eső, hogy azt nem lehet elmondani. Ez is csak velem fordulhat elő, hogy nem tudtunk kiszállni az autóból, mert úgy ömlött a víz. Az utat is jól szétmosta, tiszta sár volt minden. Nyilván, ha ilyen körülmények lettek volna a Salgón, akkor ez a hasznunkra válik, de nem így történt. Teszem hozzá hál Istennek, mert sokkal jobb napsütésben, száraz körülmények közt versenyezni. Szóval a kezdés megint nem sikerült valami fényesen. Nem vettem jó fékutakat, de nyolcadik időt mentünk, amire azt lehet mondani, hogy elmegy. Rövid volt a gyors, az elejétől sokat kaptunk, de a negyediktől lefelé, már nem voltak nagyok a különbségek.”

„Szorospatak elment, a harmadikon aztán megpróbáltam kicsit jobban sietni. Azt mondták, hogy neki mentem egy lassítónak, amit én nem érzékeltem, de elfogadom, ráadásul az egyik kanyarban lecsúsztunk egy picit az ívről, becsúsztunk az árokba. Nem veszítettünk sokat, de vissza kellett kapcsolnom egyesbe, hogy kiugrassunk az útra és csak ezután tudtunk tovább haladni. Ott sokan hibáztak, nem csak mi, de nem lett baja az autónak, mentünk tovább.”

A második körben Osváthék szerettek volna gyorsítani, ehelyett két pozíciót veszítettek az összetettben.

„Szorospatakon nekimentem a padkavédelemnek és azt hittem, hogy defektes lett a kerék. Persze nem lett semmi baja, de elóvatoskodtam a gyorsaságit. Pocsékul mentem és ezért kaptunk nagyon sokat a 4.-5. helyért harcoló csoporttól. Ez a hiba rá is nyomta a bélyegét a napunkra. Az utolsón pedig leesett az eső, úgy, hogy sliccekkel voltunk kint. Beértünk az első faluba és tiszta víz volt minden, majd a falu végén tök száraz volt az aszfalt, aztán 1 kilométerrel odébb megint szakadt az eső.”

Az első napi mélyrepülést követően a kék Skoda három gyorsasági alatt három pozíciót javított az összetettben.

„Próbáltuk felvenni a ritmust, szerettünk volna előrébb lépni, ami sikerült is, de ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy többen hibáztak. Bodolai és Hadik is kiesett, Ollét pedig sikerült erőből megelőzni, így hirtelen a hatodik helyen találtuk magunkat. Innentől kezdve azonban légüres térben autóztunk. László Martintól nem kaptunk sokat, de egyáltalán nem voltunk veszélyesek rá, szóval bőven van hova fejlődnünk.”

Osváthék tempójára az egyik meghibásodott hátsó kerékcsapágy is hatással volt, ami miatt beesett a fékpedál és a pilótának állandóan pumpálni kellett a féket.

„Ezt a problémát csak az utolsó szervízben tudtunk orvosolni, a 12. szakaszon épp ezért már nem volt hova sietni. A helyezésünket aláírtam volna a Salgó előtt, de gyorsabban szerettem volna menni. Szereztünk 15 pontot, amivel jelenleg hatodikak vagyunk az összetettben. A célkitűzésünk a Mecsekben is ugyan az lesz, mint a Salgón volt, szeretnék időben is közelebb kerülni az előttünk állokhoz.”

  • rally salgó rally 2023

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kronome Ákos: Nehéz és trükkös körülmények a Zemplén Ralin
    Kronome Ákos: Nehéz és trükkös körülmények a Zemplén Ralin
    • Race
    Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!
    Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!
    • Race
    Juhász Csaba: Szeretnénk egy-két jó szakaszt eredményt elérni
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    Kronome Ákos: Egy teljesen gondmentes versenyt zártunk, és a dobogó is megvolt.
    Újabb ERC dobogó, újabb pontok
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    Kronome Ákos: Nehéz és trükkös körülmények a Zemplén Ralin
    Kronome Ákos: Nehéz és trükkös körülmények a Zemplén Ralin

    Villáminterjú Ákossal a túlélő túrának is beillő rali után: Túl vagy a navigátoroddal 2025 utolsó ORC futama, a Zemplén rali után.

    olvass tovább
    Race
    Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!
    Juhász Csaba: Kategóriagyőzelem a TippmixPRO Zemplén ralin!

    Élménybeszámoló Juhász Csabitól a kalandos raliról…

    olvass tovább
    Race
    Juhász Csaba: Szeretnénk egy-két jó szakaszt eredményt elérni
    Juhász Csaba: Szeretnénk egy-két jó szakaszt eredményt elérni

    Beszélgetés Csabival a pilótával, a Zemplén Rally rajtceremóniája után, ami a Szerencsi Várban került megrendezésre.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    Amikor a Ford bemutatta a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E-t, az autós világban sokan felhördültek. A legendás amerikai izomautó nevének egy elektromos crossover SUV-ra aggatása merész lépés volt. Azonban az idő igazolta, hogy a piac vevő a koncepcióra. Most pedig, a kék ovál még egy lapáttal rátesz a merészségre, bemutatva a Ford Mustang Mach-E Rally-t, egy limitált kiadású modellt, amely a rallysport dicsőséges múltjának szellemében született meg. Ez nem csupán egy optikai csomag, hanem egy komoly technikai alapokra épülő, a terepviszonyok leküzdésére felkészített villany-SUV, ami megérdemli a különleges figyelmet.

    olvass tovább
    Race
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!
    Kronome Ákos: Jó csata alakult ki Matics Misiékkel, amit meg is nyertünk!

    Élménybeszámoló Ákostól a Skoda pilótájától az 58. Mecsek Ralis kategóriagyőzelem után.

    olvass tovább
    Race
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!
    Törött újjal is a dobogón a Mitropa Ralin!

    Juhász Csabi Velezdi Eszterrel és egy Mitsubishi EVO IX.-el vágott neki a számukra kalandos 58. Mecsek Rallynak.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok