www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus

  • Szőnyi Zoltán
  • május 14, 2022
  • Komment

Ha visszaemlékezünk a 90-es évek autóira, akkor egészen precízen definiálható, hogy mit is jelent az a fogalom, hogy egy autó japán. A beltér, a minőség, a vezetési élmény és mondhatjuk, hogy az egész hangulat ezekben az autókban abszolút egyedi és mással összehasonlíthatatlan volt. Egy vágyott élmény, mindenki számára, akinek az ereiben a véren kívül némi benzin is folyik. Az évek során ez a különleges világ valamelyest elkopott és csak pár jármű maradt, amiben ezt még igazán érezni. Az egyik ilyen számomra a CX-5.

Minimális modellfrissítésen esett át a modell és ez teremtette meg az apropóját, hogy újra beülhettünk a CX-5 volánja mögé. Megérdemli a típus a törődést, hiszen a CX-5 adja az eladások nagyságrendileg 20%-át. Minimális ugyan a változás, de pont elég volt ahhoz, hogy a jó, még jobb legyen. Új felszereltségi szintek jelentek meg a kínálatban, ezek közül mi a sportos vonalat, a Homurát teszteltük. Változtak a lökhárítók, más rajzolatú LED lámpatestek kerültek előre és hátulra, valamint a belső tér is kicsikét módosult. Egy nagy, 10,25” -es központi képernyő helyezkedik el a középkonzolon. Apró érdekesség, hogy a felszereltségi szintnek megfelelő „szín kód” található a hűtőrácson, annak jobb felső sarkában. A Humura színe a piros. A tesztautónk a minden más autószíntől eltérő és különleges, meglátásom szerint leggyönyörűbb Mazda szín, a Soul Crystal nevezetű vörös színű volt. A modellfrissítéssel egyébként megjelent egy új szín is, a Zircon Sand, ha esetleg nem a leggyakoribb szín mellett szeretne dönteni, aki új Mazdát vásárol.

A Mazda CX-5 attól különleges, hogy nem akar többnek látszani, mint ami. A tulajdonosa egy tökéletesen letisztult formavilággal rendelkező, ízig-vérig Mazdát kap a személyében. A külső formajegyek sportosak, de egyáltalán nem túlzóak. A matt fekete színvilág, amelynek része a szintén fekete, új dizájnnal rendelkező alufelni egy olyan formavilágot hordoz, amely teljesen emberközeli.

Ez az érzés folytatódott számomra az utastérben is. A Mazda, mint általában, nem pakol fölösleges, funkció nélküli dizájnelemeket sehová. Jó minőségű, már-már prémium szintbe hajló, de akár azt is mondhatom, hogy azt elérő minőségű gyakorlatilag minden elem az utastérben. Keményebb műanyagokkal legfeljebb a térdünk alatti területen találkozhatunk. A bőrözés pedig makulátlan és nemcsak az üléseket, hanem a teljes műszerfalat érinti. Nagyon tetszett a vörös cérna, amellyel a tűzés végighaladt a felületeken. Hátránynak éreztem, hogy ez nem volt egységes. Az üléseken, középkonzolon, kormányon ez volt látható, de például az ajtóknál sima cérnaszín került.
Az ülések vegyes érzelmeket adtak. A háttámla, az üléspozíció kifejezetten jónak mondható, kiválóan tart. Hátránya viszont, hogy a combokat nem támasztja meg kellőképpen.

A kormány nagyon jó fogású, jó minőségű bőrrel van bevonva. A körülötte lévő kezelőszervek logikusan vannak elrendezve, könnyen kezelhető minden. Apró jelzés lehet azzal kapcsolatban, hogy a Mazda a saját útját járja és nem kíván beállni a sorba, hogy az egyes funkciók elnevezése más, mint a legtöbb autóban megszokott. Ne keressük a Start/stop gombot. Ennek neve i-Stop, de ilyen az új vezetési üzemmód választó is, amelynek a neve Mi-Drive. Persze ez csak vicces kötözködés. Ezek a funkciók ilyen néven is éppen ugyanolyan jól funkcionálnak.


Ami számomra viszont kevésbé kedvelt, az a fent említett központi kijelző kezelése. Ez ugyanis továbbra sem érintőképernyő, így csak a váltókar melletti tekerő segítségével kezelhető. Ez igényel némi megszokást, de talán ez a kevésbé problémás. Inkább az, hogy nem annyira gyors, mint ha például bepötyögünk egy navigálandó címet az érintőképernyőn. A kijelző felbontása, a menürendszer kezelhetősége egyébként kifogástalan.

A tesztelt autóban egy 194 lóerős szívó benzines motor volt, amely egy hatfokozatú automatán keresztül kapcsolódott a meghajtáshoz. A szívómotorral kapcsolatos lehetőségeket úgy vélem a végletekig kimaxolta a Mazda a Skyactive technikával. Ezeknek a motoroknak az előnye a megbízhatóság és a hosszú élettartam. Hátrányuk viszont, hogy magas fordulatszámon nem feltétlenül a fülnek legkedvesebb hangon szólnak, de talán, ami ennél még inkább fontos, a mai környezetvédelmi előírásokkal szembe mennek. A magas köbcentiből ugyanis nehezen elérhető, hogy kevés CO2 távozzon. Előbbivel kapcsolatban fantasztikusat alkotott a Mazda. Sőt, ki merem jelenteni, hogy a 2,5 literes motor kizárólag erőteljes gyorsításkor hallható egyáltalán. Az utastér maga a nyugalom szigete átlagos közlekedés során. A károsanyag kvótával viszont biztosan lesz/van probléma, hiszen 182g/km a kibocsájtás, amely közel a kétszerese az EU elvárásnak. De, hogy őszinte legyek, tetszik nekem, hogy a Mazda a régi értékekben hisz és nem akarja a hagyományos vezetés élményét elereszteni. Kényelmes, nagyon jól vezethető autó, amely a Mi esetünkben a négykerék meghajtás nyugalmát is megadta. Nagyon stabil, jó futóművel rendelkezik, amely az úthibákat is megfelelően elnyeli. A 194 lóerő elégséges az 1,6 tonnás autó mozgatásához. Hátrányának a 6 sebességes váltót tartom, ez egészen lomha volt az autó valós képességeihez képest.


A CX-5 fogyasztása egészen változó volt a teszt során. Országúton 6,8 liter, autópályán 9-10 literes fogyasztást mértünk. A városban a méretéhez képest keveset, 8-8,5 litert fogyasztott. A tesztátlagunk valamivel több, mint 8 liter volt. Tipikusan olyan autónak tartom ilyen szempontból a Mazdát, amelyikkel hosszabb ismertség után jelentős fogyasztás csökkenést lehet elérni.  

A Mazda CX-5 ismertsége nem kérdéses. Ikonikus autónak tartom a saját kategóriájában. A vezetése egészen remekbe szabott. Látszik bizonyos pontjain, hogy a fejlesztése nem az elmúlt 1-2 évben történt, de a klasszikus értékei és a kiváló minősége miatt ezt inkább előnynek tartom, mint hátránynak. A tesztutónk jelenleg 14,6 millió forintba kerül. Kommentálni nehéz ezt, hiszen az autó árak folyamatos emelkedése miatt ez már szinte olcsónak vagy reálisnak is mondható. Illetve ami manapság nagyobb pozitívum, amit az importőrtől megtudtam, hogy rendelését követően belátható (pár hónapos) határidővel át is vehető.

  • 2022 CX5 teszt 2022 Mazda CX5 Homura plus teszt CX 5 Mazda G194 AT teszt CX5 teszt Mazda CX5 G194 AT Homura plus teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD
    Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD
    • Négykeréken
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus
    Ízig-vérig Japán – Mazda CX-5 G194 AT Homura Plus
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD
    Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD

    Az évek során finom, apró módosításokkal fenntartott egyedi, szép forma, továbbá puha és kiváló minőségű anyagokkal borított utastér és klasszikus vezetési élmény. Röviden talán ez a Mazda jól ismert SUV-ja, a CX-5. Mindig örömmel látott vendég nálunk a CX-5, amely ugyan már nem a legnagyobb európai modell a kategóriában, de ideális mérete, széles motorválasztéka révén továbbra is az egyik legközkedveltebb modellje a márkának.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok