www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

Négykeréken

Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

Négykeréken

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

Négykeréken

A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

Négykeréken

Különleges – Audi RS e-tron GT

Négykeréken

Kicsit másképpen fésülve máris más vagy – Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T

Négykeréken

Nevek játéka – Renault Austral TCe 160 mild-hybrid

Négykeréken

Nem kell Kínáig menni – Ssang Yong (KGM) Torres Premium

Négykeréken
  1. Kétkeréken
  2. Kell valami vadság – BMW S1000R

Kell valami vadság – BMW S1000R

  • Szőnyi Zoltán
  • július 20, 2022
  • Komment

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.

Ahogyan 2019-ben az S1000RR megkapta a frissítéseket, úgy jutott el 2021-ben hasonló módosítás az S1000R sorozathoz. A különbség persze leginkább az, hogy a fejlesztés ezúttal egy utcabarát verzió megalkotását célozta meg. Az RR 205 lóerejéhez képest az egy R-es változat „csupán” 165 lóerővel rendelkezik. Az ezres soros négyhengeres természetesen azonos, de alacsonyabb teljesítményre hangolva egy rendkívül kezelhető, továbbra is brutálisan erős gépet kapunk. Ne feledjük, hogy a menetkész tömeg megtankolva is kevesebb, mint 200 kilogramm, így nehéz lenne azt mondani, hogy visszafogott motyorgást kapunk, amikor meghúzzuk a gázkart.

A bajorok természetesen nem adták fel ebben a modellben sem a verseny szellemiségét, így M csomag is kapható opcióként a gépezethez, amellyel a tesztmotorunk is rendelkezett. Akrapovic kipufogórendszer, kovácsoltvas kerekek, könnyített M akkumulátor, M-es ülések és egyedi fényezés veszik körbe az alaphelyzetben 5,6 milliós alapváltozatot.
Az öltöztetés természetesen itt nem ér véget, hiszen a Dynamic vagy éppen a Komfort csomag olyan kiegészítőket tartalmaz, amelyek nélkül kár lenne a motort kihozni a szalonból. Önmagában a gyorsváltó vagy éppen a vezetési módok állítási lehetősége, a dinamikus futómű állítás olyan mértékben szélesítik a felhasználhatóság spektrumát, hogy vétek lenne kihagyni. A kulcsnélküli indítás, markolatfűtés vagy pedig a guminyomás érzékelő rendszer pedig 2022-ben pedig a „must have” kategória. Így lesz a BMW S1000R ára nagyjából 8 millió.
Nem szeretném értékelni, hogy ez sok vagy kevés, mert ez pénztárca függő, de az biztos, hogy kevés, jó értelemben vett gizdább motorral volt dolgom az elmúlt pár évben.

Az üléspozíció, az ülés mérete, valamint kialakítása és a kormányszög természetesen kényelmesebb, mint a versenymotor esetében, de megmaradt benne az a DNS, amely az RR versenygépből származik. Borzasztó robbanékony, rettenetesen vad gépezet, azzal a plusszal, hogy kisebb motorostudás esetén is maximálisan támogat. Ha kizárólag a teljesítmény és egyéb specifikációs adatokat nézzük, akkor biztosan meg lehet tőle ijedni. De ne tegyük, mert az erő, ami a gépben rejlik, tökéletesen uralható. Természetesen nem Dynamic Pro üzemmódban, de ez távolról nem látható. Itt kell megnyugtatni mindenkit, hogy a legtöbb motorkerékpár vásárlót nem Valentino Rossinak hívják, így ideális állapot az S1000R-ben, hogy tudásunknak megfelelő beállítást tudunk választani. A megfelelő és okos kezeléssel a Pro üzemmód sem halálos ellenség, sőt.

Nem volt cél a super-naked kategóriában lévő nyomatékgazdag vagy éppen csúcsteljesítményt bemutató versenytársak nyomdokaiba lépni. Inkább az egyenletes és folyamatos gyorsulás és erőleadás elérése volt a cél, amelyet az igazán kellemes hatfokozatú váltó tesz teljessé, valamint a kuplung nélkül is használható gyorsváltó. Ez utóbbi egyébként nem volt a legnagyobb kedvencem, mert a japán versenytársak sokkal finomabbra hangolták ezt a funkciót. Itt azért sokkal erőteljesebben kell rugdosni azokhoz képest. De ha ezt megszokjuk, akkor a működés hasonló mértékeben teszi gyorsabbá, kényelmesebbé a motor vezetését.

Hihetetlen látványos gépet alkotott a BMW ezzel a motorral. A forma, a színek, a széles, szinte függőleges helyzetben álló villák, a látványos blokk és a zömöksége borzasztó imádható darabbá teszi a gépet. A hangja pedig egy külön regényt, de legalább fejezetet megérdemel a motoros nagylexikonban. A gázkar elvétele után, miután 4-5000-es fordulatról visszalassulunk 2000-ig, olyan durrogást, bubogást varázsol, hogy mint egy drogfüggő újra és újra érezni akarjuk. Lehet gyerekes, de volt olyan utazásom a motorral, hogy kilométereken keresztül csak ezt játszottam vele, mert annyira élmény volt hallgatni. Gyorsít, lassít, dübörög, gyorsít, lassít, dübörög. Ja, és míg el nem felejtem mondani, nagyobb gyorsításkor még lángnyelveket is öltöget a háta mögött haladók felé. Oltári!

Az információkat egy 6,5” -es színes kijelző szolgáltatja, amelyen a szokásos BMW rendszer fut. Ennek kezelése, használata meggyőződésem, hogy a legkönnyebb az összes versenytárs közül. A bal kormányon elhelyezett tekerő és menügomb segítségével lépegethetünk az egyes pontok között, kezelni tudja a csatlakoztatott mobiltelefont és a sisak kihangosítóját is.

Összeségében egy remek városi használatra, versenypályára alkalmas gépet kapunk az S1000R személyében. Egy élményt, amely különösen szép formájával és hangjával hívja fel magára a figyelmet.  

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • BMW naked bike BMW S 1000R motor BMW S1000R teszt S 1000R

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kell valami vadság – BMW S1000R
    Kell valami vadság – BMW S1000R
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    • Négykeréken
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    • Klasszik
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    • Négykeréken
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
    Újabb elektromos teherautókat állít forgalomba a Posta

    Legolvasottabb írások

    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition
    Erőteljes jelenlét – BMW X6 M Competition

    olvass tovább
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ
    A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ

    olvass tovább
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport
    Civic a magasban – Honda ZR-V Sport

    olvass tovább
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!
    Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

    olvass tovább
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota
    Álomszerű hármas győzelemmel zárta a 2023-as Rally Világbajnokságot a Toyota

    olvass tovább
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross
    Nagyobb teljesítmény, magasabb technológiai tudás: itt az új Yaris Cross

    olvass tovább
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
    „Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között

    olvass tovább
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON
    Kifinomultabb, erőteljesebb dizájnnal érkezik az új TUCSON

    olvass tovább
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít
    Elektromos, innovatív és hatékony: az új Opel Movano új mércét állít

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok