www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Az új Puma ST Powershift hibrid, automata...

Az új Puma ST Powershift hibrid, automata hajtáslánccal bővíti az élvezetesen vezethető Fordok kínálatát

  • március 09, 2023
  • Komment

Mostantól még több SUV-vásárló élvezheti ki a Ford Performance autók élvezetes menetdinamikáját, hiszen megérkezett az új Puma ST Powershift¹, amelyben bemutatkozik a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorjának eddigi legerősebb változata.

A 48 voltos mild hybrid technológia kiaknázásával a hajtáslánc csúcsteljesítménye 170 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 248 Nm², és az 1,0 literes motorhoz egy kormány mögötti váltófülekkel kapcsolható, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Ford Powershift sebességváltó csatlakozik, amely zökkenőmentes fokozatváltásokkal viszi át az útra az energikus teljesítményt, ugyanakkor a mindennapos autózáshoz is tökéletesen használható.

Az új modellváltozat menetdinamikáját a Sport Technologies névre tökéletesen rászolgáló új hajtáslánc mellett más megoldások is javítják; ilyen például a 2020-ban bemutatott, 1,5 literes EcoBoost motoros Puma ST¹,³ tovább tökéletesített futóműve a csatolórúd és a kanyarstabilizátor egyedi hangolásával, illetve a szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugókkal.

A kompakt SUV komfortját, utasterének bőséges helykínálatát és innovatív, praktikus megoldásait (amelyek közt a Ford MegaBox is szerepel), az új Puma ST Powershift most a Ford Performance-autók vezetési élményével fejeli meg, hogy az autózás minél több szerelmese élvezhesse az élénk gázreakciókat és a 7,4 másodperces gyorsítást 0-100 km/órára, amihez mindössze 6,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és a 144 g/km CO₂-kibocsátás társul.

“A Ford Performance csapat minden tudását latba vetettük, és az eredeti Pumából úgy formáltunk vérbeli ST-gépet, hogy közben megőriztük a kompakt SUV praktikumát, sőt még sokoldalúbb autóvá varázsoljuk az új Powershift változatot. A 48 voltos mild hybrid technológiát nemcsak arra használtuk, hogy az autót takarékosabbá tegyük, hanem arra is, hogy fokozzuk a teljesítményt és a forgatónyomatékot,” mondta el Stefan Muenzinger, a Ford Performance Európa igazgatója. “A többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motort egy kormány mögötti váltófülekkel kapcsolható, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Ford Powershift sebességváltóval párosítottuk, mert ez a kombináció energikus vezethetőséget és kiváló mindennapos használati értéket jelent.”

Hamisítatlan ST teljesítmény, egy mild hybrid takarékosságával

A 48 voltos mild hybrid technológiával működő 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtáslánc már a Puma 2019-es bemutatása óta szerepel a modell kínálatában, ám a Puma ST Powershift változatban az eddiginél is élvezetesebb teljesítményt nyújt.

A mild hybrid rendszer a szokásosnál hamarabb kapcsolja be az energia-visszanyerést, hogy gyorsabban töltődjön a 48 voltos lítiumion akkumulátor. Ennek köszönhetően a szíjhajtású indítómotor/generátor (BISG) hosszabb időn át képes nyomatékkiegészítéssel besegíteni a benzinmotornak az alacsonyabb fordulatszám-tartományban. Emellett a nagyobb mennyiségű visszanyert energiának köszönhetően a BISG 10 lóerővel növeli a hajtáslánc maximális teljesítményét.

Mindezt hatásosan egészíti ki a turbótöltésű, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, háromhengeres benzinmotor különleges szoftver-tuningja, ami közel 10 százalékkal növeli az eredetileg 155 lóerős 1.0 EcoBoost Hybrid hajtás teljesítményét. Az 5750 1/perc fordulatnál mérhető 170 lóerő maximális teljesítménnyel és a 3000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre álló 248 Nm forgónyomatékkal a Puma ST Powershift pontosan kétszer akkora teljesítmény/lökettérfogat arányt produkál, mint egy 2002-es Focus ST170.

A Puma ST Powershift élvezetesebb teljesítményében és összetéveszthetetlen ST-motorhangjában az aktív kipufogószelep-technológia is fontos szerepet játszik. A választható üzemmódokkal kapcsolható aktív kipufogószelep zárva marad a Normal és az Eco beállításokban, de a Sport üzemmód kiválasztásakor markáns hangzással tölti meg az utasteret.

“A kisebb lökettérfogatú motor és az elektrifikáció párosítása segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, ugyanakkor a mindennapokban is élvezetesen kihasználható teljesítményt nyújt. Az áthangolt Powershift sebességváltóval kiegészítve ez a hajtáslánc intelligens teljesítmény-leadást és magával ragadó ST vezetési élményt biztosít,” mondta Muenzinger. 

Az irányítás a vezető kezében marad

A hétfokozatú Ford Powershift sebességváltót kifejezetten úgy hangolták, hogy zökkenőmentesen együttműködjön az 1.0 EcoBoost Hybrid hajtással; ennek érdekében a váltó új szoftvert kapott, ami maximális teljesítmény-leadás mellett is kiváló üzemanyag-fogyasztást biztosít.

Automata üzemmódban a kettős tengelykapcsolós egység simán és észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, hogy az autózás a lehető legkomfortosabb legyen – különösen az araszoló városi forgalomban –, és optimális szinten tartja a mild hybrid hajtáslánc fordulatszámát. Ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a vezető teljes mértékben kiaknázza a motor erejét: előzésnél például három fokozattal is visszakapcsol, így a gyorsítás a lehető legdinamikusabb. Sport üzemmódba kapcsolva a váltó hosszabban kitartja az alacsonyabb sebességfokozatokat, ezzel biztosítva a sportosabb gázreakciót. Természetesen a vezető a kormánykerék mögötti váltókarokkal manuálisan is kapcsolgathat, ha közvetlenebb vezetési élményre vágyik.

Az Adaptív Sebességtartó Automatika⁴ részeként a Powershift automata sebességváltó Stop & Go funkciót is kínál, ami az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan elindítja, ha a megállás nem tartott tovább három másodpercnél. Ha a jármű ennél tovább állt, akkor a vezető egy gomb megérintésével vagy a gázpedál lenyomását adhat utasítást a továbbhaladásra. A sebességváltóhoz Távoli Indítás⁵ funkció is tartozik, ami a FordPass alkalmazással⁶ aktiválható.

Igényes ST futómű

A Puma ST Powershift hátsó futóművében a hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 50 százalékkal merevebb, mint a normál Puma modellben, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor.

Szintén a menetstabilitást, a fordulékonyságot és a kormányreakciókat fokozzák a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását.

A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl és hátul kétcsöves Hitachi lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását.

A Puma ST Powershift kormányművének áttételezése 11,4:1, ami majdnem 25 százalékkal gyorsabb, mint a normál Puma modellé. Ezt a kormánykar rövidítésével és a gyorsabb fogasléc-áttétellel sikerült elérni, amelyeknek köszönhetően az autó rövidebb idő alatt reagál a kormányparancsra. Az ívmeneti teljesítményt tovább javítja a Nyomatékvektor Vezérlés⁴.

A hamisítatlan ST vezetési élmény érdekében a mérnökök a fékteljesítményt is optimalizálták. Az első tárcsafékek mérete 17 százalékkal, 325 mm-re nőtt a normál Pumáéhoz képest, és a fékrásegítést úgy hangolták, hogy nagy sebesség mellett is megfelelő fékérzetet és visszajelzést adjon. Mivel az energia-visszatápláló fékezést erősebbre állították, a motorfékhatás is határozottabb.

A forma és a funkció összhangja

Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő már első pillantásra egyértelművé teszi a Puma ST Powershift sportos jellegét, ugyanakkor közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.

A Ford a Puma ST Powershift modellel vezeti be az új, kizárólag ST-modellekhez rendelhető Azure Blue fényezést, ami mellett további öt árnyalat található még a karosszériaszínek listáján. A vásárlók kérhetik a tető lakkfekete fényezését is, ugyanakkor a hűtőrács-keret, az oldalsó díszítő elemek, a tükörburkolatok és a tetőlégterelő fekete festése alapáras, és a széria 19 colos könnyűfém keréktárcsák Magnetite kivitelben is kérhetők.

A Ford Performance saját fejlesztésű sportüléseit prémium minőségű Sensico szintetikus bőrhatású anyag borítja, és az alapfelszereltség listáján olyan tételek szerepelnek, mint a vezeték nélküli telefontöltő, a Quickclear fűthető szélvédő, az első és hátsó parkolássegítő szenzorok, az esőérzékelő ablaktörlő, a FordPass Connect modem⁷, valamint az Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel⁸,⁹ kompatibilis SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer⁸. Az autó vezetőjét számos fejlett technológia segíti, többek közt az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer⁴, az Aktív Parkolóasszisztens⁴, az Aktív Fékezéssel kiegészített Keresztirányú Forgalomfelügyelet⁴, vagy az Intelligens Sebességhatároló⁴.

A Ford Performance modellek használati értékét jól példázza, hogy a Puma ST Powershift sportos stílusához tágas, 456 literes10 csomagtér társul, amit az innovatív MegaBox tesz még praktikusabbá. Ez a sokrétű tárolási megoldás mély, jól variálható, 80 literes rekeszt jelent a csomagtérpadló alatt10, amibe akár két golftáska is kényelmesen beállítható.

“Az új Puma ST Powershift egy praktikus SUV, olyan menetdinamikával, amit a vásárlók imádni fognak,” tette hozzá Muenzinger.

  • ford Ford puma st puma st

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    • Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    • Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    Norvégiában is kapható az F-150 Lightning, így a Ford ikonikus elektromos pickupja globális modellé válik
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    A Ford Tourneo Custom már évek óta a piac egyik legnépszerűbb kisbusz-modellje. Korábbi tesztjeink során a dízel változat kiváló teljesítményt mutatott hosszú távon, de most az elektromos változat hosszított verziója hozza a jövő technológiáját a mai napokba - különösen városi és agglomerációs használatra.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

    Az SUV-k manapság szinte mágnesként vonzzák az autóvásárlókat, különösen azokat, akik nagycsaláddal vagy extra csomagtér-igénnyel keresnek járművet. De mi lenne, ha nem állnánk meg ennél a kategóriánál? Az új Ford Tourneo Custom Titanium egy olyan alternatíva, amely sok szempontból túlszárnyalja az SUV-kat – nagyobb tér, több variálhatóság, kompromisszummentes praktikum. Megnéztük, mit tud a Ford friss mikrobusza.

    olvass tovább
    Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

    A Ford divatos kompakt crossovere, a Puma, 2024-ben modellciklus-közi frissítésen esett át. A ST-Line felszereltségű verzióját teszteltük, és az élmény továbbra is lenyűgöző. Hihetetlen belegondolni, hogy az új Puma bemutatása óta már több mint öt év telt el. Ez különösen azért érdekes, mert az autógyártók ritkán várnak ilyen sokáig egy modell frissítésével – ez is azt bizonyítja, mennyire előremutató volt a technológia már az induláskor.

    olvass tovább
    Hírek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek

    Egy súlyos baleset után a gerincsérülést szenvedett emberek hosszú ideig tartó fizikoterápiára szorulnak. Ugyanakkor arról a pszichés félelemről sem szabad megfeledkezni, ami akkor ébred bennük, amikor újra autót kell vezetniük.

    olvass tovább
    Hírek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2

    A fellegekben jár majd a 101. alkalommal megrendezett Pikes Peak hegyi versenyen

    olvass tovább
    Hírek
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában

    A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok