www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. 2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

  • január 08, 2025
  • Komment

A Ford divatos kompakt crossovere, a Puma, 2024-ben modellciklus-közi frissítésen esett át. A ST-Line felszereltségű verzióját teszteltük, és az élmény továbbra is lenyűgöző. Hihetetlen belegondolni, hogy az új Puma bemutatása óta már több mint öt év telt el. Ez különösen azért érdekes, mert az autógyártók ritkán várnak ilyen sokáig egy modell frissítésével – ez is azt bizonyítja, mennyire előremutató volt a technológia már az induláskor.

Márka
Ford
Típus
Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
Hengerűrtartalom
999cm³
Teljesítmény
155 LE / 114 Kw
0 - 100 km/h
7.9 másodperc
Teljesítmény / súlyarány
0.112 LE/kg - 112 LE/1t
Üzemanyag
benzin
Saját tömeg
1380 kg
Szállítható személyek száma
5

Egy ikonikus név – sok közös emlék
Nehéz érzelemmentesen írni a Pumáról, hiszen számos emlék köt hozzá. Az eredeti, 1997 és 2002 között gyártott Puma, amelyet ma már kupénak neveznénk, szintén az életem része volt. A legendás 1.7 Zetec motorral szerelt, 125 lóerős változat igazi gokartos élményt nyújtott, dinamikus futóművével és harapós karakterével. Sok közös akciódús kilométert tudhatunk a hátunk mögött.


Az elmúlt öt évben pedig a crossover-változatot is többször kipróbáltuk: az első teszt 2020-ban volt.
2022-ben a Ford Magyarország jóvoltából részt vehettem életem eddigi legjobb gyárlátogatásán. A Ford craiovai üzemében még dolgozhattunk is. Aktív résztvevői lettünk a pumák születésének. Gyári élmény volt a javából.  2024 elején pedig a modellfrissítés előtti utolsó, limitált szériás Vivid Ruby Edition került hozzánk. Ez utóbbi masszírozós üléseivel egészen különleges extrát kínált, ritkaságszámba menően ebben a kategóriában.


Ráncfelvarrás? Inkább finomhangolás
A modellfrissítés kapcsán a "ráncfelvarrás" kifejezés talán nem is helytálló, hiszen a Puma formatervéhez nem igazán kellett hozzányúlni – még ma is modern és egyedi megjelenésű. Azért néhány apró változtatás történt: a Ford embléma lekerült a hűtőrács közepére, a fényszórók frissebbek lettek, és eltűnt a látható kipufogóvég. Bár az utóbbi hiánya sokaknak szokatlan lehet, valószínűleg az elektromos verzió megjelenése miatt döntöttek így.
A 19 colos kerekek szintén újdonságot jelentenek, és bár méretük elsőre talán túlzónak tűnhet egy ilyen kompakt crossoverhez, valójában remekül mutatnak. Érdekes összehasonlításképp: a nemrég tesztelt Mustang Dark Horse szintén 19-es kerekeken gurult, igaz, egy teljesen más ligában játszik.



Digitális belső – vegyes érzelmek
A belső térben már komolyabb változásokkal találkozhatunk. A műszerfal és a középkonzol teljesen digitalizálódott, ami kicsit vegyes érzelmeket váltott ki belőlem. Bár az új, 12 colos központi kijelző intuitív és jól strukturált, kissé hiányoznak a korábbi fizikai gombok. Az viszont pozitív, hogy néhány funkció, például a hangerőszabályzó, továbbra is valódi tekerőgombbal működik.
Az új, szögletes kormánykerék elsőre szokatlan volt, de praktikus dizájnmegoldás: kevesebb részt takar ki az előtte elhelyezett, 12,8 colos digitális műszeregységből. A megszokott multikormány-gombok megmaradtak, ami hatalmas pluszpont – a hagyományos vezérlők egyszerűsége továbbra is verhetetlen.

A csomagtér variálhatósága szintén a régi jól bevált rendszer és a puma egyedi megbox-a is megtalálható a frissített verzióban. A megabox felhasználási területének csak a fantáziánk szabhat határt.
Most a karácsonyi időszak elteltével kellett rádöbbennem, hogy ennél biztonságosabb helyen halászlevet és töltött káposztát autóban szállítani nem lehet.

Rengeteg ötletes extrát tartalmazott a tesztelt autó felszereltsége, amik már az elődben és más Ford modellekben is megtalálhatóak voltak, de igen praktikusak.
Az automatikusan fűtött első szélvédő valódi segítség a hideg reggeleken nagyon hamar leolvasztja a jeget és még kapcsolgatni sem kell, magától érzékeli, ha hideg van és ráfűt a szélvédőre.
A másik kiváló ötlet az Easy Fuel tankoló nyílás mely, nagyban megkönnyíti a dolgunkat, benzinkutakon nem kell a tanksapkával bajlódni.


Milyen vezetni?
Nem csak a városi dzsungel ragadozója a 155 lóerős puma az autópályákon sem jön zavarba.
Igazán dinamikus, amit a háromhengeres motortól nem várnánk, de azért a teljesítmény/súly adata, ami szinte pontosan megegyezik az 1.7 Zetec motoros első Pumával elárulja nem egy lomha járgánnyal lesz dolgunk. A futómű is hasonlóan merev pontos irányítást tesz lehetővé, még a nagy kerekek ellenére is komfortosnak mondható. Magamon is meglepődtem kihozta belőlem a kisördögöt. Ezt a teljesítményszintet már csak egy hétsebességes automata váltóval vásárolhatjuk meg. Ami remekül teszi a dolgát lassú cammogós tempóban és száguldozva is kiválóan kapcsolgat. Két negatívumot itt megemlítenék. Az egyik hogy, nem hagyja szabadon futni az autót, amint levesszük a lábunkat a gázpedálról szinte azon nyomban motorfékezésbe kezd. Nekem ez egy zavaró tényező, volt szeretem a rendelkezésre álló helyeken kigurítani a felgyűjtött lendületet. A másik, ami nekem kevésbé jelentett gondot, hogy semmilyen manuális módon nem tudunk beleavatkozni a váltások folyamatába.


A Ford Puma frissített változata ügyesen egyensúlyoz a modernizáció és a hagyományos értékek között. Bár a digitális átalakulás vegyes érzelmeket válthat ki, a vezetési élmény és a dizájn továbbra is a kategória élvonalába helyezi a modellt. A Puma nemcsak a névhez méltó dinamizmust és stílust képviseli, hanem képes folyamatosan alkalmazkodni a piaci igényekhez. Ez az autó 2025-ben is készen áll arra, hogy „kiharapjon” egy megérdemelt darabot a piacból.

@motorhang Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordpuma #newfordpuma #fordpumastline #fordpumastlinex #puma #pumastline #pumastlinex @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ bambam - babyspoon & Melo Nada
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • ford ford puma Ford Puma ST-Line X ford puma stline ford puma teszt fordpuma crossover

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    • Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    • Négykeréken
    2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
    Fordulatosan - Ford Puma Vivid Ruby Edition
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV
    Amikor igazán nagyban utazol! – Ford Tourneo Custom BEV

    A Ford Tourneo Custom már évek óta a piac egyik legnépszerűbb kisbusz-modellje. Korábbi tesztjeink során a dízel változat kiváló teljesítményt mutatott hosszú távon, de most az elektromos változat hosszított verziója hozza a jövő technológiáját a mai napokba - különösen városi és agglomerációs használatra.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

    Az SUV-k manapság szinte mágnesként vonzzák az autóvásárlókat, különösen azokat, akik nagycsaláddal vagy extra csomagtér-igénnyel keresnek járművet. De mi lenne, ha nem állnánk meg ennél a kategóriánál? Az új Ford Tourneo Custom Titanium egy olyan alternatíva, amely sok szempontból túlszárnyalja az SUV-kat – nagyobb tér, több variálhatóság, kompromisszummentes praktikum. Megnéztük, mit tud a Ford friss mikrobusza.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Fordulatosan - Ford Puma Vivid Ruby Edition
    Fordulatosan - Ford Puma Vivid Ruby Edition

    A Ford az elmúlt pár évben alaposan újra gondolta a modellpalettát. A klasszikus Puma nevet formai szempontból kicsit ugyan megcsúfolta azzal, hogy crossoverré alakította, de aki ezen túlteszi magát az egyáltalán nem fog csalódni. A magasított Puma ugyanis egy kiválóan vezethető, remek városi autó lett. 4-5 éves piaci jelenlét után, közvetlenül a modellfrissítés előtti utolsó, limitált szériás modellt próbáltuk ki.

    olvass tovább
    Hírek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek
    Díjnyertes autóverseny-szimulátor segíti a betegeket, hogy a Ford Adapta technológiáit használva újra autóba ülhessenek

    Egy súlyos baleset után a gerincsérülést szenvedett emberek hosszú ideig tartó fizikoterápiára szorulnak. Ugyanakkor arról a pszichés félelemről sem szabad megfeledkezni, ami akkor ébred bennük, amikor újra autót kell vezetniük.

    olvass tovább
    Hírek
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2
    A még erősebb és ütőképesebb Ford SuperVan 4.2

    A fellegekben jár majd a 101. alkalommal megrendezett Pikes Peak hegyi versenyen

    olvass tovább
    Hírek
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában

    A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok