www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

Az első Hybrid autó! Lohner–Porsche Semper Vivus

  • Nyúl Benjamin
  • július 15, 2021
  • Komment

Ferdinand Porsche, a későbbiekben megalakult Porsche AG alapító atyja fejlesztette ki az első Hybrid négykerekűt, ami 1900-ban került gyártásba. Helyileg az egykori Osztrák–Magyar Monarchi területén található, bécsi székhelyű Lohner-Werke üzemében.

A ma is ismert elektromos autók egyik alappillérét sikerült letennie Ferdinand Porsche-nak az első hybrid autó megalkotásával. Az 1898-as "System Lohner-Porsche" felkavarta az állóvizet a sajtóban egész Európa szerte. Jól látható, hogy nem csupán a műszaki feltételek voltak elsődlegesek a jármű megtervezése során, hanem a formavilág is nagy hangsúlyt kapott. Mai szemmel nézve is igen mutatós és áramvonalas gépet sikerült alkotni.

Az első megrendelést E.W. Hart-tól kapta, aki egy britt karosszériaépítő volt. Javasolta, hogy kapjon belsőégésű motort, illetve az összkerékhajtást is. Ezen javaslatok alapján született meg a világ első hybrid autója. Az ára 15 000 osztrák korona volt, ami akkoriban nem kevés pénznek számított. A megrendelést sikerült időben teljesíteni és akkora volt az öröm és elégedettség, hogy rögtön megrendelésre is került egy újabb darab, csak front hajtással, aminek jóval kedvezőbb 7 950 osztrák korona volt az ára.

A hajtásról 2 vagy 4 agymotor gondoskodott, melyek egyenként 2.5-3.5 lóerő átlag telejesítménnyel bírtak, de rövid időre képes volt akár ennek a dupláját is 7 lóerőt leadni. A 4 motoros változat volt értelemszerűen az összkerékhajtású és a 2 motoros front hajtású volt.  A 270 amperóra körüli akkumulátorkapacitással és négy előremeneti sebességgel rendelkező, 56 lóerős autó számos kiállításon és versenyen is indult. A 44 cellás 80 voltos akkumulátor csomag önmagában egy mai középkategóriás autó súlyát nyomta, ami közel 1.8 tonna. Az elektromotorok egyenként 145 Kg-ot nyomtak, amit ha elképzelnénk egy mai autó centirozatlan felnijére szerelve, elég hamar szétverné az egész autó futóművét, de még a benne ülőket is. A teljes jármű súlya 4 tonna volt.

Ahhoz, hogy ez hajtáslánc elterjedjen a személyatókban, túl drágának bizonyult, így inkább a nagyobb hazsongépjárművek irányába terlődött át a fókusz. A Lohner-Werke többek közt gyártott hátsó kerekes emeletes buszokat és front hajtású tűzoltókocsikat is, ezzel a forradalmian új hajtásrendszerrel. A Lohner-Porsche konstrukcióját a Boeing és a NASA is tanulmányozta az Apollo-program Holdjáró járművének megalkotásához. A feltalálóra méltán lehetnek büszkék honfitársai, mivel olyat sikerült alkotni, amit még előtte senkinek.

  • elektromos hybrid lohner porsche semper vivus

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange
    TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange
    • Hírek
    Elektromos Tojás - L'Œuf électrique
    Elektromos Tojás - L'Œuf électrique
    • Négykeréken
    Cummins die(lectric) - AEOS
    Az Iveco Nikola páros legnagyobb dobása! – Nikola TRE FCEV
    Hybrid kisokos
    A keményfiúk - Rally Samara
    Elektromos bevásárlókocsi - Fiat X1/23 City Car
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange
    TAG Heuer Carrera Chronograph X Porsche Orange

    A TAG Heuer és a Porsche ismét összefog egy új, merész és sportos karóra létrehozása érdekében, amely az autóversenyzés világát idézi meg: TAG Heuer Carrera Chronograph x Porsche Orange Racing.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Elektromos Tojás - L'Œuf électrique
    Elektromos Tojás - L'Œuf électrique

    Az elektromobilitás nem 21. századi vívmány, amit jól mutat ez a '40-es évek elejéről származó elektromos kisautó is, ami már akkor is megállta a helyét.

    olvass tovább
    Nagyvasak
    Cummins die(lectric) - AEOS
    Cummins die(lectric) - AEOS

    Nem, nem! Ez nem diesel! Bármennyire is furcsa, az egyik leghíresebb és legnagyobb dízelmotor gyártó vállalt előállt egy saját teherautóval, ami ráadásul elektromos hajtású. Mi van?!

    olvass tovább
    Nagyvasak
    Az Iveco Nikola páros legnagyobb dobása! – Nikola TRE FCEV
    Az Iveco Nikola páros legnagyobb dobása! – Nikola TRE FCEV

    Az Iveco a Nikolával karöltve elhozta a közúti fuvarozás következő generációját. Itt az üzemanyagcellás elektromos teherautó! A fenntartható és hosszútávú jövő valódi kulcsa!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Hybrid kisokos
    Hybrid kisokos

    A környezetvédelem, a modern autózás a mai napon már elképzelhetetlen enélkül a fogalom nélkül: hybrid. Gyakorlatilag mindegyik autógyártó rendelkezik ilyen típusú meghajtással. De olyan ez, mint amikor hűtőszekrényt vásárolunk. Tisztába kell lenni néhány fontos különbséggel, különben rosszat, azaz nem a nekünk megfelelőt választjuk. Nem szeretnék mély technikai elemzésbe bocsátkozni, hiszen nincs is ennek nagyon értelme. A legfontosabb, hogy a leglényegesebb fogalmakkal tisztában legyünk.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A keményfiúk - Rally Samara
    A keményfiúk - Rally Samara

    A Samara hallatán nem épp ez jut először eszébe az embereknek, hogy rally. Sokkal inkább egy kultikus népautó képe a 80’-as 90’-es évekből. Ez a hétköznapi unalmasnak mondható kis autó is lehetett azonban izgalmas.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok