www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga...

Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD

  • Szőnyi Zoltán
  • április 13, 2024
  • Komment

A harmadik generációs Kuga nem először vendégeskedik nálunk és attól függetlenül, hogy a kor már meglátszik rajta, ügyesen állja a sarat a rengeteg versenytárssal szemben. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, széles motor és felszereltség kínálata pedig továbbra is vonzó a vásárlók körében.

A Kuga értékesítési számai kicsit nehezen indultak el a 2019-es bemutatóját követő években. De ez jelentősen változott és 2022-ben 20%-kal növelte az előző év értékesítési számait a plug-in hybridek (PHEV) között. Így abban az évben Európában a kategória legnépszerűbb autó lett a PHEV kategóriában. Sőt, 2023-ban is megőrizte elsőségét. Ha figyelembe vesszük, hogy milyen nehézségekkel küzd az autópiac, akkor ezek mellett az eredmények mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem beszélve arról, hogy a Ford is jelentősen visszavonult az európai értékesítésből és számos modellt kivont a forgalmazásból.

A mostani tesztünk a PHEV változatról szól, amely számos tekintetben különbözik a full hybrid, röviden FHEV meghajtásról, Nem szabad ugyanis a helyi sajátosságok mellett, azaz a kínálati ár mellett szó nélkül elmenni. Nem beszélve arról, hogy a plug-in hybrid meghajtás igazi kihasználhatósága akkor jelentkezik, ha a tulajdonosnak rendszeresen, minden nap van lehetősége feltölteni az akkumulátort. Praktikusan éjszaka, vagy például munkaidő alatt. A relatíve kisebb akkumulátort (14,4 Kwh) utcai töltőn tölteni nem igazán érdemes. Egyébiránt 55-65 kilométer hatótávolságot képes tisztán elektromosan megtenni, ezért nagyon ritka, hogy külön, hogy emiatt menjünk el külön tölthetni. Otthon pedig egy éjszaka alatt nagyon kényelmesen feltölt egy éjszaka alatt.


A most tesztelt PHEV kivitel meglehetősen bonyolult megoldás hiszen a felárért cserébe, gyakorlatilag két motort kapunk.  A fent említett benzinmotort, amely ugyanaz a 2,5 literes Atkinson ciklusú szívó benzinmotor, mint az FHEV esetében. Ehhez kapcsolódik egy komoly teljesítménnyel bíró villanymotor is. Ez 110 lóerő és ez a motor is képes természetesen önállóan meghajtani az autót. Tapasztalatunk alapján 50-60 kilométer között van a realitás, amelyet konszolidált felhasználás mellett tisztán árammal tudunk közlekedni a Kugával.

A Kuga belső tere meglehetősen tágas és kiválóan alkalmas akár 5 felnőtt szállítására. Bár középen hátul a lehajtható könyöktámasz miatt hosszútávon azért kényelmetlen. A csomagtér mérete az akkumulátor miatt kisebb, mint az egyéb meghajtások esetében, de így is 411 liter, ennek ellenére komolyabb kompromisszumok nélkül képes elnyelni a csomagokat.


Szintén nagyon pozitív, hogy a belső tér kialakításánál figyelembe vették, hogy az autóban adott esetben sok időt töltünk, így a különböző holmik elhelyezésére rengeteg pakolásra alkalmas teret alakítottak ki. Hátul is van természetesen USB kimenet, pohártartó és remek térérzet. Nagyon szimpatikus volt ennél az ST-Line felszereltségnél az állítható combtámasz az első két ülés esetében, ugyanis a korábban tesztelt Kugák esetében hátránynak éreztem, hogy rövid az ülőfelület. mindenképpen ezt az ülést ajánlom a Kugában.

A vezető körül a műszeregységek, kezelőszervek jól áttekinthetőek. A digitális műszerfal ezen felül még szép grafikával is rendelkezik. A középső úgynevezett infotainement kijelző grafikájáról ez ugyan nem mondható el, de áttekinthetőség és kezelhetőség szempontjából itt sincs probléma, Ebből azért látszik már nagyon, hogy egy régebbi típusról van szó. A telefonunk természetesen kitükrözhető rá, így a grafikát már a legtöbb esetben nem a gyári látvány szolgáltatja.

Összeségében a belső tér, a variálhatóság, a jól átlátható kezelőszervek és a jó összeszerelési minőség mind azt erősíti, hogy a Kuga egy remek családi, illetve többfunkciós autó. A plug-in hybrid hajtásnak hála szinte benzin nélkül tudják azok használni, akik egyszerre nem mennek többet az autóval 50-60 kilométernél és ezen közök között (otthon-munkahely) lehetőségük van tölteni az autót. Az extra költség viszont egészen jelentős, amelyet ezért a hajtásért ki kell fizetni, így érdemes előtte számolni, hogy a zöld rendszám, valamint az üzemanyag megtakarítás rentábilissá teszi-e a beruházást.
Összeségében pozitív tapasztalatokkal búcsúztunk a Kugától, amely a modellciklus utolsó felében sem mondható elavultnak, komfort szintje pedig a jobbak közül való.

@motorhang Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD????⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordkuga #fordkugahybrid #fordkugapluginhybrid #fordkugaphev #fordkugaphevstline #fordkugastline #fordkugastlinephev #kuga #kugastline #kugaphev #kugaphevstline #kugastlinephev @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu @drivingcamp #drivingcamp #drivingcamphungary ♬ son original - The King of funk
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2023 Ford Kuga plug-in Hybrid teszt Ford Kuga Ford Kuga PHEV teszt Kuga teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD
    Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD
    • Négykeréken
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    • Négykeréken
    A Ford Kuga Plug-In Hybrid, az európai piac legkelendőbb PHEV-modellje már Black Package kivitelben is rendelhető
    Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford Kuga Titanium X 2.5l FHEV FWD
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

    Sokadik alkalommal jár nálunk a modellciklus felénél tartó Ford Kuga. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, modern formavilága és széles motor és felszereltség kínálata láthatóan egyre szélesebb körben válik népszerűvé.

    olvass tovább
    Hírek
    A Ford Kuga Plug-In Hybrid, az európai piac legkelendőbb PHEV-modellje már Black Package kivitelben is rendelhető
    A Ford Kuga Plug-In Hybrid, az európai piac legkelendőbb PHEV-modellje már Black Package kivitelben is rendelhető

    A Ford Kuga Plug-In Hybrid 1 SUV volt a legnagyobb darabszámban értékesített plug-in hibrid (PHEV) az európai piacon 2022. első félévében.2 3

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford Kuga Titanium X 2.5l FHEV FWD
    Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford Kuga Titanium X 2.5l FHEV FWD

    Néha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok