www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Kalandorok – Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW R 1250 GS

Kétkeréken

A vidám családi - Citroën C5 Aircross 1.5HDI Shine

Négykeréken

Végigsöpör, mint a Földközi tengeri szél - Maserati Grecale

Négykeréken

Tudatosan – BMW X1 xDrive30e

Négykeréken

Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

Négykeréken

Elektromos autózás belépő, BMW módra – BMW iX1 xDrive30

Négykeréken

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

Négykeréken

A legjobb alternatíva – Tesla Model 3

Négykeréken
  1. Kétkeréken
  2. A nagy lázadó – Honda Rebel 1100

A nagy lázadó – Honda Rebel 1100

  • Szőnyi Zoltán
  • október 06, 2021
  • Komment

2021-re megjelent a Rebel 500 nagytestvére, a Rebel 1100. Ha valaki nagyobb sebességfokozatra szeretne váltani a Honda Cruiser kategóriájában, akkor végre van rá alternatíva.

Hát igen, az elmúlt évtized komoly hanyatlást mutatott chopper/cruiser fronton. A japán gyártók kivonultak a piacról, így a kínálat egészen visszafogott lett. Látható viszont, hogy a piac igényli a robosztus erőforrásokkal szerelt kétkerekűeket.


Egy tanulmány alapján a Honda Rebel 500 (vagy 300, mert a tengeren túl van egy ilyen változat is) vásárlók 18 hónapon belül nagyobb blokkal szerelt cruiserre szeretnének átülni. Hogy a Honda ezeket a vásárlókat magánál tartsa, hozta azt a logikus lépést, hogy nagyobb testvér is megjelenjen a kínálatban.

Az erőforrás alapjait az Africa Twinből ismert 1100-as blokk adja. Természetesen át kellett alaposan dolgozni, hiszen az Africa egy túraendúró, így másfajta funkciónak kell ebben a karosszériában megfelelnie, kevésbé agresszív mozgásra van szükség egy cruiser esetében. Természetesen mások a szűrők, kipufogórendszer is.

Az 1100 nemcsak egyszerűen nagyobb lett, mint az 500-as, hanem sokkal kifinomultabb is annál.

A középen elhelyezett 6,9” -es LCD kijelző gyakorlatilag az összes vezetéssel kapcsolatos információt, valamint a beállításokhoz szükséges visszajelzést tartalmazza. A kormányon elhelyezett gombok segítségével viszonylag egyszerűen el lehet végezni a beállításokat. Választható előre beprogramozott Normál, Sport, Eső üzemmód, valamint egy úgynevezett User mód, ahol saját magunknak végezhetjük el a kívánt vezetési üzemmód beállítást. A teljesítményleadás, egykerekezés gátló, valamint a nyomatékszabályozás beállítása így a saját igényeink szerint alakítható.

Az ülés alatt egy USB-C kimenet és egy kis csomagtartó kapott helyet, ahová a telefonunkat be tudjuk tenni, esetleg mellé fér még egy kulcscsomó is.

A Rebel 1100-zal valóban teljes önfeledtséggel lehet motorozni, hiszen a teljesítmény sehol nem jelent problémát. Jók a fékek, szélesek a gumik és a LED-es fényszóró minden körülmények között jó látást biztosított.


A kényelem relatív fogalom a Rebel esetében. A lábtartó meglehetősen közel van az üléshez és az általánosan alacsony súlypontú motor esetében így igazán magasan helyezkedik el. Ez azt jelenti, hogy a térdünk a csípőnkkel legalább egy magasságban van, vagy magasabban. Érdemes tehát a vásárlás előtt megnézni, hogy mennyire kényelmes számunkra ez a motor. Mivel mi a DCT, tehát automata váltós verziót teszteltük, nem tudok nyilatkozni, hogy mennyire lehet kényelmes a váltás a manuális változat esetében. A lábszögből kiindulva valószínűleg megszokást igényel.

Ha a kényelem a méreteinkhez nem jelent problémát, akkor garantáltan egy egyedi motorozási élményben lehet részünk a kellemes hangú, kéthengeres cruizerrel.

  • 2021 Honda Rebel 1100 Honda cruizer Honda Rebel 1100 teszt Rebel 1100 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel
    Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel
    • Kétkeréken
    A nagy lázadó – Honda Rebel 1100
    A nagy lázadó – Honda Rebel 1100
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze
    Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze
    • Hírek
    Kalandorok – Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW R 1250 GS
    Kalandorok – Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW R 1250 GS
    • Kétkeréken
    Jet-ski bajnokok voltak a gyermeknapi ajándékok Kiskörén
    Jet-ski bajnokok voltak a gyermeknapi ajándékok Kiskörén
    • Hírek
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ
    Verne Dunai hajósának utódjai jet-ski-vel érkeztek Budapestre
    Dobogós hellyel növelte előnyét a bajnokságban a Toyota a Szardínia Rallyn
    Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű!
    A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon
    Hétvégén folytatódik a rally sprint bajnokság
    Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel
    Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel

    Ahogyan a tavalyi évben a kis lázadóból nagy lett, hiszen az 500-as változat után megjelent az 1100-as Rebel, úgy folytatja a bővítését a modellcsaládnak a Honda 2023-ban is. A változás most nem a blokkot, hanem a külsőt érintette.

    olvass tovább

    Legolvasottabb írások

    Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze
    Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze

    olvass tovább
    Kalandorok – Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW R 1250 GS
    Kalandorok – Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW R 1250 GS

    olvass tovább
    Jet-ski bajnokok voltak a gyermeknapi ajándékok Kiskörén
    Jet-ski bajnokok voltak a gyermeknapi ajándékok Kiskörén

    olvass tovább
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ
    Suzuki Swift, de kabrió? Nem. Ez Geo! - 1990 Geo Metro LSi convertible + VIDEÓ

    olvass tovább
    Verne Dunai hajósának utódjai jet-ski-vel érkeztek Budapestre
    Verne Dunai hajósának utódjai jet-ski-vel érkeztek Budapestre

    olvass tovább
    Dobogós hellyel növelte előnyét a bajnokságban a Toyota a Szardínia Rallyn
    Dobogós hellyel növelte előnyét a bajnokságban a Toyota a Szardínia Rallyn

    olvass tovább
    Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű!
    Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű!

    olvass tovább
    A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon
    A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

    olvass tovább
    Hétvégén folytatódik a rally sprint bajnokság
    Hétvégén folytatódik a rally sprint bajnokság

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok