Irgalmatlan – BMW XM

A BMW XM minden szempontból egy „leg”. Legnagyobb, legdrágább, legmegosztóbb. Sok embernek, mint ahogy nekem is, első látásra nem tetszik. Biztos vagyok benne, hogy rengeteg komment lesz a képek alatt, amelyekben az olvasók kifejtik, hogy mennyire rondának látják ezt a formát és még ingyen sem kellene nekik. Hát elmondom, hogy ezeknek az embereknek a többségének nem is lesz, hiszen a tesztautó 76 millió fölött volt. De ennél sokkal érdekesebb, hogy megérteni és megszeretni ezt az autót nem megy pár pillanat alatt. Nekünk is csak akkor sikerült, amikor visszaadtuk és átültünk egy másik kocsiba.

olvass tovább

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Nem fiatal már az XE nagymacska, de még fitten szaladgál az utakon. Köszönhetően a benne duruzsoló, meglehetősen erős motornak, másrészt a számos modellfrissítésnek, amelyen a modellciklus alatt átesett. Bár SUV lázban ég a világ, de a presztízs szegmensben azért egy magára valamit is adó márka rendszeresen hozza ki az újabbnál újabb típusokat, gondoljunk csak a BMW 3-as szériájára vagy éppen a Mercedes-Benz C osztályra. Így a Jaguarnak egyáltalán nincsen könnyű dolga.

olvass tovább

Ikon – Mazda MX-5 Roadster

A Mazda MX-5, annak ellenére, hogy relatív fiatal modell, hiszen az első generáció nem több, mint 33 évvel ezelőtt jelent meg, talán a legismertebb roadster a világon. Sikerének kulcsa, hogy elérhető áron kínálja azt, amit a lenyitható tetejű autók képesek adni. A formavilág, valamint az érzés, ahogy a hajunkba csap a szél és ahogyan körbevesz a precízen összerakott szerkezet, egy különleges kiváltságérzést ad széles tömegek számára.

olvass tovább

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Kicsi, vagány és nagyon sárga. A 2020 végén modellfrissítésen átesett Swift Sport továbbra is egy feltűnő jelenség. Talán a legismertebb magyar márka már jó ideje nem Esztergomban készül, de valahogy mégis magunkénak érezzük. A Sport változat pedig ennél az érzésnél még többet ad, egy igazi versenyautós hangulatot és meglepően dinamikus képességet.

olvass tovább

Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition

A Mazda 6 20. évfordulóját ünnepli ezzel a különleges kivitelű modellel. Sokadik modellfrissítésen esett át a tavalyi évben a most futó széria, amely már 2012 óta az utak része. A még most is divatosnak mondható formavilágról talán nem is kell többet mondani ennél, hiszen külső jegyeiben egyáltalán nem venni észre a kort. A Mazda jelmondata lehetne, hogy a 11 az új 7, hiszen jellemzően ennyi év után új generáció érkezik, de a japán, külön utas márkánál egyáltalán nem meglepő, hogy nem a sztenderdek szerint működnek.

olvass tovább

Csak szeretni lehet – BMW Z4 sDrive30i

Napokon keresztül gondolkodtam a mostani cikk címén. Végig gondoltam az élmények sorát, amelyek a Z4-gyel töltött napok alatt értek. A hangokat, a szél érintését, a természet illatát, amelyet csak nyitott tetejű autóban érezhetünk, a gyorsulást, a precíz és egyedi formákat, amelyet a karosszéria kínál. Át akartam a címmel adni mindazt, amitől imádni lehet a Z4-et. De valójában pár szóval az érzést nem lehet elmondani. Ezt az autót viszont csak szeretni lehet.

olvass tovább

Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG

A Seat története a VW csoporttal 1982-ben kezdődött. Az elmúlt valamivel több, mint 40 év rengeteg izgalmas modellt, számos értékesítési és marketingstartégiát vonultatott fel. Voltak igazán jól sikerültek és voltak kevésbé. Úgy vélem, hogy a mélypontot a 2005 után kezdődő de’Silva által tervezett modellek jelentették. Ennek a korszaknak vége és újra olyan autók kerülnek ki a spanyol gyárból, amelyek megdobogtatják a szívet. De a márka magára találása nem ennyire egyszerű.

olvass tovább

Az önazonosság szexi – Mazda CX-60 3.3 Skyactive D Homura

Az önazonos szó azt jelenti, hogy valaki vagy ebben az esetben valami, a saját belső késztetései, személyisége, véleménye alapján csinál valamit, függetlenül mások véleményétől. A Mazda ebből a szempontból nagyot lépett előre a szememben. Nem a vak ideológiának, hanem a racionalitásnak fejlesztett. A vadonatúj CX-60 pedig ezzel a motorral ennek a fogalomnak a megtestesítője.

olvass tovább

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X

Az új C4-et követően, annak megemelt, úgynevezett X változatát teszteltük, amely egy mérettel ugyan kisebb, mint a C5X, de formai irányelveiben hasonlónak mondható. Újszerű, egyedi és különlegessége, hogy a divatosabb 5 ajtós kivitel helyett ez a modell 4 ajtós. Mostanság ez kevésbé trendi, de az emelt hasmagasság és a szedán forma együttes használata egy különlegesség. Mi mást is várhatnánk a Citroëntől?

olvass tovább