28.4 liter, és ez nem a tank mérete - Fiat S76 Record
110 éves kora ellenére, ma is virgoncan mozog a torinói fenevad, mely rekordteremtésre született.
olvass tovább110 éves kora ellenére, ma is virgoncan mozog a torinói fenevad, mely rekordteremtésre született.
olvass továbbSzámomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.
olvass továbbBemutatta 2021-es versenygépét a McLaren. Az MCL35M külsőleg látszólag keveset változott, belsejében azonban új motor dolgozik.
olvass továbbJön az elektromos Ferrari. A patinás márkát elérte a villamosítás kényszere, ám nincs nagy kapkodás.
olvass továbbIdén ünnepli megjelenésének 20. évfordulóját a hírhedt Murcielago, és ezzel ifjúkorának középszakaszába lépett. Míg „Apja” a Diablo, középkorúvá érett, így legelső példányai már büszkén viselhetik az Oldtimer minősítést.
olvass továbbSzámba vettem a kompakt kategória összes modelljét az elmúlt napokban. Fontosnak éreztem alaposabban végig gondolni a korábbi tapasztalatokat, mert a Mazda 3 tesztelése alatt, pár napon belül az az érzés fogott el, hogy nem ültem még ennél jobb autóban, nem emlékszem számottevően jobb, vagy akár azonos élményre ebben a méretosztályban.
olvass továbbTörök páncélozott járművekkel erősít a honvédség. Ha a magyarországi gyártás beindul lesz belőlük háromszáz.
olvass továbbA múlt hét óta az egyik kedvenc kompakt méretű SUV-m a Compass. Rengeteget fejlődött minőségi szempontból és megtaláltam benne azokat a pontokat, amelyektől nem csak egy kicsi Cherokee -ként kezeltem. De a trón legfelső fokáról nagyon gyorsan hátra szorult legalább egy helyezést, miután közelebbi ismeretséget sikerült kötnöm a márkatárssal, a közös alapokon nyugvó Jeep Renegade-del. Annak ellenére, hogy tartottam a vicces-mókás dobozforma autótól, a végére örök barátság született közöttünk.
olvass továbbA plug-in hibrid 4xe után alighanem hamarosan bemutatkozhat a teljesen elektromos Jeep Wrangler. Az akkumulátoros modell megjelenésére húsvétig biztosan várhatunk.
olvass továbbMinden alkalom jó alkalom az ünneplésre! A Mazda is így gondolja, éppen ezért hozott ki számos modelljéből, így a Mazda6 Sportkombiból is egy egyedi, limitált változatot, amely különleges kiegészítői révén emeli ki a tömegből az autót.
olvass továbbPár ével ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy egy Jeep elektromos hajtást kapjon. Nagy motortérfogat, macho férfias megjelenés, amelyhez nem passzolt volna egy cingár hangú 1,3 literes benzines erőforrás és egy halkan, szinte némán zümmögő villanymotor kettőse. Hát ez is egy olyan dolog, ami változik. Lassan egy éve jelent meg ugyanis a két kompakt méretű terepjáró, a Compass és a Renegade plug-in hybrid változata, melyeket egymást követő héten teszteltünk.
olvass továbbA Flottaman – nak köszönhetően egy olyan új autót tesztelhettünk, amely már sajnálatos módon nem elérhető az importőri árlistán. Az első elektromos Skodát. A Citigo pályafutása 2011-ben indult, majd 2017-ben minimális ráncfelvarráson esett át. 2019-ben kizárólag elektromos hajtással kezdték gyártani, de a komoly sikerének ellenére 2020-ban az a döntés született, hogy megszűnik a gyártása.
olvass továbbNyolcvanadik születésnapját ünnepli a Jeep. A terepjáróiról híres márka jubileumi modellekkel jelentkezik.
olvass továbbÚjraépíti legendás C-Type versenyautóját a Jaguar, a modell Le Mans-i győzelmének hetvenedik évfordulója tiszteletére. Rakja össze a brit gyártó konfigurátorával saját nagymacskáját!
olvass továbbRengeteg oka van annak, hogy mostanában fehér holló az a gyártó, aki mini kategóriában új autót mutat be. Talán a divat a legfontosabb oka, hiszen manapság imádunk magasabban ülni. Ha tovább kutatunk a lehetséges okok között, akkor az árhoz, illetve a biztonsági és környezetvédelmi előírásokhoz jutunk. A kis méretű autókra ugyanis ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy luxusterepjáróra. A CO2 kibocsájtási határok, büntetések, valamint a különböző kötelezően beszerelendő vezetéstámogató funkciók, biztonsági eszközök ára sokkal nagyobb arányban hat a végső árra, így kis autót vásárolni egyre kevéssé éri meg.
olvass továbbA Seat sok évnyi mélyrepülés után újra a fény felé tör és igyekszik visszaszerezni azt a pozícióját, amelyet sok éven keresztül birtokolt és ami eredendően az övé. A sportos márka, amely megjelenésében, dinamizmusában más, mint a VW konszern többi tagja. Elérhető árával inkább a tömegek felé nyit, de azokat érinti meg, akiknek többet jelent az autózás, mint csupán annyit, hogy A pontból B-be jussanak.
olvass továbbMár csak egy nagy család kellene mellé!
olvass továbbCsodálatos motorkerékpárokat, veterán autókat pusztított el a tűz hétfőn a Timmelsjoch-i motormúzeumban. Gyászol a motorosvilág, szívfájdító tudósítás következik!
olvass továbbA Suzuki eladásaival Magyarország legnépszerűbb márkája, sőt a legkedveltebb 3 típus közül kettőt is a Suzuki ad. Ez a két modell pedig nem más, mint a Vitara és az SX4 S-Cross. Külön-külön már teszteltük őket, de most arra voltunk kíváncsiak, hogy melyiket miért érdemes vásárolni. A statisztika szerint a Vitara a legjobb választás, legalábbis ebből fogy a legtöbb, de vajon minden szempont szerint ez a nyerő?
olvass továbbKorábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.
olvass tovább