A prémium best seller – BMW X5 xDrive50e

Ha 2024, akkor továbbra is SUV, ha BMW, akkor X5, ha pedig meghajtás, akkor plug-in hybrid, azaz PHEV. Nagyjából ez írja le továbbra is a preferencia sorrendet manapság. Mondhatnánk, hogy véletlen, de egyáltalán nem az és nem is szerencse dolga. A BMW X5 egy fantasztikus autó és egycsapásra meggyőz mindenkit, aki kipróbálja. Többek között ezeknek az állításoknak szerettem volna utánajárni a teszthét alatt.

olvass tovább

Hetes alá – BMW i5 M60

Egy igazi érzelmi kavalkád az i5. Rengeteg-rengeteg jó élménnyel és néhány bosszantóval, amelynek többsége inkább az árából és az ehhez kapcsolódó elvárásokból fakadnak. 1972 óta létezik az ötös sorozat, a mostani a nyolcadik a sorban. Azt gondolom, hogy a legendás, negyedik generációs E39 után ez is egy hasonlóan nagy fordulat lesz a modellgenerációk között. Én az autózás jövőjét látom benne, amely bizonyos szempontból gyönyörű, tiszta és csodálatos lehetőségeket takar, másfelől pedig sötét árnyak övezte zsákutca is lehet belőle. Annyi viszont biztos, hogy szó nélkül nem lehet elmenni az új 5-ös, és azon belül az elektromos változat mellett.

olvass tovább

Extra biztonság: kiszállás-figyelmeztető rendszer a Volkswagentől

  • december 17, 2023

• Az asszisztensrendszer legújabb generációja már alapfelszerelés az elektromos ID.7, illetve az új Passat és az új Tiguan modellekben • A Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning) az álló autóhoz hátulról közelítő közlekedőkre hívja fel a figyelmet • Sűrű városi forgalomban különösen a kerékpárosokat veszélyeztetik a kinyíló járműajtók

olvass tovább

Szemben az árral - Peugeot 508 SW Allure 1,5 BlueHDI 130

Hívjuk klasszikus értéknek mostantól, ha egy autó nem SUV és nem hybrid. Unalmas lenne mindig azzal kezdeni a cikket, hogy végre egy kivétel, vagy azzal, hogy egyik az utolsók közül. Pedig valószínűleg igen, de azért, hogy kifordítsam kicsit, ezúttal nem temetni jöttem a hagyományos kombit, hanem dicsérni. Eljutottam oda, hogy szeretek szembe menni az autópályán és éppen emiatt nem szeretem a tucatautókat, nem szeretek 5-6 centivel magasabban ülni, mint 15 évvel a teherautósofőrökön kívül bárki ezelőtt és továbbra is mélyen hiszek abban, hogy a dízel autóknak van létjogosultsága. A Peugeot 508 SW tehát olyan gépkocsi, amit én kifejezetten szeretek, annak ellenére is, ha most éppen nem divat.

olvass tovább

Mit Mondhatnék, Minthogy Menő – BMW M4 Competition Cabrio

Már igen régóta kettévált az autózásban az a két funkció, hogy mint kizárólag eszköz elvigyen egyik pontról a másikba, és az, hogy a sebességet hajszolva élvezetet okozzon. Külön fejlődik a két vonal, de persze néha összeér a kettő. Érdekes irány a tető nélküli, azaz kabrió autók kategóriája, amelyek a szabadság érzést hozzák még közelebb hozzánk, cserébe némi kényelmetlenséget okozva a funkcionalitás terén. Mi történik, ha a három szempontot összegyúrjuk? Ez a BMW M4 Competition Cabrio!

olvass tovább

Minden eddiginél jobb a legkisebb Volkswagen-SUV – Már rendelhető az új T-Cross

  • december 01, 2023

Megkezdte megjelenésében és technikájában egyaránt továbbfejlesztett T-Cross sorozata előzetes értékesítését a Volkswagen. Az SUV-modell markáns külső dizájnja még karakteresebbé vált, de újak a szériafelszereltségét bővítő, LED-technikájú fényszórói és hátsó lámpái is, belterét pedig még színvonalasabb minőségű felületek jellemezte új műszerfal és új infotainment-generáció jellemzi. Az új T-Cross pedig már Magyarországon is rendelhető!

olvass tovább

Elektromos Volkswagenek a pápai flottában!

  • november 26, 2023

A Volkswagen támogatja a Vatikáni Államot a hosszú távon fenntartható mobilitásra zajló átállása során. 2024 elején a vállalat közel negyven tisztán elektromos modellt szállít ID.-családjából, az ID.3-tól az ID.4-en át, egészen az ID.5-ig. A járművek a Vatikán dekarbonizációs stratégiájának képezik részét, amely 2030-ra a járműflotta klímasemlegessé alakítását irányozza elő. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja, valamint Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Financial Services AG igazgatótanácsának elnöke két ID.3 Pro Performance formájában személyesen adta át a Vatikánnak az első elektromos gépkocsikat.

olvass tovább

A világ LEGJOBB és LEGROSSZABB autója? - 1975 Rolls Silver Shadow VS 1993 Tavria + VIDEÓ

Korábbi veterános cikkeinkben mindig egy-egy járműre és annak egyediségeire, saját sztorijának bemutatására fókuszáltunk. Ma egy kicsit humorosabbra vettük a figurát és egy olyan összehasonlító teszttel érkeztünk, amiben a világ talán legjobb és legrosszabb autóját hozzuk el. Íme, az 1975-ös Rolls-Royce Silver Shadow és az 1993-as Tavria!

olvass tovább