Mihalik Mira és az Autósport!
Villámkérdések a még csak tizenhat éves autóversenyző Mirához.
olvass továbbVillámkérdések a még csak tizenhat éves autóversenyző Mirához.
olvass továbbHétvégén rendezték a CEE Rotax Max Challenge - Bonus Cup-ot Jesolóban, Olaszországban, ahol Nagy Ádám gokartversenyző vett részt.
olvass továbbA MINI márka mindig is szinonimája volt a sportosabb vezetési élménynek és most, az elektromos korszakban is képes megőrizni egyedi karakterét. A MINI Aceman S JCW (John Cooper Works) egy igazi utcai rallyfeelinget kínáló elektromos autó, amely nemcsak környezetbarát, de kimagasló teljesítményt és stílust is kínál.
olvass továbbAz Audi SQ6 E-tron nem csupán egy elektromos autó, hanem egy igazi prémium sportos SUV, amely megerősíti, hogy a négy karika már az elektromos piacon is a minőség, innováció és sportosság szinonimája.
olvass továbbA Lexus NX350h Overtrail nem csupán egy autó, hanem egy megnyilvánulása az extrém stílusnak, a precízségnek és a funkcionalitásnak. Olyan, mint egy díszegyenruha: formális, de erőteljes, elegáns, de határozott. Ahogy a díszegyenruha is magában hordozza a katonai keménység és a ceremoniális elegancia keverékét, úgy az NX350h Overtrail is ötvözi a terepjárókra jellemző robusztusságot a luxusjárművek kifinomultságával. Kitérünk az all terrain (minden terepen használható) gumiabroncsok előnyeire és hátrányaira is, mivel ezek kulcsfontosságúak az autó teljesítményének megértéséhez.
olvass továbbA sportos, coupé formájú SUV ma már egyáltalán nem ritka, és számos márka kínál erre a formavilágra gyönyörű kiviteleket. Igen, itt a hangsúly jellemző módon a formai szépségen van, nem pedig a praktikusságon – legalábbis a legtöbb esetben. A Formentor talán annyival több, mint a versenytársai (amelyek lehetnek akár házon belüli, azaz cégcsoporton belüli kivitelek is), hogy a praktikumot sem nélkülözi. Ez lehet a Formentor és általában a Cupra sikerének a kulcsa.
olvass továbbAz SUV-k manapság szinte mágnesként vonzzák az autóvásárlókat, különösen azokat, akik nagycsaláddal vagy extra csomagtér-igénnyel keresnek járművet. De mi lenne, ha nem állnánk meg ennél a kategóriánál? Az új Ford Tourneo Custom Titanium egy olyan alternatíva, amely sok szempontból túlszárnyalja az SUV-kat – nagyobb tér, több variálhatóság, kompromisszummentes praktikum. Megnéztük, mit tud a Ford friss mikrobusza.
olvass továbbA Ford divatos kompakt crossovere, a Puma, 2024-ben modellciklus-közi frissítésen esett át. A ST-Line felszereltségű verzióját teszteltük, és az élmény továbbra is lenyűgöző. Hihetetlen belegondolni, hogy az új Puma bemutatása óta már több mint öt év telt el. Ez különösen azért érdekes, mert az autógyártók ritkán várnak ilyen sokáig egy modell frissítésével – ez is azt bizonyítja, mennyire előremutató volt a technológia már az induláskor.
olvass továbbA mondás szerint a pénz önmagában nem boldogít – de ha van belőle elég, vehetsz egy Mercedes-Benz G580 Edition ONE-t, és garantáltan közelebb kerülsz a boldogsághoz. Ez az autó nem csak vezetési élményével, hanem már a puszta látványával is magával ragad. Akár a volán mögött ülsz, akár csak mellette állsz, könnyen úgy érezheted, hogy az ikonikus jármű birtoklása valóban megéri az árát.
olvass továbbA fényszórók kulcsszerepet játszanak a közlekedésbiztonságban, különösen éjszaka és nehéz időjárási körülmények között. A VW Passat B5 tulajdonosok számára a fényszórók helyes megválasztása nemcsak a láthatóságot javítja, hanem jelentős hatással van a vezetési kényelemre, valamint a vezető és a többi közlekedő biztonságára is.
olvass továbbA magasztos hangvétel minden kétséget kizáróan kijár ennek a modellnek. Bár méretosztály szerint nem az ötös a legnagyobb BMW, ismertségben és elismertségben talán ez a széria a legikonikusabb. Korábban már járt nálunk szedán kivitelben, ám a kombi (Touring) változat talán még egy szinttel magasabb funkcionális értéket képvisel. Ez annak ellenére igaz, hogy az eleganciában valószínűleg a szedán változat viszi a pálmát. Az 5 métert valamivel meghaladó elektromos csúcsváltozatért méterenként nagyjából 10 millió forintot kérnek, így a tisztelet nemcsak a hagyománynak, hanem a vásárlók pénztárcájának is szól.
olvass továbbKihalófélben lévő faj különleges képviselője járt nálunk. Talán, ahogy az első széles rétegek számára elérhető futószalagon gyártott autót a T-modelt is a Fordnak köszönhetjük, egy korszak lezárásaként, lehet az utolsó V8-ast is?
olvass továbbA BKV a 620-as Ikarusokból fejlesztette ki az első magyar csuklós buszokat
olvass továbbA vadonatúj, negyedik generációs egyes BMW járt nálunk, méghozzá a legbrutálisabb kivitelben, amely a modellskálán megtalálható. Egy igazi élményautó ez, nem kétséges, de talán még ennél is több az, amelyet látok benne. Új formatervezési irányzatot és azt a jövőképet, ahogyan a bajor márka a kompakt kategóriát látja a következő időszakban.
olvass továbbA SsangYong Torres elektromos változatát, az EVX-et teszteltük, amelyről elmondható, hogy sokban hasonlít a benzines változatra, de mégsem ugyanaz. A különbség olyan, mintha egy ráncfelvarrott verzió lenne, de nem erről van szó. Az elektromos kivitel nemcsak meghajtásban, de külsőjében is jelentősen eltér. A másik érdekesség, hogy időközben a tulajdonosváltás miatt már nem is SsangYong a márkanév. Mivel az új KGM logó és név még nem jelenik meg a típuson, egyelőre mondhatjuk, hogy szinte SsangYong-ról van szó.
olvass továbbSikeresen, kisebb kalandok árán, de átgurult a Peugeot-al a szerencsi várban megrendezett célceremónián a Juhász - Velezdi ralipáros.
olvass továbbÖnmagában nem új dolog, hogy a Mini Coopernek létezik elektromos változata. Talán az egy picikét izgalmasabb, hogy az egyébként szinte azonosnak tűnő benzines és elektromos kivitel a meghajtáson kívül milyen sok egyéb különbséget is rejt, mintha két egymást nem ismerő fejlesztő csapatnak adtak volna azonos alkatrészeket. Így a végeredmény befoglaló méretek szempontjából természetesen megegyezik, mégis másképpen kerültek az építőelemek egymásra.
olvass továbbTelnek az évek, és sorra jönnek ki az újabb Mini generációk. Jelenleg a negyediknél tartunk, és ha az elektromosítás így folytatódik, lehet, hogy benzines Mini már másik karosszériával nem is lesz többé. Legalábbis a BMW jelenlegi elképzelése szerint 2030-ra teljesen elektromossá válik a márka, így ez nagyon is benne van a pakliban. Ebből már sejthető, hogy a mostani tesztünk alanya egy benzines Mini, abból is az erősebb kivitel.
olvass továbbVilláminterjú Kronome Ákossal a Zemplén Rally előtt.
olvass továbbBeszélgetés Juhász Csaba raliversenyzővel, aki a micut egy Peugeot-ra cserélte.
olvass tovább