ZalaZone: egy év a befejezésig
Önvezető autók, 250 kilométeres tempóban száguldó tesztjárművek. Mindez nem tudományos fantasztikum, Zala megyében épül a pálya.
olvass továbbÖnvezető autók, 250 kilométeres tempóban száguldó tesztjárművek. Mindez nem tudományos fantasztikum, Zala megyében épül a pálya.
olvass továbbKiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208
olvass továbbHa cinikus akarok lenni, akkor mint egy falat kenyér egy afrikai éhezőnek, így hiányzott a rendkívül széles, színes modellpalettából a BMW 2 Grand coupé. És tényleg! Bár őszintén szólva egyszer sem gondolkoztam rajta, de most, hogy megjelent, nem is értem, hogy miért nem volt eddig.
olvass továbbMagyarország, Budapest, 1988. augusztus 27. Hans Friedrich osztrák üzletember kora délutánra ért be a magyar fővárosba. Bosszankodott, hogy lassan haladt, mert csak Győrtől volt autópálya. Ez volt az első útja Magyarországra. Valami magyar Impex vállalattal kellett tárgyalnia másnap. Örömmel és egyben izgalommal fogadta a megbízását cégétől, hogy egy keleti országba kell jönnie. De nem bánta, mert most kapott új szolgálati autót és így ki tudta azt próbálni. Kint 32 fok volt, így az autó automata klímáját kellemes 22 fokra állította. Sajnálattal, vegyes szánalommal nézett a pesti forgalomban araszoló többi autósra, akik letekert ablakokkal próbálták átvészelni a forróságot.
olvass továbbSzámos magyar háztartás számára a legideálisabb választás a kompakt kategóriás crossover. El lehet vele menni bevásárolni, kényelmes vele a városi közlekedés, belefér a gyerek, férj/feleség és még a kutya is, ideális társ hosszabb utazások esetén. Ha pedig valaki egy kicsit képes túllátni az „ismertebb márkák” bőséges kínálatán, akkor tökéletes választás lehet a Korando.
olvass továbbVannak márkák, amelyek egybeforrnak a termékkel, úgymond köznevesülnek. Függetlenül attól, hogy a mai napon ki az adott termék gyártója, a termék nevét az első gyártó viszi tovább. Gondoljunk csak a Frigidaire-re, a Rotring tollra vagy éppen a celluxra, de mondhatnám éppen a kukásautót is, amely a KUKA nevű cég által gyártott szemétszállító autóról kapta a nevét. Pontosan ilyen a Jeep márkanév is. Ugyanis az első és méltán híres dzsipet, a II. világháború katonai terepjáróját a Willys-t, a Jeep gyártotta.
olvass továbbLuxusautó egyenesen a hazai gyártósorról!
olvass továbbAz már biztos, hogy ha pár év múlva valaki véletlenül Zafira találkozót szervez, akkor nem lesz túlságosan egységes a felhozatal. Kevésbé fogja megérteni az arra tévedt bámészkodó, hogy mi történt 2019 után. A válasz pedig relatív egyszerű, az Opelnél akár kilenc személyes az új hét ettől az évtől kezdve.
olvass továbbNem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.
olvass továbbElsősorban a budapesti közlekedésben, de máshol is az országban, elkerülhetetlen manapság az elektromos rollerek látványa. Praktikus közlekedési eszköznek tűnik kora tavasztól késő őszig a kis méretűre összecsukható közlekedési alkalmatosság. Az Urbanpandas jóvoltából 2 hétig lehetőségünk volt tesztelni ezeket a járgányokat. Jó mókának tűnt, így belevágtunk.
olvass továbbA kompakt kategória választása sok esetben egy kompromisszum eredménye. A választási szempont az, hogy legyen az autó mindenre alkalmas. Divatosan mindenre is. Ezt az elképzelést leginkább persze anyagi szempontok motiválják. Szerencsére nem mindenkinél és nem minden esetben a pénz motivál egy döntést. Az Audi A3 ugyanis nem a kompromisszumokról szól.
olvass továbbOláh Gyárfás múlt pénteki tesztje lett pozitív
olvass továbbRengeteg gondolat kavarog a fejemben a Stelvioval kapcsolatban, így nagyon nehéz dolgom van, hogy a bevezetőben a legfrappánsabb és a leginkább találó felütést vagy jelzőt írjak le erről a csodálatos SUV-ről. Hosszas mérlegelés után a STÍLUS szót emelem ki. Nem véletlenül csupa nagybetűvel.
olvass továbbA repüléstechnológiai eszközöket a Jaguar Land Rover tesztelési és fejlesztési programjainak felgyorsítása érdekében alkalmazzák
olvass továbbA harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.
olvass tovább