www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Nem csak pirosban szép – Mazda 6 G-194 100th Anniversary

Nem csak pirosban szép – Mazda 6 G-194 100th Anniversary

  • Szőnyi Zoltán
  • február 06, 2021
  • Komment

Minden alkalom jó alkalom az ünneplésre! A Mazda is így gondolja, éppen ezért hozott ki számos modelljéből, így a Mazda6 Sportkombiból is egy egyedi, limitált változatot, amely különleges kiegészítői révén emeli ki a tömegből az autót.

2020-ban ünnepelte a Mazda fennállásának 100. évfordulóját, mivel elődvállalata, a Toyo Cork Kogyo LTD., 1920-ban alakult meg. Erre az évfordulóra, valamint az 1960-as Mazda R360 színtémájára alapozva készült el ez a valóban különleges megjelenésű harmadik generációs Mazda 6, amely egyébként már ennek a szériának a ráncfelvarrott változata.

Mivel Mazda 6 még sosem járt nálunk korábban, ezért a különleges, sajátos részleteken felül minden más tulajdonságát is alaposan górcső alá vettük a Mazda limuzinjának. 2002 óta készül 6-os Mazda, ez a változat pedig 2013-ban jelent meg először az európai utakon. A 2018-as évben minimális frissítésen ment keresztül az autó, amelynek révén módosított front és hátsó részt, valamint legújabb vezetéstámogató technológiákat kapott, továbbá elérhetővé vált az Apple Car Play is az autóban, ezáltal a mobiltelefon kitükrözhetővé vált a középső 8” -es kijelzőre.


Ez utóbbi kijelző részben érintőképernyő is egyben. A részben azt jelenti, hogy amikor az autó nincsen mozgásban, akkor a rendszer engedi az érintőképernyő használatát, egyébként csak a váltókar mögött elhelyezett tekerőgomb segítségével lehet irányítani a rendszert. Ennek a korlátozásnak a logikájára még nem jöttem rá, de azért az megnyugtató, hogy a tekerő segítségével történő indirekt vezérlés sem bonyolult egyáltalán, használata könnyedén elsajátítható.

A Mazda 6 elől és hátul is LED-es lámpatesteket kapott, befelé ívelő hűtőmaszkja kifejezetten mutatós, elegáns. Formatervével, ugyanúgy, mint a többi Mazda, az úgynevezett KODO – a mozgás lelke formanyelv használatával készült. Letisztult, egyenes vonalvezetés jellemzi az autó íveit. Megjelenése semelyik más autóéval nem összetéveszthető. Ez utóbbi pedig számomra rendkívül szimpatikus, hiszen manapság gyakori eset, hogy egy-egy autóról úgy beszélünk, hogy a lámpája erre vagy arra a másik modellre, frontrésze pedig egy harmadik autóéra hasonlít. Annak ellenére, hogy a Mazda egy kis autógyártónak számít, nem koppintja, nem másolja az éppen aktuális trendet másik márkáról, miközben ugyanúgy modern, gyönyörű autókat készít.

A külső jegyek közül érdemes még kiemelni a fehér gyöngyház fényezést, amely a jubileumi széria sajátja. Gyönyörűek az egyedi felnik, melyek közepét is a 100 éves évforduló emblémája díszíti. Ugyanezt a megkülönböztető jelet találjuk az utastérben is a fejtámlákon, továbbá a slusszkulcson.

Szintén a jubileumi kiadás megkülönböztető jele a színek játéka, hiszen a külső fehér színnel kontrasztban a belső térben a megszokott fekete beltér helyett vörös és vajszínű felületekkel találkozunk. Az anyaghasználat és a minőség a prémium kategóriás autókéhoz közelít, a kialakítás a már megszokott minimáldizájnt követi. Nincsen fölösleges görbület, fölösleges csicsa-micsa. A Mazda belső tere sokkal inkább a svéd márkával azonos letisztultságot tükrözi. Az egyes gombok, azok elhelyezése teljesen logikus, pillanatig sem kell gondolkozni, hogy mit hová helyeztek el. Szintén örömteli, hogy nem akartak a digitalizáció jegyében minden gombot kiirtani. A klíma vagy éppen a rádió hagyományosnak mondható kezelők segítségével működtethető. A kényelmes bőrülések nemcsak fűthetőek, hanem szellőztethetőek is voltak, amely szintén a prémium márkákra jellemző kiegészítő.

A belső tér elrendezése és hangulata a nevével ellentétben inkább utazóautóéra, mint sportautóéra jellemző hangulatú. A kényelmes ülések komfortja, az inkább nagyobb méretű puha kormány, a kellemesre (és nem keményre) hangolt futómű számomra sokkal inkább ezt erősítette meg. A hátsó utasok számára is határozottan komfortos, nagy hely állt a rendelkezésre. A középső könyöklő lehajtásával elérhetővé vált a hátsó ülések ülésfűtés gombja, valamint a pohártartó is. Ez utóbbi, mármint a hátsó könyöklő funkciója is azt támasztotta alá, hogy a Mazda6 sokkal inkább 4 személy, mint 5 személy számára nyújt igazi utazási kényelmet. A hátsó középső hely rendkívül szűkös, valamint a magas, széles kardán alagút is tovább csökkenti a rendelkezésre álló helyet.


Annak ellenére, hogy van egy külön sport üzemmód, nem kifejezetten éreztem ezt a hangulatot és kiugró dinamikát. Nem azt mondom, hogy gyenge lenne a motor, sőt kifejezetten erős és jól viszi a 4,8 méter hosszú autót, de hangolása, karakterisztikája számomra inkább azt az értést adta, hogy végtelen utakon is könnyű szerrel és biztonságosan juttat a célba. A csomagtartó alaphelyzetben 522 literes, de a hátsó ülések lehajtásával hatalmas, 1,6 köbméteres űrmérettel gazdálkodhatunk, tehát ezen a téren sem kell a Mazdában kompromisszumot kötni.

A Mazda6-ot egy 194 lóerős 2,5 literes benzines erőforrás hajtja. A mai világban már különlegesnek mondható módon mindenféle turbó és részecskeszűrő nélküli Skyactive-G erőforrással. A motorhoz egy 6 fokozatú automataváltó kapcsolódik, amely remekül végzi a dolgát, észrevétlen, ahogy egyik fokozatból a másikba vált. Fogyasztása nagyban függ a vérmérsékletünktől és az egyéb körülményektől. A vezetésünk alatt a városban 10,5 litert, országúton 7,4 litert, autópályán 9 litert fogyasztott. Úgy gondolom, hogy ehhez az autó és motormérethez képest ez a fogyasztás elfogadhatónak mondható.

Összeségében egy nagy, komfortos és impozáns autót ismertünk meg a Mazda6 személyében. A 100. évfordulós kialakítás egyedi kiegészítőket tartalmazott, amely különlegessé tette az 1-2 évvel modellváltás előtti autót, amely felszereltségével, technikájával egyáltalán nincsen lemaradva egy most megjelenő új típustól sem. Vezetési élménye pedig határozottan jónak mondható, ami általában az összes Mazdára jellemző.

 

  • mazda 6 mazda 6 100th Anniversary teszt mazda 6 g-194 teszt mazda 6 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition
    Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition
    • Négykeréken
    Nem csak pirosban szép – Mazda 6 G-194 100th Anniversary
    Nem csak pirosban szép – Mazda 6 G-194 100th Anniversary
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition
    Meglepetések helyett – Mazda 6 20th years Anniversary Special Edition

    A Mazda 6 20. évfordulóját ünnepli ezzel a különleges kivitelű modellel. Sokadik modellfrissítésen esett át a tavalyi évben a most futó széria, amely már 2012 óta az utak része. A még most is divatosnak mondható formavilágról talán nem is kell többet mondani ennél, hiszen külső jegyeiben egyáltalán nem venni észre a kort. A Mazda jelmondata lehetne, hogy a 11 az új 7, hiszen jellemzően ennyi év után új generáció érkezik, de a japán, külön utas márkánál egyáltalán nem meglepő, hogy nem a sztenderdek szerint működnek.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok