www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110

Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110

  • Szőnyi Zoltán
  • április 27, 2021
  • Komment

Az új Defender személyében egy legenda újjászületését és ezzel párhuzamosan az újragondolását tapasztalhatjuk meg. A modern köntösbe csomagolt autó természetesen visszanyúlik a hagyományokhoz is, de a mai ember elvárásai talán több ponton követhetőek nyomon rajta, mint a klasszikus terepjárós gyökerek.

El kell fogadni, hogy a Defender vásárlók többsége manapság már alternatívaként számba veszi a Discoveryt, a Range Rovert, de akár még az Evoque-ot is. Ennek oka, hogy jelentős többségében ezekkel az autókkal soha nem mennek terepre. Elmosódtak a határok a városi terepjárók miatt, így valahol mindegyik SUV/Crossover konkurense egymásnak. Szerintem talán a legjobb példa, hogy mennyire státuszszimbólum lett a terepjáró és nem egy az adott funkcióra készül eszköz, a Mercedes G63 AMG változata.


A közel hét dekádon keresztül gyártott angol ikon 2016-ban vonult nyugdíjba és rajongóinak négy évet kellett várni arra, hogy a minden szempontból megújult Range Rover Defender megjelenjen. Ez a modell felépítésében, kialakításában már messze nem a régi Defender, amely kifejezetten egy funkcionális jármű volt, így többek között híres volt arról, hogy például a városi közlekedésnél katasztrofális vezetési élményt adott.
A mostani Defenderre ez egyáltalán nem igaz, sőt kifejezetten kellemes a hatalmas méretű járművel való közlekedés. De erre majd később visszatérek.

Gyakran találkozhatunk új autótípusok bevezetésekor azzal a marketing üzenettel, hogy rengeteg módon testre szabható, a vásárló számára óriási szabadságot ad a konfigurációs lehetőség. Ez úton szeretném jelezni, hogy mindenki gyenge kezdő a Defenderhez képest. Ajánlom mindenki figyelmébe a letölthető prospektust, amely 138 oldalon keresztül ad bepillantást abba, hogy milyen felszereltség, motorválaszték és egyéb kiegészítők kaphatóak a modellhez. Egyrészt van egy rövidebb és egy hosszabb karosszéria. Tesztautónk a hosszabb 5 ajtós változat volt. Létezik 2, 5, 6 és 7 személyes változat. Megjelenésekor 2 dízel motorral szerelték, de időközben kiegészült környezetbarát mild-hibrid motorokkal is a kínálat.


Mivel ezeket az adatokat mindenki könnyedén elolvashatja, hiszen a háború és béke terjedelmű leírás és a hozzá kapcsolódó konfigurátor erre kényelmes lehetőséget biztosít, ezért visszatérnék az elképesztően menő, részletgazdag, egyedi tesztautónkhoz.  

Ahogyan a bevezetőben írtam, számtalan apró részlet árulkodik arról, hogy a szögletes, de modern vonalvezetésű jármű honnan is származik. Mondhatnám azt is, hogy a vér nem válik vízzé és a brit felsőház által valószínűleg kezdetek óta használt terepjárón ott díszeleg a sehol máshol nem használt motorháztető betét. A pótkerék magától érhető módon a hátsó, jobb oldalra nyíló csomagtérajtóra van rögzítve és ahogyan azt megszokhattuk a tető íven is ott vannak a lőrésnyi ablakok.


A korábbi jellegzetes kerek lámpák megmaradtak is meg nem is. A keret szögletessé változott, de a nappali menetfény a korábbi kerek lámpa alsó ívét szimbolizálja és szemérmes tekintetet ad a robosztus járműnek. A tesztautónk zöld színét gyönyörűen emeli ki a szintén klasszikus hangulatú egyenes, fehér tető. Illetve szintén múltidéző, mégis modern a hátsó lámpatestek széttagolt kialakítása. Tényleg kevés része van az autónak, ahol ne lehetne hosszasan elidőzni, hogy miért lett olyan, amilyen és miként ötvözi az újat a régivel.

A számos részletgazdag elem összhatása pedig azt eredményezi, hogy mindenkinek eláll a lélegzete, ha meglátja ezt a terepjárót. Nem kell Land Rover fanatikusnak lenni, nem kell ismerni a történetét ennek a modellnek, mert így, önmagában is elképesztően menő, egyedi.

A belső tér kialakításánál sem a tucatautó érzés jut eszünkbe. Ki merem jelenteni, hogy a belső tér prémium kategória, de másképpen, mint ahogyan megszoktuk. Lehet elsőre nem is ezt gondoljuk, hiszen van műanyag bőséggel az utastérben. De az összeszerelés, az egyedi megoldások, mint a fehérre fényezett alumínium elemek a kormányon, amely színe, tapintása összetéveszthetetlen a fehér, ám műanyag betétekkel a műszerfalon, az elődmodellre emlékeztető csavarok az ajtó belső burkolatán, a magas minőségű és kényelmű bőrülések összeségében mégis prémium kategória meglátásom szerint.
A középen elhelyezett könyöklő alatt kis hűtött rekesz található, a hangulatfény és a megvilágított Defender felirat az anyósülés előtt szintén egyedi. Puha tapintású kapaszkodók, számtalan rekesz teszik a belső teret egyedivé és a hétköznapi használatra is alkalmas járművé. A könyöklő előtt két pohártartót kapunk, az ülések zsebeiben pedig egy 1,5 literes palack is könnyedén elfér.

A fejtér, a lábtér és a térérzet, mondanom sem kell, hogy a pótkerékkel együtt 5 méter hosszú autóban fejedelmi. Bármikor, bármilyen távolságban 5 felnőtt számára alkalmas az autó.

A digitalizáció minden pontján elérte az új Defendert. Ez bizonyos helyeken öröm, bizonyos helyeken pedig szomorúság volt a számomra. Természetesen a műszerfal és a központi információs képernyő teljesen digitális. Mindent is be tudunk állítani a központi 10” -es érintőképernyőn. Viszonylag komplex a korányon elhelyezett gombok által kezelhető funkciók sora, amely igényel némi megszokást. Az autó klímavezérlése, ülés fűtés-hűtés beállítása a megszokott Jaguar- Land Rover módszerrel történik. Kifejezetten szerethető, szép megoldás.


Ami nekem kevéssé lett barátom az a központi, imént említett infotainement rendszer. Ennek kezelése szerintem túlságosan bonyolultra sikerült. Rengeteg a menüpont, nehezen lehetett kiigazodni rajta. Ez biztosan hosszabb időt igényel, hogy magabiztosan tudjuk kezelni. Minden terepes funkciót is itt lehet beállítani, amely kifejezetten kényelmetlen volt vagy mondjuk azt, hogy a többi terepjáróhoz képest jelentősen más.


Vannak előre beprogramozott terepek, amelyekre egyből lehet váltani, de magunk is be tudjuk konfigurálni, hogy mit is szeretnénk. Légrugók, felező, differenciálzár mind-mind megvan a Defenderben, de a digitális állíthatóság nekem ehhez a szellemiséghez nem passzolt.
USB kimenetek elől-hátul, telefon kitükrözési lehetőség is természetesen megtalálható az autóban.

Tesztautónkban az erősebb, 240 lóerős dízelmotor volt, amely 420Nm nyomatékával és a hozzá kapcsolódó 8 sebességes automata váltóval fantasztikusan vitte a 2,5 tonnás karosszériát. Szuperül gyorsult és ehhez képest a fogyasztása is teljesen elfogadható volt. Abszolút vegyes (terep, város, autópálya) használat mellett 10 liter alatt marad a fogyasztás. Városban nagyjából 11-12 liter között volt az átlag, de azért meg kell vallani, hogy nem a zsúfolt belváros az igazi terepe a Defendernek. Másfelöl viszont, és ezt el kell fogadni, hogy megjelenése, egyedi külseje miatt várhatóan 80% fölött lesz azon modellek száma, amelyek csak fényképen fognak igazi terepet látni. De a tesztünk alapján el tudjuk mondani, hogy a Defender bármilyen terepre alkalmas. Az már egy másik kérdés, hogy ilyen értékű autóval merünk-e, akarunk-e, vagy ami talán precízebb, megengedhetjük-e magunknak, hogy igazi zord körülmények közé menjünk.

  • defender teszt land rover 2020 land rover defender 110 teszt land rover defender teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD
    Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD
    • Négykeréken
    Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110
    Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD
    Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD

    Nem csak európai szemmel nézve hatalmas méretű a május végén bemutatott Land Rover Defender 130. Ezek után nem meglepetés, ha elárulom, hogy a valaha épített legnagyobb Land Rovert teszteltük az elmúlt napokban. A három ajtós 90, illetve az öt ajtós 110-es kivitel után a hosszított változat debütált nemrégiben, amelyben nem kevesebb, mint 8 utas is elfér (2+3+3 elosztásban) és még a hátsó sorban is azt lehet mondani, hogy kompromisszumok nélküli az utazás.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok