www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback...

Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55

  • Szőnyi Zoltán
  • június 05, 2024
  • Komment

Nem először jár nálunk az Audi elektromos zászlóshajója a Q8 e-tron. A mostani találkozás legfőbb apropója, hogy kipróbáltuk a virtuális külső tükrökkel is felszerelt változatot, ugyanis az Audi MOONCITY-ben tartott technológia bemutatóján szóba került a kamerás tükör. Felvetődött, hogy más típusok kamerás tükörrel szerelt modelljeit már teszteltük és azoknál inkább nehézségeket okoz a tolatás, mint előrelépést. Az Audi esetében megnéznénk, hogy milyen egy utánfutóval tolatni ezzel a technikai megoldással. Így ez úton is külön köszönet az Audi márkaigazgatójának, Zakariás Fruzsinának, aki egyből felajánlotta a tesztelési lehetőségét egy ilyen felszereltségű modellnek.

Essen azért néhány szó magáról az autóról. Az Audi Q8 e-tron 55 egy nagyon különleges autó. Nevével ellentétben nem azonos a mérete a hagyományos erőforrással rendelkező Q8-éval, bár az is tény, hogy padlólemezük azonos. A moduláris platform miatt viszont a Q8 e-tron valamivel kisebb. Nagyon fontos, hogy valamivel, mert a 4,9 méternél is hosszabb és 1,9 méternél szélesebb 2,5 tonnánál is nehezebb jármű minden csak nem kicsi. Igazi luxus kínál és az elektromos autózást egy teljesen más aspektusból közelíti meg. A hang nélküli utazást, az imént említett méretei ellenére a rendkívüli dinamizmus az, amit ettől az autótól kapunk. Cserébe a 408 lóerős teljesítményért, 664 Nm nyomatékért és az ezekből következő 5,6 másodperces gyorsulásért a fenntartható autózás oltárán fel kell áldozni néhány dolgot. Elsősorban az alacsony fogyasztást, hiába lett a légellenállás mutató kedvezőbb, mint az elődmodellnél. A 0,27-es érték mindenképpen elismerésre méltó, de ez sem ment meg bennünket attól, hogy komoly odafigyelés ellenére sem lehet 22-24 kW alá vinni hosszú távon a fogyasztást.

Az akkumulátor kapacitása növekedett az előző széria óta, hiszen most már bruttó 114kWh, nettó 106kWh kapacitású, de a hatalmas mérete és, a fogyasztása miatt mi nem tudunk sokkal többet menni 400km-nél. Ez egyébként bőségesen elegendő az esetek nagytöbbségében, de közel 50%-kal kevesebb, mint a WLTP hatótáv.

Nagyon sok részlet olvasható a Q8 Sportbackról e-tronról előző cikkünkben, amely itt érhető el:
https://www.motorhang.hu/hir/Audi-Q8-55-Sportback-e-tron/4710/negykereken/

Akárhogy is, a mai elektromos autó kínálat és árakat figyelembe véve, az Audi komoly és nehéz döntés elé helyezi a potenciális vásárlókat az árazásával. A most tesztelt modell listaára 38 millióról indul, de a számtalan extratartozék miatt könnyen elérheti az 45-50 millió forintot az árcédula. Ahogyan a cikk elején említettem, a mostani tesztünk egyik legfontosabb célja az volt, hogy megvizsgáljuk, hogy mit is tud a digitális visszapillantó, illetve milyen vontatni egy ilyen járművel.


Nem először járt nálunk ilyen technikával felszerelt gépkocsi. A legutóbb a Hyundai Ioniq 6 volt ezzel a megoldással kiegészítve. Annyi egészen biztos ránézésre is, hogy az Audi tükör elhelyezése az utastérben sokkal jobb, mint a Hyundié.  Az Audi pár ezer forint híján 800 ezer forintot kér ezért a kiegészítőért. Szerintem nem kell sokat kalkulálnunk, hogy rájöjjünk, hogy a kedvezőbb légellenállásból fakadó alacsonyabb üzemanyagfogyasztást ezt a beruházást soha nem fogja rentábilissá fordítani. Az is biztos, hogy nem lesz kedvezőbb a CO2 lábnyom, ha egy sima tükör helyett egy olyan eszköz van tükör gyanánt elhelyezve, amelyben legalább két komoly minőségű kamera, plusz monitorok és egyéb kiegészítő technika van. Így ezt a részt nem gondolom, hogy érdemes alaposan megvizsgálni.

De megéri-e a drága extra tartozék az árát? „A válasznál az a régi vicc jutott az eszembe, amit a hadseregről mondtak. A kockát gurítják a kereket pedig viszik.” Ennek a megoldásnak ugyanis szerintem semmi előnye és értelme nincsen. Valahogyan a Tesla Yoke kormányával lehetne párhuzamot vonni. Újra gondolni ugyanis nem kell mindent, minden áron. De ha már mégis így alakult, lássuk mit is tud a digitális tükör, hogyan lehet vele vontatni?

Első körben nem is a tolatást teszteltük, hanem a Drivingcamp 5-ös országúti modulját vettük célba, ami bójákból épített sikánokkal van nehezítve itt az utánfutó lekövetését tudtuk ellenőrizni a kamerák képén keresztül.

Meglepetésünkre nem igazán jelentett problémát bár kicsit szokatlan volt a hagyományos tükrökhöz képest. A Q8 súlya, mérete és teljesítménye kiválóan alkalmas vontatásra, de a hangszigetelése és légrugói miatt nagyon kevés visszajelzést éreztünk vontatmányunk mozgásával kapcsolatban, amely érzést még extrémebbé tettek a kameraképek.

Ezt a tesztet követte a tolatási próba. Bójákból egy képzeletbeli kapubeállót építettünk. És neki is kezdtünk a 90°-os tolatásnak, amely meglepetésünkre nem okozott olyan nehézséget, mint amire számítottunk. Elsőre sikerült.
Ugyan a művelet óvatoskodásunk és a számunkra szokatlan technikai megoldás okán lényegesen lassabban sikerült, mint hagyományos tükrökkel történne és az oldalsó tükrök helyett felszerelt kamerákból némi holt terület is keletkezett, amit a megszokott tükrökben némi fejmozgatással ki tudtunk volna küszöbölni, de ezt a hagyományos tolatókamera képe tökéletesen kompenzálta. (Tolató kamera képe nélkül ez a technológia szerintem nem tud működni)

Tapasztalatom alapján a digitális tükör hátrányai a következők:

  • Drága. Ha bármi történik vele nagyságrenddel kerül többe, mint egy hagyományos tükör.
  • Nehéz megszokni, hogy nem ott van a tükör, ahol lenni szokott.
  • Egyszerűen nem érezni benne a távolságokat olyan mértékben.
  • Egy tükör felbontása lényegesen jobb, mint a digitális tüköré. Hiába mondhatjuk el, hogy az érintőképes OLED kijelző valóban gyönyörű képet ad.
  • Egy tükörbe nézve rendkívül egyszerű megváltoztatni, hogy milyen irányba lássunk, hiszen csak a fejünket kell mozgatni. A digitális tükörben ezt a szöget csak a kijelzőt simogatva tudjuk változtatni, amely lényegesen lassabb és nem is annyira természetes mozgás.     

A fentiek miatt én a fölösleges pénzkiadásnak tekintem a digitális tükröt, amely bizonytalanná teszi a rutinos vezetőt is tolatáskor.
A vezetési élmény számomra csorbult ezáltal, de a lényeg, hogy meg lehet szokni és egy technológiai autóban, ahol nem anyagi szempontok vezérelnek, hanem kizárólag technikai megoldások, helye lehet egy ilyen „különleges” megoldásnak. A példa pedig bizonyította, hogy tolatási feladatot is tökéletesen végre lehet hajtani vele.

@motorhang ????????Audi Q8 Sportback e-tron 55⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #audi #audiq8 #audiq8etron #audiq8etronsline #audietron #q8etron @audimagyarorszag @audihungaria @motorhanghu #motorhang #motorhanghu @drivingcamp #drivingcamp ♬ Chariots of Fire - From "Chariots of Fire" - Msmd
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • Audi Q8 e-tron Sportback teszt digitális tükör utánfutó teszt Q8 e-tron teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55
    Vajon ez a technológia csúcsa? – Audi Q8 Sportback e-tron 55
    • Négykeréken
    Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron
    Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron
    Konzervatív nyugalom – Audi Q8 55 Sportback e-tron

    Idén tavasszal mutatták be a sajtó számára a megújult e-tront, amely a keresztségben a Q8 előtagot is megkapta. Rögtön két modellel is debütált a márka, mégpedig a hagyományos és a sportos vonalvezetésű Sportback formával. Műszaki alapjaik teljesen megegyeznek, egyedül a karosszéria kialakításban van különbség, amelynek révén a Sportback kisebb légellenállással és ebből következően jobb hatótávval és kisebb hátsó fejtérrel rendelkezik.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok