www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. Sportköntös – Suzuki GSX-8R

Sportköntös – Suzuki GSX-8R

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 14, 2024
  • Komment

A motor blokkja ismerős lehet már számunkra, hiszen találkozhatunk már, nem is annyira régen a Suzuki soros kéthengeres nyolcszázasával. A sportos idomzat, a módosított első futómű és a motorozási élmény teszi különlegessé a nálunk járt GSX-8R-t.

Az utcai sportmotor kifejezés önmagában egy ellentmondás, hiszen a sportmotorok alapvetően a versenypályára valók. Legalábbis ezt tanultuk meg az elmúlt körülbelül 20-30 évben. Ez az ellentmondás mindenféle módon feloldható, ezen dolgozik gyakorlatilag az összes motorkerékpár gyártó manapság. Ez mindenképpen többcélú feladat. De, ezek közül talán a legfontosabb, hogy a motor a tulajdonost képes legyen hatékonyan, kényelmesen kiszolgálni az utcán, úgymond hétköznapi használat közben is. Jónak kell lennie a futóműnek, hiszen a pályák tükörsima útfelületéhez képest, sajnos bizony a buckák, kátyú és fekvőrendőrök világában is helyt kell állniuk.  


Ez a motorépítési irányzat visszafordulás egy régebbi időszak irányába, amely egyáltalán nem baj, hiszen az ezres, majd a hatszázas szupersport motorok megjelenésével végletekig kiélezett technológia ugyan villámgyors sebességre volt képes, de a kormányszög és vezetési pozíció kényelmetlenné teszi a vezetést. Mindig mosolyogtató számomra, amikor egy ilyen gépen ülő motoros a csuklóját forgatja menet közben éppen a lámpánál, mert nyilvánvalóan nem fekszik rá annyira a tankra, amennyire azt elképzelték, így feszül az ízülete.

Ennek feloldására készítik a gyártók azokat a „köztes” megoldásokat, ahol mind a két funkció kiválóan elfér egymás mellett. A Suzuki válasza erre a GSX-8R, amely a korábban már nálunk járt 8S sportos testvére. (az erről készül cikkünk itt olvasható)

De kezdjük a bemutatkozást a motorikus képességekkel, hiszen a tervezők nem titkolt szándéka lehetett, hogy formai szempontból a versenymotorok világába pozícionáljak az új típust. A 8S ikertestvér pedig a naked kategóriában startol. A 8R nagyjából 200 ezer forint felárért cserébe egy szépen burkolt, egyedi megjelenésű sportmotor igazán feltűnő és egyedi részlettel. Maga a 776 köbcentis motorblokk áthangolás nélkül ugyanazt a 84 lóerős teljesítményt adja le, mint a meztelen testvére. A maximális 78Nm nyomaték meglehetősen hamar, 6800-as fordulaton érkezik. Karcos, dübörgő hangja egyáltalán nem rossz, annak ellenére, hogy kéthengeres blokkról van szól. Sokan nem szeretik a Parallel-Twin motorok hangját és az igazat megvallva elég jól gondolják. A legtöbb esetben teljesen jellegtelen nyökörgésre képesek. A Suzuki szerencsére foglalkozott ezzel a kérdéssel és egyáltalán nem volt ilyen benyomásom.

A ránézésre a fő különbség a 8S és a 8R között a burkolás. A 8R-ben a fényszórók különleges módon egymás alatt vannak elhelyezve. A fejidom és LED-es fényszórók által egy teljesen egyedi, összehasonlíthatatlan megjelenésű motort kapunk. Bár műszaki szempontból szinte teljesen megegyezik a 8S-sel, a vezetési élmény – valószínű a rugóutaknak, üléspozíciónak köszönhetően – más, sokkal sportosabb.

Fontos kiemelnem az elképesztő precíz váltót, a gyorsváltó hibátlan működését a 8R esetében is, mivel ez a része hatalmasat dob a vezethetőségen, vezetési élményen.
A műszerfal kiválóan átlátható, logikusan van felépítve. A vezetési üzemmódok állítása a kormányon lévő gombok segítségével egyszerűen elvégezhető és a műszerfalon jól nyomon követhető. Számomra a Suzuki egyik fontos pozitív tulajdonsága, hogy az elektronika nincsen előtérbe helyezve. Végzi a dolgát pontosan, de nem kell külön tanfolyam hozzá, hogy azt egy átlag motoros használni tudja. 

Összeségében a GSX-8R-t egy jól megtervezett motornak tartok. Arányban vannak a motor teljesítményéhez a felhasznált elemek, fék, felfüggesztés. Kiválóan össze van minden hangolva egymással, nem hiányzik belőle számomra semmi. És ami talán a legfontosabb, hogy úgy képes sportmotor élményt adni, hogy a hétköznapi használat esetén sem sérül az élményből semmi, illetve mindez ugyanígy igaz fordítva.

  • 2024 suzuki gsx 8r teszt gsx-8r teszt suzuki gsx-8r

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportköntös – Suzuki GSX-8R
    Sportköntös – Suzuki GSX-8R
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok