www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A fenevad – Ford Ranger Raptor

Négykeréken

Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

Hírek

A valaha gyártott legkisebb V8-as egy Ferrariban dübörög!

Négykeréken

Orradalom, avagy 30 az új 20 – BMW 430i M Sport

Négykeréken

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid

Négykeréken

Életszerűre hangolva – Volvo XC60 T6 Recharge plug-in hybrid

Négykeréken

Itt az új Pagani! Huayra V12 R

Négykeréken

Aki kimarad, az lemarad – Renault Megane Grandtour e-Tech Plug-in hybrid

Négykeréken

StelviQrVajó – Alfa Romeo Stelvio QV

Négykeréken
  1. Szervizsarok
  2. Nincs több defekt - Michelin Uptis légmentes abroncsok

Nincs több defekt - Michelin Uptis légmentes abroncsok

  • Nyúl Benjamin
  • február 25, 2021
  • Komment

Az első tömeggyártás előtt álló, személyautókra szánt légmentes gumiabroncs. Nem csak a látvány, hanem a vele járó előnyök is ütősek. Sajnos még várnunk kell rá, mivel a kereskedelmi forgalmazás előtt még jó pár tesztkilométer és különféle próbák várnak rá. Várhatóan 2024-ben lesz kézzel fogható.


Érdekes adat, hogy az abroncsok 12%-a sérült oldalfal, vagy szálszakadás miatt, míg 8% az elégtelen guminyomás következtében kialakult kopás miatt kerülnek eldobásra. Ezen probléma kiküszöbölésén ügyködik a Michelin, hogy az összesen 20%-ot jelentő eldobott abroncs mennyiség redukálódjon. Viszonylag közel is állnak a megoldáshoz, de azért még van mit csiszolni.

A Michelin adatai szerint évi 200 millió darab abroncsot kell idő előtt lecserélni, ez 200 Eiffel torony súlyával egyenlő. Az új légmentes abroncsoknak köszönhetően várhatóan költséget spórolhatunk hosszútávon, habár még árakról nem tudunk, de a vele járó környezetkímélés miatt is már megéri a beruházás.
Nem beszélve a technológiával járó szabadságról, melynek köszönhetően végtelen különféle fizikai tulajdonsággal bíró abroncsokat gyárthatnak. Idővel meglesz minden felhasználási módnak a maga profilja. Plusz az energiaelnyelése is sokkal hatásosabb mint hagyományos társainak, ezzel is védve mind a felnit, mind a futóművet.
A gumisok viszont annál kevésbé fogják kedvelni, mivel egyre kevesebb lesz a defekt, vagy éppen a kátyúba hajtásból eredő sérülés. De a jövőre vetítve valószínűsíthetőleg ez lesz a megoldás és mint mindennek, ennek is meglesznek a nyűgjei és a megoldáshoz mint mindig, szakemberek fognak kelleni.

  • defekt defektmentes gumi defekttűrő gumi michelin

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nincs több defekt - Michelin Uptis légmentes abroncsok
    Nincs több defekt - Michelin Uptis légmentes abroncsok
    • Szervizsarok
    MotorHang
    Heti top 10
    És biztos van jogsija: hajmeresztő parkolás videón
    És biztos van jogsija: hajmeresztő parkolás videón
    • Hírek
    Kerékpárút: bringával nem kötelező?
    Kerékpárút: bringával nem kötelező?
    • Hírek
    Ámokfutó trélerrel: menekülő rendőrök, öt törött autó - VIDEÓ
    Ámokfutó trélerrel: menekülő rendőrök, öt törött autó - VIDEÓ
    • Hírek
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    Ryker-ek autós jogsival? Miért ne?
    Tolvajokat keres a rendőrség! Gyanúsítottak videón
    Ámokfutó letartóztatásban: döbbenetes videó, plusz képek
    Az első orosz dízel teherautó - MAZ-200
    Itt a vége, fuss el véle! Kamionba rohant a lövöldöző - VIDEÓ
    Ezt is megúszták: ijesztő előzés videón

    Legolvasottabb írások

    És biztos van jogsija: hajmeresztő parkolás videón
    És biztos van jogsija: hajmeresztő parkolás videón

    olvass tovább
    Kerékpárút: bringával nem kötelező?
    Kerékpárút: bringával nem kötelező?

    olvass tovább
    Ámokfutó trélerrel: menekülő rendőrök, öt törött autó - VIDEÓ
    Ámokfutó trélerrel: menekülő rendőrök, öt törött autó - VIDEÓ

    olvass tovább
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével
    Minden gyerekem egyformán szeretem – interjú Andrew Presttel, a Wallis Automotive Europe Ügyvezetőjével

    olvass tovább
    Ryker-ek autós jogsival? Miért ne?
    Ryker-ek autós jogsival? Miért ne?

    olvass tovább
    Tolvajokat keres a rendőrség! Gyanúsítottak videón
    Tolvajokat keres a rendőrség! Gyanúsítottak videón

    olvass tovább
    Ámokfutó letartóztatásban: döbbenetes videó, plusz képek
    Ámokfutó letartóztatásban: döbbenetes videó, plusz képek

    olvass tovább
    Az első orosz dízel teherautó - MAZ-200
    Az első orosz dízel teherautó - MAZ-200

    olvass tovább
    Itt a vége, fuss el véle! Kamionba rohant a lövöldöző - VIDEÓ
    Itt a vége, fuss el véle! Kamionba rohant a lövöldöző - VIDEÓ

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2021 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok