www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos...

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

  • augusztus 05, 2021
  • Komment

2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered. Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek. Az újdonság augusztustól Magyarországon is rendelhető.

Az új modellváltozat 360 LE-s teljesítményével a valaha szériában gyártott legerősebb Peugeot modell, mely egyúttal figyel a környezetére is. A tölthető hibrid hajtásláncnak köszönhetően a WLTP szerinti CO2 kibocsátása mindössze 46 g/Km, amely 2 liter körüli átlagfogyasztásnak felel meg. Az első és a hátsó tengelyt egyaránt meghajtó dupla villanymotoros felépítésnek köszönhetően a modell 4x4 hajtást is kínál. A berline és kombi (SW) kivitelben egyaránt elérhető újdonság mindazt a kényelmi és biztonsági arzenált tartalmazza, nagyrészt szériában, amelyet az 508-nál már megismertünk. A választható futóműbeállításoknak (Comfort / Sport / Hybride) és a különböző testreszabható üzemmódoknak köszönhetően az 508 PSE sportos menettulajdonságainak ellenére egy hétköznapokon is jól használható, kényelmes és praktikus jármű. A külső design egyszerre különleges és visszafogott, a tervezők lakkfekete és kriptonitzöld elemekkel, karosszéria szélesítésekkel és légterelőkkel dobták fel az 508 eleve látványos külsejét. Az 508 PSE a Peugeot Mulhouse-i üzemében, szériagyártásban készül és jól demonstrálja a Peugeot márka magas minőségi és technológiai színvonalát.

A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatja be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot. Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein:

- olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship),
- 2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp), 2015-ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm  - 0/100 gyorsulás 4,0 mp).

Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér  a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje.

A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Álljon itt néhány, a márka számára történelminek számító adat: 
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).

A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 futóművét, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között: 
optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap , 
alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt, 
a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
a 20 collos keréktárcsákra  Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja. A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít.

Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:

Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód  élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.

Confort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,

Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,

Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.

4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.

A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett. Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek a mindennapi élet minden lehetséges szituációjához rugalmasan alkalmazkodnak: 
szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt (10 A),
16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
32 amperes Wall Box segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.

A speciális berendezésekre vonatkozó információkkal márkakereskedéseink állnak rendelkezésre. A PEUGEOT valamennyi elektromos autózással kapcsolatos szolgáltatása elérhető a MyPeugeot® mobilalkalmazásban.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere (a padlólemez felett) a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor intelligens elhelyezésének.

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezés új fogalmat vezet be a teljesítmény értékelésében: ez a Neo-Performance. Az új, felelős teljesítmény lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az igazán dinamikus új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg!

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED úttartási képességei a márka tudásának legjavából táplálkoznak. A PEUGEOT SPORT mérnökei finomítottak az alapmodell futóművének beállításain, hogy igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújtsanak. A kormánymű megfelelő adaptálása pedig minden pillanatban gondoskodik a tökéletes és precíz irányíthatóságról.

A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék, stb.

Nem marad ki a PEUGEOT i-Cockpit® sem, amelyet a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzölddíszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység tesz különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója.

A „comfort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete éskriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltségként érhető el.

A kiemelkedő aerodinamika jegyében a modell karosszériája az alábbi különleges elemeket kapta: 
elöl: élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat,
oldalt: a három oroszlánkarmot idéző három speciális dekorlap, az ötajtós változaton a C-oszlopon, az SW változaton pedig az első sárvédőn,
hátul: elektropolírozott kipufogóvégek és lakkfekete középső diffúzor,
20 collos keréktárcsák MICHELIN© Pilot Sport 4S abroncsokkal, kriptonitzöld PEUGEOT SPORT első féknyergek.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.

  • 508 Peugeot Peugeot Sport Engineered

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot –  30 éve Magyarországon a Peugeot
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot – 30 éve Magyarországon a Peugeot
    • Hírek
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    • Klasszik
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált
    ÚJ PEUGEOT PANORÁMA I-COCKPIT
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt
    Mindent a Peugeot új hibrid rendszeréről
    A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot –  30 éve Magyarországon a Peugeot
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot – 30 éve Magyarországon a Peugeot

    A Peugeot termékei gyakorlatilag a cég megalapítása óta jelen vannak hazánkban, azonban a rendszerváltás utáni hivatalos gépjármű importőri képviselet „csak” 30 éve, 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon. Az elmúlt harminc évben sokat fejlődött a márkakereskedői és a szervizhálózat egyaránt, miközben a termékpaletta is jóval szélesebb lett. Az alapelvek azonban változatlanok: a Peugeot Magyarországon is a kiváló minőség, az elragadó design és az élvezetes vezetés szinonimája kíván lenni!

    olvass tovább
    Klasszik
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ

    A 203-as széria volt az oroszlános gyártó háború utáni első új modellje

    olvass tovább
    Hírek
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot

    Ha a világ legrégebb óta működő motorkerékpár-gyártója egy gyermekéveit taposó, ám annál ambiciózusabb manufaktúrával lép együttműködésre, abból olyan újszerű koncepciók és fejlesztési irányok születhetnek, amelyek fenekestül forgathatják fel az egész iparágat.

    olvass tovább
    Hírek
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

    A Peugeot Type 3 volt a márka első kiforrottnak tekinthető típusa; a könnyű szerkezet autótörténeti jelentőségéhez kétség sem férhet. Hatványozottan igaz ez a huszonötös alvázszámú modellre, amely a sors furcsa szeszélye folytán egy egész nemzet autóiparát alapozta meg.

    olvass tovább
    Hírek
    ÚJ PEUGEOT  PANORÁMA I-COCKPIT
    ÚJ PEUGEOT PANORÁMA I-COCKPIT

    ÚJ GENERÁCIÓS VEZETŐHELY A 3008 ÚJ GENERÁCIÓJÁNAK

    olvass tovább
    Hírek
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt

    Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok