www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Hírek
  3. Indul Bútor Róbert a horvát világbajnoki futamon!

Indul Bútor Róbert a horvát világbajnoki futamon!

  • március 17, 2022
  • Komment

A tapasztalt rali pilóta, Bútor Róbert, fél év kihagyás után új kihívást keres!

A népszerű pilóta és navigátora, Tagai Róbert idei első versenyüknek a horvátországi világbajnoki futamot választották. Versenyautójuk pedig a kategóriája éllovasának számító, népszerű Peugeot 208 Rally4 lesz, ami a Tagai Racing Technology műhelyében készül.  

Idén a március végi szezonnyitó Salgó Rally-n indul a magyar ralibajnokság, ahol már az ötödik szezonját kezdi meg Peugeot 208 Rally Cup.  Most mégis egy áprilisi, külföldi versenyről adunk információt, hiszen a magyar bajnokságban már éles körülmények között nem versenyző, saját WRC-vel rendelkező Bútor Róbert Peugeot 208 Rally4 versenyautóval  nevezett be a horvátországi világbajnoki futamra, a Croatia Rally-ra.

„Novemberben sajnos összetörtem a WRC-t, remélem minél hamarabb újra tudjuk építeni, de már nagyon hiányzik, hogy versenyautóba üljek!” – mesélt az előzményekről Bútor Robi. „Egy álmatlan éjszakán kitaláltam, hogy mi lenne, ha egy elsőkerék hajtású Rally4-es autóval elindulnánk egy hozzánk közel eső VB futamon. Reggelre is megmaradt ez a gondolat, így azonnal felhívtam Balkányi Györgyöt, a P Automobil Import Kft. magyarországi ügyvezető iagzgatóját, hogy támogatását kérjem a tervemhez, ő szerencsére örömmel fogadta az elképzelést. Már csak a navigátoromat kellett meggyőznöm, de Ő is azonnal igent mondott.
A Peugeot 208 Rally4 versenyautók jórészt a Tagai Racing Technology műhelyében készülnek, így Tagai Tamástól is kértem ajánlatot, így négyen raktuk össze a projektet. Ezek után büszkén modhatom: beneveztünk a horvát világbajnoki futamra!”

„Bútor Robi nagyon népszerű pilóta és örültünk, amikor elmondta, egyértelmű volt számára, hogy ezen a futamon egy Peugeot 208 Rally4-gyel szeretne újra versenyezni!” – mondta Balkányi György. „Nem kis feladatot vállalt, de ismerjük Robi maximalizmusát, aki a legjobbat fogja kihozni magából és a versenyautójából egyaránt! Bízunk benne, hogy sok magyar szurkoló elkíséri  és a horvátországi verseny kanyargós pályáin újra bizonyíthat a veresnyautó is, így mindenki mosolyogva tér majd haza erről a kalandról!”

A többszörös magyar bajnok Bútor Róbert, bajnoki címeit mind elsőkerék hajtású autóval szerezte, így nem ismeretlen számára ez a kategória.
„Ez a Peugeot 208 Rally4 motorerőben kicsit gyengébb, mint amilyen autókkal korábban mentem, de a futóműve sokkal újabb fejlesztés. És nagyon fontos, hogy ez az elérhető legjobb versenyautó ebben a kategóriában."

Tavaly szerepelt először a Croatia Rally a világbajnokság naptárában, ebből kifolyólag mindenki számára újdonság volt a környezet, újak voltak a szakaszok.

„Elolvastam a tavalyi nyilatkozatokat, amelyeket a gyorsaságik után tettek a világbajnoki menők… Mindenkinek az volt az egyöntetű véleménye, hogy borzasztóan nehezek és rendkívül technikásak  a pályák. A világ egyik legnehezebb versenyeként emlegették… Hát ebbe jól beleválasztottunk, de kellenek a kihívások! – mondta nevetve Robi. „Igazából több dolog is volt, ami miatt a horvátországi futamot választottam: Közel van, ebből kifolyólag kevesebb időt vesz igénybe az utazás, így a logisztikai költségek is alacsonyabbak. És ami még nagyon fontos számomra: itt várható a legtöbb magyar néző!”

Az ellenfelekről, az esélyekről így nyilatkozott a gödöllői versenyző: Az látszik, hogy ezeken a szűk pályákon nehéz látványosan közlekedni, azt rábízzuk most a WRC mezőnyére. Mi próbáljuk majd a lehető legjobban feldolgozni a tíz különböző gyorsasági szakaszt, precízen menni és végig csinálni a versenyt!

Esélyünk akkor van a jó eredményre a fiatalokkal szemben, ha bízunk a rutinunkban és a higgadtságunkban. Ezeken a pályákon nagyon könnyű lesz hibázni, de mi szeretnénk úgy végigmenni, hogy nem hibázunk!”

A Croatia Rally az idei világbajnoki sorozat harmadik állomása lesz, amelyet 2022. április 21-24. között rendeznek meg zágrábi központtal. A futam előtt még teszt és technikai gyorstalpaló is vár a párosra, ahol még alaposabban megismerhetik a Peugeot 208 Rally4 versenyautójukat.

„Szeretném még egyszer megköszönni a Peugeot magyarországi importőrének, a Tagai Racing Technology-nak és Tagai Robinak a bizalmat és a támogatást! Bízom benne, hogy nem hozunk szégyent sem rájuk, sem a szurkolóinkra, sem magunkra!” – mondta Bútor Robi, aki már nagyon várja, hogy öt hónap után újra versenyautóba ülhessen.

  • Bútor Robi Bútor Robi Peugeot Peugeot

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot –  30 éve Magyarországon a Peugeot
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot – 30 éve Magyarországon a Peugeot
    • Hírek
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    • Klasszik
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált
    ÚJ PEUGEOT PANORÁMA I-COCKPIT
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt
    Mindent a Peugeot új hibrid rendszeréről
    A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot –  30 éve Magyarországon a Peugeot
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot – 30 éve Magyarországon a Peugeot

    A Peugeot termékei gyakorlatilag a cég megalapítása óta jelen vannak hazánkban, azonban a rendszerváltás utáni hivatalos gépjármű importőri képviselet „csak” 30 éve, 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon. Az elmúlt harminc évben sokat fejlődött a márkakereskedői és a szervizhálózat egyaránt, miközben a termékpaletta is jóval szélesebb lett. Az alapelvek azonban változatlanok: a Peugeot Magyarországon is a kiváló minőség, az elragadó design és az élvezetes vezetés szinonimája kíván lenni!

    olvass tovább
    Klasszik
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ

    A 203-as széria volt az oroszlános gyártó háború utáni első új modellje

    olvass tovább
    Hírek
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot

    Ha a világ legrégebb óta működő motorkerékpár-gyártója egy gyermekéveit taposó, ám annál ambiciózusabb manufaktúrával lép együttműködésre, abból olyan újszerű koncepciók és fejlesztési irányok születhetnek, amelyek fenekestül forgathatják fel az egész iparágat.

    olvass tovább
    Hírek
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

    A Peugeot Type 3 volt a márka első kiforrottnak tekinthető típusa; a könnyű szerkezet autótörténeti jelentőségéhez kétség sem férhet. Hatványozottan igaz ez a huszonötös alvázszámú modellre, amely a sors furcsa szeszélye folytán egy egész nemzet autóiparát alapozta meg.

    olvass tovább
    Hírek
    ÚJ PEUGEOT  PANORÁMA I-COCKPIT
    ÚJ PEUGEOT PANORÁMA I-COCKPIT

    ÚJ GENERÁCIÓS VEZETŐHELY A 3008 ÚJ GENERÁCIÓJÁNAK

    olvass tovább
    Hírek
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt

    Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok