www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Hírek
  3. Elúszott Mikulás Rallye

Elúszott Mikulás Rallye

  • november 23, 2021
  • Komment

Bútor Robi is azon neves pilóták közé tartozik, akik habár szögre akasztották a bukósisakjukat, vannak versenyek, amin muszáj indulniuk, a Mikulás Rallye ezen futamok közé tartozik. Hétvégi tesztjére sokan kilátogattak, ami sajnos nem úgy sikerült ahogy várta…

Számodra hagyomány, hogy indulsz a Mikulás Rallye-n, a teszted óta mindez bizonytalanná vált…

Sajnos a teszten felborultunk és így még a jövő évi indulásunk sem biztosított, nemhogy ez… Sikerült hatszor átfordulni tetőn, úgyhogy az autó teljes felújítás előtt áll, ami egy WRC szempontjából egy jelentős feladat, mind anyagilag, mind fizikailag, úgyhogy nagy bajba keveredtem, amire nem volt példa az elmúlt 30 évben. Sajnos pont most jött ez a szituáció, próbálom felfogni, kiheverni, megemészteni, aztán majd megoldani…

Mi történt pontosan? 

Ugyanazon a pályán teszteltünk, mint nyáron, a kitalált forgatókönyv szerint elkezdtem a tesztet, közel 15 kört mehettem, mire letisztult a sáros pálya annyira, hogy értelmesen tudtam menni. Az egyik kanyarkombinációban, gyakorlatilag a pálya leggyorsabb részén, amit mi jobb 1-ből, bal 1 szigorúnak hívunk, középen egy dobbal, ahol a bal 1 szigorúban egy kis domboldal volt, ahol nem szabad bemenni tőre történt mindez. Folyamatosan éreztem, hogy nagyon rossz helyen állnak a szurkolók, a balkanyarnak a külső ívén, és akárhányszor elmentem  160 környéki sebességgel, mindig az volt az eszemben, hogy ha bármi történik, nagy baj lehet. Egyszerűen ez nagyon zavart, és szóltam mindig a sportírónak, hogy kérje meg a szurkolókat, hogy álljanak arrébb, mert rossz helyen állnak. Ezt kétszer megtettem, harmadikra arrébb álltak, és pont akkor egy picit jobban bementem tőre, mint kellett volna, és feldobott, felkapott a bal első kerék erre a domboldalra, felrepültünk, és elkezdtünk forogni. Hál’Istennek akkor már nem állt ott senki, vagy csak nagyon kevesen, ők nem sérültek meg, csak az autó, meg a lelkem, de az jelentősen…

De még mindig jobb ez a szituáció, hogy az autó összetört, mert azt meg lehet csinálni, igaz nagyon sokba fog kerülni, szerencsére a nézők nem sérültek meg. Picit úgy érzem, túlságosan figyeltem erre, majd egyre jobban mentem beljebb, a belső ív felé, annak ellenére, hogy vagy kétszázszor biztos elfordultam már itt mindenféle autóval, soha nem mentem még be ennyire tőre, most valamiért ez sajnos megtörtént. Egyértelműen annak tudom be, hogy a koncentrációm egy kicsit eljött a feladatról, átment abba az irányba, hogy nehogy bajt csináljak, úgyhogy sajnos ezt elrontottam, ebből lett egy jelentős káresemény, emiatt nem tudunk indulni a versenyen. Nagyon idegesít, attól függetlenül, hogy ez csak egy Mikulás Rallye, mert nagyon vártam. A terveink szerint csak három versenyen megyünk az idén, sokat újítottunk az autón, beállításokon, szerettem volna egy nagyon keményet, jót autózni, a karácsonyi, téli szünet előtt, ez most mással fog telni ez a pár hónap, nem a jó dolgoknak a megemésztésével, a videók nézegetésével, hanem a pénzgyűjtéssel, meg a munkával. 

Nagyon sajnálom, mert annyira pontosan mész mindig, ilyen hibákat sosem követsz el.

Elment a koncentrációm, nem figyeltem rendesen, egyszerűen annyira tartottam attól, hogy beesek az emberek közé, hogy tudatalattiban bevonzottam, hozzáteszem, hogy nem hiszek ebben annyira, de egyszerűen itt úgy látszik, hogy száz százalékon kell koncentrálni, és ha már csak kilencvenen vagy ott, nem elég. Nem volt egy rizikós szituáció sem, minden rendben volt, nem mentem gyorsabban, nem mentem más fokozatban, semmi nem történt, beljebb mentem 10 centit körülbelül.

Azt gondolom, hogy egy általunk szervezett eseményen a felelősség jóval nagyobb, ez mindenképpen bennem volt, mert mostanában jobban koncentrálok az emberi dolgokra, bennem volt egy olyan érzés, nehogy baj legyen. Ez már amikor elkezdem a tesztet szervezni is bennem volt, azért hívtam mentőt, azért volt háromszor annyi rendező, mint egy normál teszten szokott lenni. Értelemszerűen sokkal nagyobb a tempó, sokkal több ember van, mint bármikor volt, bármilyen teszten, és ez úgy érzem elvette a figyelmemet. Félreértés ne essék, örülök, hogy ennyien voltak, hiszen én hívtam őket, egyszerűen nekem kell a fejemben rendet tenni, a teszt elején menni egy biztonsági kört, akkor megkérni az embereket, hogy aki rossz helyen áll, álljon jobb helyre, hogy ne lendítsen ki a koncentrációból. Ez egyértelműen az én hibám volt, nekem kellett volna vagy lassabban menni, vagy visszavenni egy picit, de vitt a hév, vitt a lendület, ez lett a vége. Túl kell élni, meg kell oldani, biztos nem lesz egyszerű, de eddig is mindenért küzdenem kellett, ezért is fogok, ezt is meg fogom oldani!

Gondolom az is benned volt, hogy végre úgy mehetnél, hogy nem szólsz bele a bajnokság állásába?

Igen, itt nem kellett volna kiállnom, mert ez nem pontszerző verseny, nyugodtan megnyerhettük volna. Ez lett volna számunkra egy olyan verseny, ahol a végén felállhatunk a dobogóra is, bár hozzáteszem ez nem hiányzik az életemből, mert ha hiányozna felállhattam volna Veszprémben, meg Pécsen is, de nem, mert azt ígértem, nem veszek el senkitől se élményt, se pontot, de ez meg az a verseny, ahol megtehettem volna.

Imádom a veszprémi pályákat, ezt a két gyorsot meg főképpen, két nagyon tempós jó gyorsasági, és a WRC- vel minden kilométer óriási élmény. Iszonyatosan hiányzik, hogy most 6 hónapig legalább, de lehet  8-10 hónap is nem mehetek vele, minden nap itt lesz, dolgozunk rajta, költök rá, és fogalmam sincs mikor ülhetek bele legközelebb. Ez hiányzik a legjobban, hogy nem mehetek vele, pedig mehetnékem van, mert ezzel minden méter egy csoda. Mással pedig nem akarok indulni, így ez a hétvége kimarad az életemből, el se megyek megnézni, mert csak megszakad a szívem!

Forrás: mikulasrally.hu

  • Bútor Robi Bútor Robi C3 WRC Bútor Robi MIkulás Rally C3 WRC

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Bútor Robi Vogel Adriról: “Soha nem gondoltam volna, hogy egy nő ilyen gyorsan tud menni”
    Bútor Robi Vogel Adriról: “Soha nem gondoltam volna, hogy egy nő ilyen gyorsan tud menni”
    • Race
    A horvát WRC futamon indul Bútor Róbert!
    A horvát WRC futamon indul Bútor Róbert!
    • Race
    Indul Bútor Róbert a horvát világbajnoki futamon!
    Újjáépül az ország legismertebb raliautója
    Elúszott Mikulás Rallye
    Videón az óriási bukás, többször átfordult a ritka raliautó, mire megállt...
    Mecsek-rali - Östbergék győztek, Bútor második a Citroen WRC-vel
    Az Autó, ami visszahozhatja a szurkolókat a pályák szélére
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    Bútor Robi Vogel Adriról: “Soha nem gondoltam volna, hogy egy nő ilyen gyorsan tud menni”
    Bútor Robi Vogel Adriról: “Soha nem gondoltam volna, hogy egy nő ilyen gyorsan tud menni”

    Habár a versenynaptárban van most egy kis szünet, így sem maradt kihívás nélkül Vogel Adrienn. A Roger Racing Team raliversenyzője a népszerű magyar ralipilótával, Bútor Róberttel tesztelt egy R5-öst, méghozzá murvás pályán.

    olvass tovább
    Race
    A horvát WRC futamon indul Bútor Róbert!
    A horvát WRC futamon indul Bútor Róbert!

    Facebook oldalán jelentette be a nagy hírt

    olvass tovább
    Race
    Indul Bútor Róbert a horvát világbajnoki futamon!
    Indul Bútor Róbert a horvát világbajnoki futamon!

    A tapasztalt rali pilóta, Bútor Róbert, fél év kihagyás után új kihívást keres!

    olvass tovább
    Race
    Újjáépül az ország legismertebb raliautója
    Újjáépül az ország legismertebb raliautója

    Bútor Robi nem adja fel, kezdődik a WRC építése!

    olvass tovább
    Race
    Videón az óriási bukás, többször átfordult a ritka raliautó, mire megállt...
    Videón az óriási bukás, többször átfordult a ritka raliautó, mire megállt...

    Szerencsére sem a pilóta, sem a mellette mérnök sem sérült meg

    olvass tovább
    Race
    Mecsek-rali - Östbergék győztek, Bútor második a Citroen WRC-vel
    Mecsek-rali - Östbergék győztek, Bútor második a Citroen WRC-vel

    A világbajnokság WRC2-es kategóriájában címvédő Mads Östberg, Torstein Eriksen páros nyerte szombaton a Pécsen és környékén rendezett Mecsek-ralit, a magyar rali országos bajnokság idei negyedik futamát

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok