www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV

Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 28, 2021
  • Komment

Az idei nyár egyértelműen a Cupráról szól. Követőink olvashattak már szinte minden típusáról a Porsche konszern legújabb márkájának. A most nálunk járt Leon kombi pedig mondhatni édestestvére a kicsit visszafogottabb Seat Leonnak.

A Cupra jelenleg négy autótípust vonultat fel, amelyből kettő a Leon és a Leon kombi változata. A most tesztelt zöld rendszámos változat a közvetlen előfutára a nemsokára megjelenő tisztán elektromos Born-nak. Ez utóbbi szintén egy szedán típusú autó lesz, csakúgy, mint a Leon.

A Leon PHEV változatát nemrégiben teszteltük, a róla készült írás itt olvasható. Hogy miben több vagy más a Cupra Leon? Ha nagyon röviden akarnék válaszolni, akkor azt mondanám, hogy még több fűszert tettek ebbe a változatba. Külső jegyeiben minimális az eltérés a Seathoz képest. Természetesen ott díszeleg rajta a rendkívül menő, sokak által nem ismert bronz színű Cupra logó, illetve különleges, szemet gyönyörködtető kéttónusú felniket kapott ez a változat. Szintén a bronz szín dominál ezen is, csakúgy mint a hátsó fertályon, ahol a rajzolt kipufogók íve kapta meg ezt az árnyalatot. Hogy a kamu kipufogó miért kell, azt a mai napig nem sikerült megértenem, de mivel manapság szinte mindenki ezt csinálja – kamu-kipufogó, kamu-hang, kamu-diffúzor stb. el kell fogadnom, hogy bennem van a hiba és nem a világban.

A belső térben, illetve a technológiában ennél lényegesen komolyabb különbséget lehet felfedezni a Cuprában a Seathoz képest. A Leon itt is megkapta a Cuprák különleges sportkormányát, lényegesen komolyabb oldaltartást adó és kényelmesebb első üléseken foglalhat helyet a sofőr, illetve a különböző dekorelemekkel kiváló sportos hangulatot teremtettek a tervezők.


Hogy a sportosság ne csak díszlet legyen, 41 lóerővel többet kap a Cupra vezetője, mintha egy sima Seat Leont vezetne. A párosítás természetesen azonos, egy 1.4 TSI benzinmotor és egy elektromotor párosítása állítja elő az összesen 245 lóerőt, melyet egy 6 fokozatú DSG automata váltó segítségével juttatnak el az első kerekekhez. Mondanom sem kell, kiváló gyorsulási és vezetési élményt kapunk egy látszatra és erős túlzással „átlagos” kombitól. Azt, hogy mennyire sportos az érzés, azt a kormányon elhelyezett Cupra gomb segítségével tudjuk állítani. Nyilván nem meglepetés, hogy a CUPRA üzemmódban jön ki leginkább a spanyol virtus a járműből.
A futómű is más, keményebb, feszesebb, mint egy hagyományos Leonban, így lesz teljes a Cupra Leon által kínált összkép.  

A PHEV azaz plug-in hybrid meghajtásért felelős páros elektromos motor rész, egy 13 KW-os akkumulátorból szerzi az energiát, amely nagyságrendileg 50km tisztán elektromos közlekedésre teszi alkalmassá a járművet.  Az inverter nem túl nagy, így maximum 3,7kW/h sebességgel tölthetőek a telepek. Így a leggyorsabb töltőpontnál is 4 óra szükséges a nulláról maximumra töltésig. Úgy gondolom, hogy ez nem is nagy probléma, hiszen életszerűen egy PHEV motort otthon éjszaka, vagy napközben a munkahelyen töltjük. Itt pedig biztos többet parkol a kocsi, így nem lesz probléma ezzel.

A kombi változat előnye, hogy az, amit elveszítünk az akkumulátor miatt a réven, tehát a csomagtér űrtartalmat, azt megnyerjük a vámon. Az normál motoros kombihoz képest ugyanis csupán 470 literes alaphelyzetben a plug-in csomagtere, amely +/- azonos, mint egy sima szedán autó esetében. 

Ami az autóban viszont, nem tetszett az az infotainement rendszer. Ha valamit el lehet rontani, és itt konszern szintű hibáról beszélek, nem kizárólag a Cupra Leonról, az itt található. Egy generációval ezelőtt biztosan állítom, hogy minden Porsche márkában használt rendszer messze a legjobb, leglogikusabb felépítéssel rendelkezett ezen a téren. Az egyes menü pontok és az ezeken belül való navigálás a napnál is világosabb, érthetőbb volt. Ez az előny másokhoz képest pedig nem egyszerűen elolvadt, hanem visszájára fordult. Egyszerűen mindent bezsúfoltak a menü rendszerbe, ha kell, ha nem. Hőmérséklet állítás? Kész macera. Hangerő szabályozás? Szörnyű.


Bocsánat, hogy ezt mondom, de kérem vissza a hangerőszabályozó gombot, az egyszerű, átlátható tekerőt, amivel a klímát szabályozni lehet. Nem akarok kilépni az Apple Car Playből és aztán visszaszenvedni magam, ha éppen állítani szeretnék a hőmérsékleten, csatornát váltani a rádión, vagy éppen az energiatakarékos üzemmódot kell keresgélnem, hogy az autópályán ne fogyasszam ki a feltöltött aksit. Szóval ez a rész nem a barátom és egészen biztos nem is lesz az. A jó hír, hogy ez nagyrészt szoftver, így, ha kellő visszajelzés érkezik, könnyebb rajta változtatni egy ráncfelvarrás során.
Mert a hardver, azaz a vas, a technológia tényleg kiváló. Élményautót készítettek pár részlet és komolyabb hangolás segítségével. Fontos mérföldkő volt tehát a Cupra Leon, mielőtt megjelent az első teljesen egyedi Cupra, a Formentor.

  • cupra leon Cupra Leon Kombi teszt Cupra Leon PHEV teszt Cupra Plug-in Hybrid kombi teszt Cupra teszt Leon teszt Leon combi teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportos Dinamika Fenntartható Megoldásokkal - Cupra Leon Kombi VZ 1.5 TSI DSG pHEV
    Sportos Dinamika Fenntartható Megoldásokkal - Cupra Leon Kombi VZ 1.5 TSI DSG pHEV
    • Négykeréken
    Prémium megjelenés középkategóriás áron - Cupra Tavascan
    Prémium megjelenés középkategóriás áron - Cupra Tavascan
    • Négykeréken
    Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG
    Egy csipet fűszerrel több – Cupra Leon Kombi PHEV
    Az érzelmek hajtják – A CUPRA
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Sportos Dinamika Fenntartható Megoldásokkal - Cupra Leon Kombi VZ 1.5 TSI DSG pHEV
    Sportos Dinamika Fenntartható Megoldásokkal - Cupra Leon Kombi VZ 1.5 TSI DSG pHEV

    A modern autóipar egyik legizgalmasabb trendje a hagyományos teljesítmény és a zöld mobilitás harmonikus ötvözete. Ezt a filozófiát testesíti meg a Cupra Leon VZ Plug-in Hybrid kombi, amely nemcsak lenyűgöző gyorsulást és élvezetes vezetési karaktert kínál, hanem kiemelkedő üzemanyag-hatékonysággal is rendelkezik. Kombinált használat mellett akár 2-3 literes átlagfogyasztás is elérhető, feltéve, hogy a vezető kihasználja a plug-in hybrid technológia előnyeit.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Prémium megjelenés középkategóriás áron - Cupra Tavascan
    Prémium megjelenés középkategóriás áron - Cupra Tavascan

    A Cupra, a VW konszern legfiatalabb dinamikusan fejlődő márkája. A Tavascan modell bemutatásával ismét bizonyítja, hogy a magas minőség és az extravagáns dizájn nem feltétlenül jár exkluzív árkategóriával. A márka második teljesen elektromos modellje kompromisszum nélkül ötvözi a lenyűgöző megjelenést, kiváló teljesítményt és modern technológiákat - mindezt egy versenyképes áron.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG
    Oidipusz - Cupra Leon 1.5 eTSI DSG

    A Seat története a VW csoporttal 1982-ben kezdődött. Az elmúlt valamivel több, mint 40 év rengeteg izgalmas modellt, számos értékesítési és marketingstartégiát vonultatott fel. Voltak igazán jól sikerültek és voltak kevésbé. Úgy vélem, hogy a mélypontot a 2005 után kezdődő de’Silva által tervezett modellek jelentették. Ennek a korszaknak vége és újra olyan autók kerülnek ki a spanyol gyárból, amelyek megdobogtatják a szívet. De a márka magára találása nem ennyire egyszerű.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az érzelmek hajtják – A CUPRA
    Az érzelmek hajtják – A CUPRA

    Emberek, érzelmek, egyediség, sportosság és nem utolsó sorban Barcelona. Ezek azok a fogalmak, amelyek egy új márka születését fémjelezték. A Cupra immáron három éve van jelen, mint különálló márka. Ez az évforduló pedig nagyon sok újabb mérföldkövet helyezett el a márkaépítés útján. A Porsche Hungária meghívására A Style Magazin és a Motorhang.hu részt vehetett Barcelonában egy különleges eseményen, amely kizárólag a CUPRA márkáról, a fantasztikus autókról szólt.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok