www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

  • Szőnyi Zoltán
  • december 03, 2022
  • Komment

Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.

Az a kijelentés, hogy az olcsó végül drága lesz, sok esetben igaz. A kispénzű embernek nincsen másra lehetősége, de a végén mindig ők fizetnek többet. Ez viszont szerencsére egyáltalán nem igaz a Dacia Dusterre, ami egyértelműen az ár/érték arány győztese. Az első generációval gyakorlatilag berobbant a köztudatba és a racionális autóvásárlók zömét elvarázsolta. 2017-ben jött a második generáció, majd a különböző modellfrissítések évről-évre és a Duster egyre jobb lett.


Nem csoda, hogy sikeres, hiszen a Duster, azon kívül, hogy egészen korrektül néz ki, tökéletes SUV.  Kényelmes autó, amely alkalmas munkára, családi használatra, de akár hobbizásra is, ha éppen terepezni szeretnénk. Biztos vagyok benne, hogy 10 autós újságíróból 9 ezt a modellt ajánlja azoknak, akiket nem érdekel a presztízs. Mert ez utóbbiból körülbelül ugyanannyira nincsen neki, mint amennyire a többi előnyös tulajdonságából van. Szent meggyőződésem, hogy Renault logóval kétszer annyi fogyna belőle (azokon a piacokon, ahol a Dacia nincsen bevezetve, Renault néven fut, sőt Indiában a Nissan adja a brand nevet hozzá), de ebben az esetben az árszint biztosan máshol lenne. Jól döntött tehát az importőr, hogy nem teszi tönkre a magasabbra pozícionált Renault márkát egy olcsó áras autóval. Főleg azért, mert ahogyan említettem, ez az autó jó is, tehát a Renault-ból fogyna miatta talán kevesebb.


Az sincsen túlreklámozva, hogy a benzinmotor, amely a TCe 150 lelkét adja, a Mercedes-szel közös fejlesztés szülötte. Ezt a marketing ziccert pedig biztosan ki lehetne használni, mert megítélés szempontjából ez nagyjából olyan, mintha valaki nem mesélné el mindenkinek, hogy Jennifer Anistonnal randizott volna. Fordítva egészen valószínű, hogy nem lenne túlreklámozva ez a bizonyos randevú, így a Mercedes A osztálynál is érhető, hogy nincsen olyan szlogen, hogy most Dacia motorral elérhető. De persze nem egyedi eset, hogy az egyes márkák együttműködéséből született közös eredmény ilyen formában nem hirdeti senki.

A Dacia esetében persze ezek nagyon fontos előnyök. Ugyanúgy, mint az a tény, hogy a Renault-Nissan tulajdonlás végett rengeteg technológia van a karosszéria alatt, amely tökéletesen megegyező a drágább és nagyobb presztízzsel rendelkező brandekével. Tehát aki a Dustert választja, kicsit érezheti a Nissan Juke vagy éppen a Renault Captur DNS-ét is. Ahogyan pedig korábban említettem, az ára verhetetlen. Nagyjából fele annyiba kerül, mint egy Seat Ateca, bár az összehasonlítás nehéz, hiszen a Seat magasabb komfortot kínál a most tesztelt legmagasabb felszereltségű Dusternél és a négykerék meghajtás ott a 190 lóerős verziónál kapható. De azért érzékelhető, hogy a fele akkora árcédula mennyire vonzó ajánlat. Árban a Suzuki és talán a most hazánkba érkező kínai márkák tudnak labdába rúgni vele szemben, mint az MG ZS. Utóbbinál viszont a négykerék hajtás hiányzik. Nem csoda, hogy a Duster ott szerepel évről-évre a legnagyobb darabszámban eladott típusok lista élén, jellemzően az első 5-ben.

Külső jegyeiben a Duster mindenképpen markáns, erőteljes képet fest. Kétség nem fér hozzá, hogy a tervezők célja nem a finom ívű vonalak megrajzolása volt, hanem annak a kihangsúlyozása, hogy ez a kocsi bizony mindenen képes átgázolni. Persze a második generáció lényegesen kifinomultabb vonalvezetésű, illetve megjelentek rajta a nyíl szerű mintázatú fényszórók elől és hátul, amelyek a márkaarculatba illeszkednek, de továbbra sem robosztus jármű. Az Extreme felszereltség rengeteg plusz kiegészítőt tartalmaz, amelyek tovább dobják a külső megjelenést. Ilyen a 17” -es fényes fekete felni, a narancssárga betétek a hűtőmaszkon és a visszapillantó tükrökön. A meteorszürke fényezés jól passzol az autó stílusához.

A belső tér szintén funkcionális, semmiféle olyan részletet nem tartalmaz, amelyik azért került oda, hogy csak a minőségérzetet javítsa. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes kopogtatni a műszerfal vagy az ajtók műanyag elemeit. Nem lesz tőle jó érzésünk. Másfelől viszont érdemes kimondani, hogy nem jellemző, hogy bárki is kopogtassa a műszerfalát, ajtaját a saját autójának, ergo ez egy olyan pont, ami mellett boldogan élhetünk. Az összeszerelési minőséggel viszont nincsen semmi baj. Nem recseg, nem zörög. A kezelőszervek jó helyen vannak, ahol kell fizikálisan állítható gombokkal van megoldva a kezelés.
A központi infotainement rendszer könnyen kezelhető, gyors, nem fagy le és a telefon is kitükrözhető rá, akár vezeték nélkül. Persze lehetne a grafika itt is szebb, a kormány mögött láttunk már digitális kijelzőt, amelyet a Dacia nem kínál, de szerintem ezek azok a funkciók, amelyeket lehet nélkülözni.

Kapunk viszont egy kapcsolható vagy akár automatikusan bekapcsolódó összkerék hajtást, egy nagyon stabil futóművet és egy jól manőverezhető terepjárót, rengeteg extrával ezen a felszereltségi szinten, mindössze 8,8 millió forintért. Mi kell még?

Amiről beszéltem az elején, egy benzinmotor, ha már a klubba nem akarunk dízel meghajtással érkezni. A 150 lóerős négyhengeres nagyon simán és könnyedén viszi a karosszériát és mellette a fogyasztása is rendkívül kedvező. 6,7 literes vegyes használatú fogyasztást mértünk az autóval, amelyet egy 6 sebességes manuális váltóval vezettünk. Ezzel a motorral egyébként elérhető a 6 sebességes automata is.

A Duster egyik fontosa versenyelőnye a praktikum. A 4,34 méter hosszú karosszéria tengelytávja meghaladja a 2,67 métert. Így elegendő hely marad a hátsó utasok számára is. Mindamellett a csomagtér sem kicsi egyáltalán. Alaphelyzetben 467 literes, amely a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülések segítségével akár 1614-ig bővíthető.
Tovább erősítette a teszt bennünk azt, hogy a Duster kiváló autó, remek ár/érték aránnyal rendelkezik és a benzines erőforrás is egy megfelelő választás lehet azok számára, akik kevesebb kilométert szeretnének vele menni, vagy éppen a környezetvédelmi előírások miatt a dízelt szeretnék nélkülözni. 

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang Dacia Duster TCe 150 Extreme Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #dacia #daciaduster #daciaduster4x4 #daciaduster4wd #daciadusterextreme #daciaduster2022 @daciahungary @motorhanghu #motorhanghu #motorhang ♬ Another One Bites The Dust - Remastered 2011 - Queen
  • 2022 dacia duster benzin dacia duster dacia duster 2022 duster duster tce 150 extreme teszt duster teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey
    • Négykeréken
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    • Négykeréken
    Ha lenne is baja, azt is megbocsájtanám – Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4WD
    Növekedésre számít a Dacia jövőre
    DUSTAR ŰRPROGRAMJÁVAL REPÍT A VÉGTELENBE ÉS TOVÁBB A DACIA
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey

    A Duster azon autók közé tartozik, amelyeknek nem kell hosszú bemutatót tartani. 2010 óta egy igazi sikertörténet, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Renault csoport újra értelmezze a Daciat, mint márkát. A második generáció tovább erősítette az elődje sikereit. A most nálunk járt modell az utolsó ebből a szériából, hiszen az már köztudott és az importőr honlapján is látható, hogy a következő, harmadik generáció is bemutatásra került 2023 november végén.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ha lenne is baja, azt is megbocsájtanám – Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4WD
    Ha lenne is baja, azt is megbocsájtanám – Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4WD

    A második generációs Dustert 2017-ben került piacra, így elérkezett az ideje, hogy modellfrissítésen essen át az autó. Első ránézésre alig láthatunk különbséget, de a 2020-as évek színvonalára mindenképpen felhúzták az autót, amihez valóban keveset kellett hozzátenni. LED-es nappali menetfényt, komolyabb és mutatósabb központi kijelzőt kapott, de ami a legfontosabb, hogy továbbra is verhetetlen áron kínálja ezt a típust a márka. A Duster egy remek autó maradt és nem csak az ára miatt gondolom így, hanem azért, mert a vezetési élménye megfelelő.

    olvass tovább
    Hírek
    Növekedésre számít a Dacia jövőre
    Növekedésre számít a Dacia jövőre

    A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés, a gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra - vélekedik Wachtler Tamás

    olvass tovább
    Hírek
    DUSTAR ŰRPROGRAMJÁVAL REPÍT A VÉGTELENBE ÉS TOVÁBB A DACIA
    DUSTAR ŰRPROGRAMJÁVAL REPÍT A VÉGTELENBE ÉS TOVÁBB A DACIA

    A DUSTAR ugyan kis lépés a Dacia-nak, de egy új kezdet az egyszerű, szórakoztató és izgalmakkal teli űrutazásnak

    olvass tovább
    Négykeréken
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration

    Két ember létezik a Földön. Az egyik, aki kételkedik abban, hogy a Dacia jó autó, a másik, aki már tudja. A mostani történet arról szól, hogy miként kerültem az első csoportból a másodikba.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok