www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Városi dzsungel harcos, vagy luxus utazópartner? - A BMW C400-asok

Kétkeréken

Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

Négykeréken

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Kétkeréken

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Négykeréken

Újra tininek érzed magad, ha ráülsz! – BMW R12 G/S teszt

Kétkeréken

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Négykeréken

Sávszélesség - A BMW R1300GS Adventure

Kétkeréken
  1. Nagyvasak
  2. Agilis Mercedes a '70-es évekből - LG-1519 6x6

Agilis Mercedes a '70-es évekből - LG-1519 6x6

  • Nyúl Benjamin
  • június 28, 2021
  • Komment

Nagyobb társiaval ellentétben, ő nem a terepet rendezi át, hanem kecsesen igazodik a terephez. Mondhatni "környezetbarát", de azért ha kell ő sem ijed meg a tereprendezéstől.

Az Engesa brazil hadi és mezőgazdasági gépgyártó remekműve ez a módosított 1519-es Mercedes. Eredetileg az "Anaconda" páncélozott jármű projekthez fejlesztették ki a technológiát, amely végül az LG-1519-esben alkalmaztak is, miután az "Anaconda" nem került gyártásba. A Mamut becenevet kapta, amely nem csak méreteire, hanem a kerekded, a mamutfejére hasonlító fülke kialakítására is utal. Nem mindennapi látvány, főként amikor lemegy az útról. Avatatlan szem számára elsőre úgy tűnhet, hogy valami probléma van, de erről szó sincs, csupán dolgozik a mechanika.
Az alapját adó modell, a polgári 1519-es, ami 1970-ben debütált és a 1513-as ráncfelvarrása. A 1519-es markánsabb sárvédőívet és erősebb hajtást kapott. Az előző 1513-as modellnél az erőforrás volt a gyenge pont, de ezt kiküszöbölték. Ezek a modellek mind 4x4-es hajtásúak voltak, amely jól látható a lenti képen is, ahol elég jól kivehetőek a differenciálművek. A polgári 1519-es modellt militarizálták és így született meg a 6x6-os LG-1519-es, de készült belőle 6x4-es változat is.

A Mamut a Mercedes OM 355/5-os dízelmotorját kapta, amely 192 lóerő és 657 Nm nyomaték leadására képes. A váltó egy ZF S680-as 6 sebességes manuális és a kormányzásért is szintén egy ZF által szállított hidraulikus kormánymű felelt. A legérdekesebb pontja a járműnek az úgynevezett bumeráng felfüggesztésű hátsó tandem híd melynek köszönhetően mindig a megfelelő pozícióban állnak a kerekek a terepszögnek megfelelően, ezáltal képes bármilyen akadályon gond nélkül átgördülni.
Olyasfajta terepképességekkel bír, amivel bármely terepes személyautót képes megszégyeníteni. Kár, hogy a fejlesztés nem zajlott tovább és nem örökölték további modellek ezt a "rugalmasságot", pedig nagy potenciál van benne.

  • LG Mamut Mercedes Mercedes LG

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    • Négykeréken
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    • Négykeréken
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53

    Képzelj el egy autót, ami olyan, mintha egy elegáns, háromrészes öltönyt viselne, miközben lazán egy sportcipőt húzott fel, hogy gyorsabban tudjon sprintelni a kanyarokban. Ez a Mercedes-AMG CLE 53, egy kétajtós kupé, amely a klasszikus értékeket próbálja életben tartani egy olyan világban, ahol a piac inkább a praktikus SUV-kat és crossovereket isteníti. De vajon mit jelent ma egy igazi kupé, és hogyan illik ebbe a képbe a CLE 53? Nos, kapaszkodj, mert elmesélem, miért imádjuk ezt az autót, miközben egy könnycseppet is elmorzsolunk a régi idők kupéiért.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43

    A Mercedes-Benz SL-sorozata több mint hét évtizede a sportos elegancia és a luxus szimbóluma. Az 1954-es 300 SL „Gullwing” óta, amelynek szárnyas ajtói és korszakalkotó formaterve a mai napig ikonikus, az SL modellek a nyitott tetős autózás csúcsát képviselik. A „Sport Leicht” (sportos és könnyű) filozófiája a kezdetektől fogva meghatározza a sorozatot, ikonikus modellekkel vált a szabadság és a stílus szinonimájává.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    A "kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad" filozófia valóban ritkán valósul meg az autóiparban – de az E 53 Edition 1 minden ellentmondást felold. Ez nem csak egy autó, hanem egy mérnöki csoda, ami minden kívánságot igyekszik kielégíteni professzionális szinten.

    olvass tovább
    Klasszik
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

    Ez a W108-as még ma is gond nélkül tartja a 150 km/h-s tempót

    olvass tovább
    Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ

    29 év alatt kevesebb mint 60.000 mérföldet futott ez az amerikai piacos A124-es

    olvass tovább
    Klasszik
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ

    A W201-es széria korának legkisebb Mercedese volt, ezért egyszerűen csak Baby Benzként becézték

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok