www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport

Négykeréken

Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+

Négykeréken

Mindenki előtt az első – Tesla Model S Plaid

Négykeréken

Maradj mindig fiatal – BMW 330i

Négykeréken

Egy tökéletes világ – BMW i7 xDrive60

Négykeréken

A híresség árnyékában – Fiat Tipo Hatchback 1.0

Négykeréken

Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

Négykeréken

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio

A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio

  • Szőnyi Zoltán
  • október 09, 2021
  • Komment

Nagyon ritka és egyre ritkább lesz a jövőben igazi gyöngyszemet találni. A Lexus LC500 minden részletében különleges, máshoz nem hasonlítható világot varázsol körénk. Egyedi műalkotás, amelynek láttán akár azt is mondhatjuk, hogy a drága voltaképpen olcsó, hiszen az LC500 a japán Ferrari.

Márka
Lexus
Típus
LC 500 Convertible/Cabrio V8
Hengerűrtartalom
4969cm³
Teljesítmény
477 LE / 351 Kw
0 - 100 km/h
4.6 másodperc
Teljesítmény / súlyarány
0.234 LE/kg - 234 LE/1t
Üzemanyag
Benzin
Saját tömeg
2040 kg
Szállítható személyek száma
4

Azt szokták mondani, hogy az ízlésről nem lehet vitatkozni. Mégis létezik a Miss Universe, ahol a szépséget díjazzák. Ez alapján tehát a Lexus alkotásáról nyugodtan kimondható, hogy objektív módon gyönyörű. Kívül is és belül is egy olyan jármű vagy mondjuk inkább azt, hogy remekmű, amely tényleg szemet gyönyörködtető. A szépség egy autó esetében pedig egyáltalán nem minden, hiszen kell mellé a teljesítmény is. A jó hír, hogy ez utóbbiban sem küzd semmiféle hiányossággal a kabrió LC. A legmodernebb technológia, átgondolt részletek, a japán mesterek kézzel történő finomhangolása és az egyedi megoldások együtt állása teszik tényleg vágyottá ezt az autót. Talán az egyik legkülönlegesebb élményt adta számomra a Lexus LC500 kabrió, amit autótól valaha is kaptam.

Külső jegyei ugyanannyira egyediek, mint amennyire képesek hozni azt a benyomást, hangulatot, amelyet a Lexusok esetében megszoktunk. 4,76 méter hosszú és 1,92 méter széles a karosszéria, tehát kifejezetten hosszú és meglepően széles. Mégis tökéletesen arányos és ha lehet, még elegánsabb, mint a keménytetős változat. Az autó orrát a Lexus féle gigantikus méretű hűtőrács teszi a márka arculatába simulóvá. Érdekes egyébként, hogy a német konkurens hűtőrácsa milyen sokat van támadások célkeresztjében, a Lexusé pedig soha. Ez bizonyítja, hogy a forma a fontosabb kérdés ebben az esetben és nem a méret.


A Lexus LC500 különleges lámpatesteket kapott. Elől is és hátul is egy különleges lefelé ívelő sávban helyezték el az irányjelzőket. Egyetlen autóban sem találkozunk hasonlóval. Egyedi, mégis a vonalvezetése hamisítatlan Lexus. A légbeömlők, a kiszélesedő hátsó része az autónak mérhetetlenül elegánssá és sportossá teszik a járművet, amelyet a hatalmas 21” -os krómozott felnik tovább fokoznak. Tényleg minden pillanatban azt érezhetjük az autóban, hogy a Côte d'Azur -ön autókázunk.

A belső tér kidolgozása szintén mesteri, bár itt néhány ponton akár kötözködni is lehet az eredménnyel. De itt azért fontos megjegyezni, hogy ezek szintén általános Lexus jegyek, amelyek lehet csak nekem nem tetszenek. Itt gondolok a középső kijelző kezelőjére, amely a szokásos tapilapi. Nehéz a kezelése és odafigyelést igényel. A rendszere olyan, mint a notebookok kurzor vezérlője, de ez vezetés közben nem egy praktikus megoldás és én veszélyesnek is tartom, hiszen közvetlen odafigyelést igényel. Nem lehet megtanulni egy adott mozdulatsort, ami ezt az odafigyelést nélkülözi. Nem tudom miért ragaszkodnak ehhez a japánok.


A másik fura dolog a műszerfalból kinővő két kis műanyag szarvacska. Sem anyagában nem passzol, függetlenül attól, hogy jó fogású anyagokról van szó, sem pedig elhelyezésében. A jobb oldali a vezetési mód választó, a bal oldali segítségével a kipörgés gátló kapcsolható ki.


Máskülönben a teljes belső tér hangulatában, minőségében a külső jegyekből szerzett összbenyomás tökéletes folytatása. Kiváló minőségű bőrborítás található az egész autóban. A legtöbb csillogó, krómozott részlet az utastérben nem csak imitáció, hanem valóban fémből készültek ezek az alkatrészek. Az egész összhatásában valódi prémium. Olyan szép megoldásokat találunk, mint a könyöklő előtt elhelyezett kis bőrfedeles rekesz, amely a 15mp alatt leereszkedő tetőt és a hátsó kis ablakok mozgatását vezérli. Nagyon menő!
A hátsó plusz két ülés valóban csak vészmegoldásra szolgál. Tény, hogyha előre húzzuk az első üléseket, akkor minimális lábtér kicsikarható, de egyértelműen látszik, hogy ezt az autót nem 4, hanem csak két fő szállítására tervezték.

Erről a bizonyos szállításról pedig egy nem kevesebb, mint 5000 köbcentis V8 erőforrás gondoskodik, amely 463 lóerő és 540Nm nyomaték leadására képes. Mindehhez csatlakozik egy 10 fokozatú automata váltó, amely észrevétlenül, tökéletesen illeszkedik a hajtáslánchoz. Természetesen a kormány mögötti fülecskék segítségével saját magunk is intézhetjük a váltást, amely egy valóban plusz élményt kínál a számunkra. Hogy miért?


A Lexus kipufogórendszere maga a megtestesült tökély. Ha létezik fülön keresztül elérhető orgazmus élmény, akkor ezt az élményt az LC segítségével lehet a leginkább megszerezni. A szívó V8-as blokk, valami elképesztő csoda módjára durrog, csattog és mozgatja a 2,1 tonnás karosszériát. Az autók hangversenyének csúcsát jelenti mindez, amelynek Mi is részesei lehetünk és mint egy zongora billentyűivel, úgy játszhatunk a Lexus váltása közben a hangokkal.  Kihagyhatatlan élmény!

A hangok egyébként nem véletlen, hogy így hangoznak a Lexusban. Külön fejlesztő csapat és számos technika segíti azt, hogy a V8 azon rezdüléseit halljuk, ami az emberi fül számára kellemes. A tapasztalatokat a Lexus LFA V10-es szupersportkocsi motorjából szerezte a fejlesztőcsapat és adaptálta egyrészt V8-ra, illetve a kabrió kialakításhoz. Összehangba kellett egyrészt hozni az utastér csendjét és a V8 hangzását, amelyet az „ellentétek harmóniájának” neveztek el. És valóban, lehúzott tetőnél is kiabálás nélkül tudunk beszélni a partnerünkkel haladás közben. Az aktive noise control rendszer segítségével pedig képesek kiszűrni a kellemetlen felhangokat úgy, hogy az utas feje mögött elhelyezett hangszóró ellentétes frekvenciával kilövi azokat. Külön kihívást jelentett, hogy az utasok testhelyzete ne befolyásolja ezt a technikát, hiszen egy zárt térben ezt sokkal könnyebb megvalósítani. De nem japánok lennének a japánok, ha a tökéletességre törekvés és annak megvalósítása lehetetlen lenne a számukra.

Szintén a tökéletes minőségű utazást biztosítja a Yamaha Performance Bumper, amely a mozgás közben keletkező mikrotorzulásokat nyeli el, illetve alakítja át hőenergiává. A technika csökkenti a túlzott mértékű torzulást az alvázon, nagyobb mobilitást és stabilitást, valamint kiváló manőverezhetőséget és vezetési kényelmet biztosít normál vezetés közben, valamint nagy sebességnél is, amikor az alváz viszonylag nagy erőhatásnak van kitéve.

Természetesen a fentiekről a Lexus utasának mit sem kell tudnia. Csak élvezni a végtelen szabadságot, az irigykedő tekinteteket és a tökéletességet, amelyet az az autó képes nyújtani. Drága? Ezek után relatív. Az biztos, hogy nem átlagembereknek készült, hiszen nem is átlagos. Az alkalmazott technológia, a minden részletében különleges megjelenés és a V8 csodás hangja szerintem megér 42 millió forintot. Hiszen ez már művészet, mint egy tökéletes szimfónia.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang Lexus LC500 convertible #lexus #lexuslc500 #lexuslc500convertible #lexusfan #foryou ♬ Runnin' Down A Dream - Tom Petty
@motorhang Lexus LC 500 sound???????????? #lexus #lexuslc500 #lexuslc500sound #v8sound ♬ eredeti hang - motorhang
  • LC500 cabrio V8 teszt LC500 kabrió lc500 lexus Lexus LC 500 cabrio Lexus LC500 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio
    A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport
    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport
    • Négykeréken
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    • Négykeréken
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról
    • Hírek
    Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója
    Az AMTS-en mutatkozott be Turán Friciék megújult versenyautója
    Már rendelhetők a Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG megújult GLE SUV és Coupé modelljei
    A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet
    10 éves autóversenyző csapattársával ültetett fákat Kiss Norbi Kápolnán az Erdők Világnapján
    Gender Racing Team - Autóbemutató 2023
    Vissza a gyökerekhez: bemutatkozott az ID. 2all

    Legolvasottabb írások

    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport
    A legfontosabb modell – Lexus RX 500h F Sport

    olvass tovább
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+

    olvass tovább
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról
    Mirkóczki Ádám és Knezsik István tartott sajtótájékoztató Budapesten az AMTS-en az Open Road Tour-ról

    olvass tovább
    Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója
    Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója

    olvass tovább
    Az AMTS-en mutatkozott be Turán Friciék megújult versenyautója
    Az AMTS-en mutatkozott be Turán Friciék megújult versenyautója

    olvass tovább
    Már rendelhetők a Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG megújult GLE SUV és Coupé modelljei
    Már rendelhetők a Mercedes-Benz és a Mercedes-AMG megújult GLE SUV és Coupé modelljei

    olvass tovább
    A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet
    A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet

    olvass tovább
    10 éves autóversenyző csapattársával ültetett fákat Kiss Norbi Kápolnán az Erdők Világnapján
    10 éves autóversenyző csapattársával ültetett fákat Kiss Norbi Kápolnán az Erdők Világnapján

    olvass tovább
    Gender Racing Team - Autóbemutató 2023
    Gender Racing Team - Autóbemutató 2023

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok