A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3
Legendás öthengeres turbó motor, összkerékhajtás, négy karika – erről csak és kizárólag a rally legendája juthat az autórajongó ember eszébe. A jelenlegi Audi RS 3 nem csupán egy kompakt sportautó, hanem egy modern korba ültetett tisztelgés a B-csoport korszak ikonikus gépei, az Audi Quattro S1-ese előtt. A vérvonal egyértelmű, a teljesítmény pedig több mint meggyőző.
- Márka
- AUDI
- Típus
- RS3 Sportback
- Hengerűrtartalom
- 2480cm³
- Teljesítmény
- 400 LE / 294 Kw
- 0 - 100 km/h
- 3,8 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.256 LE/kg - 256 LE/1t
- Üzemanyag
- benzin
- Saját tömeg
- 1565 kg
- Szállítható személyek száma
- 5
A szív, ami dobog
A modern RS 3 lelke változatlanul az ikonikus 2.5 literes, soros, öthengeres TFSI turbómotor, melynek hangja már önmagában egy időutazás a nyolcvanas évek versenypályáira. 400 lóerejével (294 kW) és lenyűgöző 500 Nm nyomatékával az erőforrás letaglózó. A karakteres, egyedi ritmusú hangzást a különleges gyújtási sorrendnek (1−2−4−5−3) köszönheti, ami azonnal megkülönbözteti a versenytársaktól. Nem véletlen, hogy ez a motor sorozatban nyerte el a "Év motorja" díjat, hiszen a nyers erőt kifinomult technológiával ötvözi.
A számok magukért beszélnek: 0-ról 100 km/h-ra mindössze 3,8 másodperc alatt katapultál, ami egy Murcielago szintje, a végsebesség pedig az opcionális csomaggal akár a 290 km/h-t is elérheti.
A technológia örökösei: Quattro és RS Torque Splitter
A négy karika és az összkerékhajtás elválaszthatatlan fogalmak. Az RS 3 természetesen a quattro rendszert viszi tovább, de egy korszakalkotó újítással fűszerezve: az RS Torque Splitter-rel. Ez a hátsó tengelyen elhelyezett technológia két elektronikusan vezérelt, többtárcsás tengelykapcsoló segítségével aktívan és teljesen változóan osztja el a nyomatékot a hátsó kerekek között.
Ez nem csak a stabilitást és a tapadást növeli hihetetlen mértékben, de egyben lehetővé teszi a drift üzemmódot is (RS Torque Rear), amivel az RS 3 igazi játszótérré változtatja a versenypályát. A modern quattro már nem csak a tapadásról szól, hanem a tiszta vezetési élményről is.
A mi tesztautónk: Tiszta versenyszellem
A tesztelt változatban a rally örökséget és a modern sportautózás esszenciáját a prémium opciók teszik teljessé. A súlycsökkentésben és az oldaltartásban élen járnak a Sabelt karbonhélyas alkantara ülések, amelyek a vezetőt és utasát a lehető legmélyebben kötik az autóhoz. A fékrendszer is ehhez az erőhöz méretezett: az opcionális, nagyteljesítményű kerámia fékek elöl (375 mm) hideg és meleg állapotban egyaránt garantálják a maximális lassulást, körről körre. Ezek a fűszerek teszik az amúgy sem ízetlen RS 3-at egy igazi versenyautó-klónná, melyet akár a mindennapokban is használhatunk – ha bírjuk a kísértést.
Az Audi RS 3 (8YA) több mint egy gyors ferdehátú vagy szedán. Egy kompakt méretbe sűrített teljesítmény-csomag, melyben a nyolcvanas évek hősies szelleme él tovább. A vérfagyasztó gyorsulás, az ikonikus öthengeres hangja és a forradalmi összkerékhajtás technológia együttesen garantálják, hogy a négy karika nevéhez méltóan ez az autó a dicsőséges rally múltat modern köntösben élteti tovább, és minden kilométeren tisztelettel adózik a legendáknak. Ez nem csak közlekedési eszköz, hanem egy vezetési élmény-generátor, melynek minden rezdülése a sebesség és a történelem üzenetét hordozza.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!