www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak

A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. 2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

2025-ben is harap? – Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV

  • január 08, 2025
  • Komment

A Ford divatos kompakt crossovere, a Puma, 2024-ben modellciklus-közi frissítésen esett át. A ST-Line felszereltségű verzióját teszteltük, és az élmény továbbra is lenyűgöző. Hihetetlen belegondolni, hogy az új Puma bemutatása óta már több mint öt év telt el. Ez különösen azért érdekes, mert az autógyártók ritkán várnak ilyen sokáig egy modell frissítésével – ez is azt bizonyítja, mennyire előremutató volt a technológia már az induláskor.

Márka
Ford
Típus
Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV
Hengerűrtartalom
999cm³
Teljesítmény
155 LE / 114 Kw
0 - 100 km/h
7.9 másodperc
Teljesítmény / súlyarány
0.112 LE/kg - 112 LE/1t
Üzemanyag
benzin
Saját tömeg
1380 kg
Szállítható személyek száma
5

Egy ikonikus név – sok közös emlék
Nehéz érzelemmentesen írni a Pumáról, hiszen számos emlék köt hozzá. Az eredeti, 1997 és 2002 között gyártott Puma, amelyet ma már kupénak neveznénk, szintén az életem része volt. A legendás 1.7 Zetec motorral szerelt, 125 lóerős változat igazi gokartos élményt nyújtott, dinamikus futóművével és harapós karakterével. Sok közös akciódús kilométert tudhatunk a hátunk mögött.


Az elmúlt öt évben pedig a crossover-változatot is többször kipróbáltuk: az első teszt 2020-ban volt.
2022-ben a Ford Magyarország jóvoltából részt vehettem életem eddigi legjobb gyárlátogatásán. A Ford craiovai üzemében még dolgozhattunk is. Aktív résztvevői lettünk a pumák születésének. Gyári élmény volt a javából.  2024 elején pedig a modellfrissítés előtti utolsó, limitált szériás Vivid Ruby Edition került hozzánk. Ez utóbbi masszírozós üléseivel egészen különleges extrát kínált, ritkaságszámba menően ebben a kategóriában.


Ráncfelvarrás? Inkább finomhangolás
A modellfrissítés kapcsán a "ráncfelvarrás" kifejezés talán nem is helytálló, hiszen a Puma formatervéhez nem igazán kellett hozzányúlni – még ma is modern és egyedi megjelenésű. Azért néhány apró változtatás történt: a Ford embléma lekerült a hűtőrács közepére, a fényszórók frissebbek lettek, és eltűnt a látható kipufogóvég. Bár az utóbbi hiánya sokaknak szokatlan lehet, valószínűleg az elektromos verzió megjelenése miatt döntöttek így.
A 19 colos kerekek szintén újdonságot jelentenek, és bár méretük elsőre talán túlzónak tűnhet egy ilyen kompakt crossoverhez, valójában remekül mutatnak. Érdekes összehasonlításképp: a nemrég tesztelt Mustang Dark Horse szintén 19-es kerekeken gurult, igaz, egy teljesen más ligában játszik.



Digitális belső – vegyes érzelmek
A belső térben már komolyabb változásokkal találkozhatunk. A műszerfal és a középkonzol teljesen digitalizálódott, ami kicsit vegyes érzelmeket váltott ki belőlem. Bár az új, 12 colos központi kijelző intuitív és jól strukturált, kissé hiányoznak a korábbi fizikai gombok. Az viszont pozitív, hogy néhány funkció, például a hangerőszabályzó, továbbra is valódi tekerőgombbal működik.
Az új, szögletes kormánykerék elsőre szokatlan volt, de praktikus dizájnmegoldás: kevesebb részt takar ki az előtte elhelyezett, 12,8 colos digitális műszeregységből. A megszokott multikormány-gombok megmaradtak, ami hatalmas pluszpont – a hagyományos vezérlők egyszerűsége továbbra is verhetetlen.

A csomagtér variálhatósága szintén a régi jól bevált rendszer és a puma egyedi megbox-a is megtalálható a frissített verzióban. A megabox felhasználási területének csak a fantáziánk szabhat határt.
Most a karácsonyi időszak elteltével kellett rádöbbennem, hogy ennél biztonságosabb helyen halászlevet és töltött káposztát autóban szállítani nem lehet.

Rengeteg ötletes extrát tartalmazott a tesztelt autó felszereltsége, amik már az elődben és más Ford modellekben is megtalálhatóak voltak, de igen praktikusak.
Az automatikusan fűtött első szélvédő valódi segítség a hideg reggeleken nagyon hamar leolvasztja a jeget és még kapcsolgatni sem kell, magától érzékeli, ha hideg van és ráfűt a szélvédőre.
A másik kiváló ötlet az Easy Fuel tankoló nyílás mely, nagyban megkönnyíti a dolgunkat, benzinkutakon nem kell a tanksapkával bajlódni.


Milyen vezetni?
Nem csak a városi dzsungel ragadozója a 155 lóerős puma az autópályákon sem jön zavarba.
Igazán dinamikus, amit a háromhengeres motortól nem várnánk, de azért a teljesítmény/súly adata, ami szinte pontosan megegyezik az 1.7 Zetec motoros első Pumával elárulja nem egy lomha járgánnyal lesz dolgunk. A futómű is hasonlóan merev pontos irányítást tesz lehetővé, még a nagy kerekek ellenére is komfortosnak mondható. Magamon is meglepődtem kihozta belőlem a kisördögöt. Ezt a teljesítményszintet már csak egy hétsebességes automata váltóval vásárolhatjuk meg. Ami remekül teszi a dolgát lassú cammogós tempóban és száguldozva is kiválóan kapcsolgat. Két negatívumot itt megemlítenék. Az egyik hogy, nem hagyja szabadon futni az autót, amint levesszük a lábunkat a gázpedálról szinte azon nyomban motorfékezésbe kezd. Nekem ez egy zavaró tényező, volt szeretem a rendelkezésre álló helyeken kigurítani a felgyűjtött lendületet. A másik, ami nekem kevésbé jelentett gondot, hogy semmilyen manuális módon nem tudunk beleavatkozni a váltások folyamatába.


A Ford Puma frissített változata ügyesen egyensúlyoz a modernizáció és a hagyományos értékek között. Bár a digitális átalakulás vegyes érzelmeket válthat ki, a vezetési élmény és a dizájn továbbra is a kategória élvonalába helyezi a modellt. A Puma nemcsak a névhez méltó dinamizmust és stílust képviseli, hanem képes folyamatosan alkalmazkodni a piaci igényekhez. Ez az autó 2025-ben is készen áll arra, hogy „kiharapjon” egy megérdemelt darabot a piacból.

@motorhang Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordpuma #newfordpuma #fordpumastline #fordpumastlinex #puma #pumastline #pumastlinex @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ bambam - babyspoon & Melo Nada
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • ford ford puma Ford Puma ST-Line X ford puma stline ford puma teszt fordpuma crossover

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Idén már 60 éves a Ford Transit íme - 60 érdekesség a hosszú évek sorából
    Idén már 60 éves a Ford Transit íme - 60 érdekesség a hosszú évek sorából
    • Nagyvasak
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    • Négykeréken
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    A döntés, amit nem kell megmagyarázni! – Ford Puma Gen-E
    A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri
    Az utolsó huligán? –Ford Focus ST
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Nagyvasak
    Idén már 60 éves a Ford Transit íme - 60 érdekesség a hosszú évek sorából
    Idén már 60 éves a Ford Transit íme - 60 érdekesség a hosszú évek sorából

    A Ford Transit 60. születésnapjára átböngésztük az archívumunkat, hogy összegyűjtsünk 60 izgalmas, lenyűgöző vagy meglepő emléket a típus legendás múltjából.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally
    Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

    Amikor a Ford bemutatta a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E-t, az autós világban sokan felhördültek. A legendás amerikai izomautó nevének egy elektromos crossover SUV-ra aggatása merész lépés volt. Azonban az idő igazolta, hogy a piac vevő a koncepcióra. Most pedig, a kék ovál még egy lapáttal rátesz a merészségre, bemutatva a Ford Mustang Mach-E Rally-t, egy limitált kiadású modellt, amely a rallysport dicsőséges múltjának szellemében született meg. Ez nem csupán egy optikai csomag, hanem egy komoly technikai alapokra épülő, a terepviszonyok leküzdésére felkészített villany-SUV, ami megérdemli a különleges figyelmet.

    olvass tovább
    Nagyvasak
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A Ford Ranger immár negyed évszázada Európa legnépszerűbb pickupjai közé tartozik, de a most megjelent Plug-in Hybrid Wildtrak verzióval új fejezetet nyit a kategóriában. A takarékosság, a kifinomultság és a páratlan praktikum olyan kombinációja ez, ami eddig ismeretlen volt a munkagépek világában.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt
    A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

    A modern autópiacot a polarizáció jellemzi vagy dízelmotoros, hagyományos, de sokoldalú járművet választunk, vagy rálépünk a jövő útjára egy teljesen elektromos modellel, amelynek csendes működése és gazdaságossága megkérdőjelezhetetlen. De létezik egy harmadik változat a tölthető hibrid is most ezt járjuk körbe.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Amikor először megpillantottam az új Ford Mustang GT Performance Convertiblet, azonnal megfogalmazódott bennem és el is neveztem „Mézédes Áfonyás Keménycukornak”. A szín, amelyben ez a vadló ragyog, nem más, mint a Molten Magenta Metallic – egy mély, élénk magenta árnyalat, amely szinte hipnotikusan vonzza a tekinteteket.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A döntés, amit nem kell megmagyarázni! – Ford Puma Gen-E
    A döntés, amit nem kell megmagyarázni! – Ford Puma Gen-E

    Manapság, ha valaki új autót vásárol, különösen az elektromos modellek piacán, gyakran találja magát abban a helyzetben, hogy magyarázkodnia kell. A távol-keleti gyártók bár elérhető áron és modern technológiával kínálnak autókat, gyakran magyar fülnek furán csengő nevük miatt szükségessé teszik a döntés indoklását: „Miért pont ezt a furcsa nevű autót vetted?” Nos, a Ford Puma Gen-E esetében erről szó sincs. A Ford Puma nevet senkinek nem kell megmagyarázni. A döntés önmagát igazolja, hiszen a Fordtól már megszokott megbízhatósággal és egy átgondolt, modern elektromos technológiával érkezett meg a piacra a Gen-E.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok