Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure

A 2023-as év autója, mint arról korábban beszámoltunk, a Jeep Avenger. Biztosan nem illendő ezzel a kijelentéssel kezdeni egy Peugeot tesztet, de azt hiszem senki nem fog haragudni érte, hiszen az új, típusfrissítésen átesett Peugeot 2008 ugyanattól a szülőtől származik, méghozzá a Stellantis Csoporttól. Ezek után gondolom nem lepődik meg azon senki, hogy műszaki alapjaiban lényegében megegyezik a Jeeppel. Persze ezt, ha nem mondom, senki észre nem veszi, hiszen a francia és az amerikai stílust minimum egy óceán választja el egymástól.

olvass tovább

A legjobbnak ítélt – Jeep Avenger Summit

2023 év autója a Jeep Avenger lett. A két magyar zsűritagot is tartalmazó, 57 tagú tekintélyes bizottság meggyőző fölénnyel döntött arról, hogy a most tesztelt autónkat ítéli a legjobbnak. Ezzel elsőként szerezte meg az immáron Stellantis tulajdonban lévő Jeep ezt az elismerést. Közel 10 hónap várakozás után, végre lehetőségünk volt kipróbálni a márka első elektromos autóját.

olvass tovább

Az elektromos öröm és bánat – Citroën Ë-Berlingo Shine

A Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).

olvass tovább

Megérkezett hazánkba is a vadonatúj Peugeot 408 – Sajtóbemutató

A Peugeot úgy döntött, hogy nem áll be a sorba és új kategóriát teremt a tömegmárkák között. Nehéz persze a már Stellantis csoporthoz tartozó oroszlános márkáról egyértelműen kijelenteni, hogy tömegmárka. Árazásában még ugyan ide tartozik, de anyaghasználatában, kidolgozási minőségében egyre inkább prémium. Ez utóbbiakat megtartva, egy teljesen új fajt teremtett, melynek neve Fastback.

olvass tovább

Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

A legnehezebb kérdés talán az, hogy mi is a C5 X valójában? Crossover, kombi, ferdehátú esetleg sportkombi? Mindegyik és valójában egyik sem. Egy autó, amely svájci bicskaként egyszerre kíván választ adni minden kérdésre. A családi autózás igényeire, a céges autókkal kapcsolatos elvárásokra, a divatra és végül, de messze nem utolsó sorban arra, hogy eladásokat mutasson fel a Stellantis csoporton belül a francia márka.

olvass tovább

Év Autója 2023 - Jeep Avenger

A Jeep Avenger nyerte el a 2023-as Év Autója díjat, a Brüsszeli Nemzetközi Autószalonon első alkalommal megrendezett ünnepségen. Az Avanger 328 pontot és 21 legjobb szavazatot kapta az Év Autója zsűritől. Ez az első alkalom, hogy a Stellantis csoport amerikai márkája nyeri el ezt a rangos trófeát, amelyet idén 60. alkalommal osztottak ki.

olvass tovább

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance

Rengeteg szám kavarog a fejemben az Opel Astraval kapcsolatban. Elsőként az 1991, hiszen ekkor jelent meg Astra néven a Kadett utódja. Hatodik generáció, hiszen a mostani modell itt tart a sorban, a betűjele pedig L lett. És ott van még a hármas szám is, hiszen az Opelt immáron a harmadik cég birtokolja, amióta ez a típus létezik. A Stellantis cégcsoport stratégiája egészen jól kézzelfogható az Opellel kapcsolatban, így a kilátások biztatóak lehetnek.

olvass tovább

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

olvass tovább

Hozza a formát - Opel Grandland 1.5D

Az előző évi modellfrissítést követően a faceliftelt Grandland dízel változata járt nálunk. Az arculati elemek erőteljes megjelenésén kívül sok ponton modernebb autó született. Az pedig biztosan ki lehet jelenteni, hogy a Stellantis csoport sok dolgot tanult, majd továbbfejlesztett abból, amit a Porsche csoport letett az asztalra a közös platformon nyugvó, ámde mégis különböző modellekkel kapcsolatban.

olvass tovább