Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin

  • január 22, 2024

• Innovatív hajtásrendszerével az Audi RS Q e-tron győzött a legkeményebb sivatagi ralin • A Carlos Sainz/Lucas Cruz páros megszerezte negyedik egyéni győzelmét • Gernot Döllner: „Az Audi ismét felállított egy mérföldkövet” Történelmet írt az Audi: a világ legkeményebb sivatagi raliján az Audi RS Q e-tron révén először győzött egy elektromos hajtással, nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval ellátott, kis károsanyag-kibocsátású prototípus. A Carlos Sainz/Lucas Cruz spanyol páros körülbelül 7900 kilométer után egy óra húsz perc előnnyel szerezte meg az Audi első győzelmét a Dakar Ralin. Mattias Ekström/Emil Bergkvist szintén célba ért.

olvass tovább

Audi RS Q e-tron 2024 – Innovatív prototípus sok új részlettel

  • december 17, 2023

• Számos fejlesztés öt fő szakterületen • A Dakar Rali prototípus könnyebben kezelhetővé, még masszívabbá és biztonságosabbá vált • Optimális felkészülés a 2024-es Dakar Ralira Neuburg an der Donau/Budapest, 2023. december 15. – Továbbra is folyamatosan fejleszti RS Q e-tron versenyautóját az Audi: harmadik Dakar Rali bevetése előtt több területen is módosul a nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval működő, jövőbemutató elektromos hajtásrendszerrel készült rali-prototípus. Az Audi pilóták és navigátorok Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger és Carlos Sainz/Lucas Cruz alkotta csapata így 2024 januárban számos részletfejlesztés előnyeit élvezheti majd. Az új ötletek révén az RS Q e-tron biztonságosabbá, megbízhatóbbá, kényelmesebbé és némileg könnyebbé is vált, a szerelőcsapat számára pedig rövidült a karbantartás időigénye.

olvass tovább

Hidrogén hajtású járművet indít útnak a 2024-es Dakaron a HySE és a Toyota

  • október 27, 2023

A zöld hidrogén előállítási kapacitások fejlesztésében élenjáró Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő Dakar 2024 Future Program keretein belül indítja el a több japán járműgyártót, köztük a hidrogén alapú meghajtások vezető fejlesztőkének számító Toyotát, valamit a Suzukit, a Hondát, a Kawasakit és a Yamahát tömörítő HySE az első hidrogénmotoros versenyjárművét minden idők legikonikusabb tereprally versenyén, a Dakaron. Kezdeményezésükkel a többi járműgyártót szeretnék ösztönözni a karbonsemleges hajtáslánc-technológiák fejlesztésére, illetve az elektromos vagy bioüzemanyaggal működő hibridek használatára. A zord, embertelen körülmények kitűnő közeget biztosítanak majd a fejlesztés méltó bemutatására és a teljesítménye felmérésére.

olvass tovább

Le Mans 2023: „Az évszázad versenyére” készül a címvédő TOYOTA GAZOO Racing

  • június 08, 2023

Történelmi Le Mans vár a TOYOTA GAZOO Racing csapatára: a Toyota az elmúlt években a Rally Világbajnokság és a Dakar mellett a Hosszútávú Világbajnokságot is domináló versenyistállója kiveszi a részét a legendás Le Mans 24 órás újabb fejezetéből, melynek során a Hypercar mezőny rekordszámú versenyzővel, teltház előtt lép majd pályára a világ leghíresebb hosszútávú versenyének századik évfordulóján, június 10-11-én.

olvass tovább

Monte Carlo-i kettős győzelemmel indította a 2023-as WRC szezont a Toyota

  • január 23, 2023

Alig vagyunk túl a Toyota Dakaros címvédésén, el is indult a 2023-as WRC szezon, amelynek eredménye után kijelenthető, a japán autógyártó motorsport tevékenységét összefogó versenyistálló, a TOYOTA GAZOO Racing nem is álmodhatott volna jobb évkezdésről. Ogier ugyanis a kilencedik alkalommal nyerte meg a Monte-Carlo Rallyt – míg a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelmet aratott.

olvass tovább

Sosem volt még ennyire vagány a Toyota Hilux

  • január 14, 2023

A ’2022/2023-as Év Pickupja’ díjas és a 2022-es Dakar megnyerése után a 2023-as megmérettetésen is az élen álló Toyota Hilux új GR SPORT Wide Tread névre keresztelt kivitelt kapott, amely eddig nem látott magasságokba emeli a világ legkeményebb és egyben kedvenc pickupját.

olvass tovább