Euro RX Held Zoltán szemével
Held Zoltán, az elmúlt hétvégét a Nyirádi vörös katlanban töltötte a csapatával, és a versenyautójával, amit rallycrossra épített.
olvass továbbHeld Zoltán, az elmúlt hétvégét a Nyirádi vörös katlanban töltötte a csapatával, és a versenyautójával, amit rallycrossra épített.
olvass továbbBaleset miatt esett ki Csomós Mixi és Nagy Attila az FIA rally Európa-bajnokság idei második futamán, a Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa jól kezdett, hiszen a kvalifikáción a harmadik helyet szerezték meg. Péntek reggel az első gyorsaságin az eső hátráltatta őket, majd egy nyolcadik idővel kezdték meg a felzárkózást. A negyedik szakaszon pályafeldolgozási hiba miatt szalagkorlátnak ütköztek. A versenyzők nem sérültek meg a Skoda Fabia Rally2 evo viszont igen, így nem folytathatták vele a versenyt. A csapat jelenleg is mérlegeli a lehetőségeit, de ígérik, mennek tovább.
olvass továbbA hétvégén Nyirádon rajtolt el a 2023-es Rallycross Európa-bajnokság, és ez a viadal feledhetetlen élményekkel és eredményekkel gazdagította a nemzetközi mezőnyben most bemutatkozó Korda Racing csapatát
olvass továbbIdei második FIA rally Európa-bajnoki futamára készül Csomós Mixi és Nagy Attila, a május 5–7-e között megrendezésre kerülő Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa a szezonnyitón elért eredményének köszönhetően az igen előkelő 8-as rajtszámot kapta. Sőt, a promóter először szereltet hivatalos belső kamerát a Skoda Fabia Rally2 evójukba, így élő belső felvételt is láthatunk róluk az ERC közvetítésében.
olvass továbbA hétvégén Nyirádon indul a 2023-es Rallycross Európa-bajnokság, és ez a viadal a Korda Racing számára egy újabb mérföldkőnek számít. Ugyanis Benyó Máté (Supercar) személyében Eb-újoncot avat a csapat, amely szeretné letenni a névjegyét a nemzetközi mezőnyben.
olvass továbbBizonyára azok számára, akik először a címet olvassák el és az autóipari óriás híreit követik, azok a bZ4X, azaz a vadonatúj teljesen elektromos Toyota tesztelésére számítanak. A tény viszont az, hogy a Toyota hazai kínálatában nem ez az első elektromos modell, hanem a Proace elektromos változata, amely haszongépjármű változaton kívül személyautó kivitelben is kapható. Utóbbi jelenleg már csak elektromos változatban érhető el, bár az importőri weboldalon még szerepel a hagyományos erőforrásokhoz tartozó fejezet, amelyet valószínűleg hamarosan ki fog vezetni a kínálatból a márka.
olvass továbbAz új Juke két éve jelent meg és varázsolja el elsősorban a hölgyek szívét továbbra is. A leginkább formai bravúrjáról ismert típus járt már nálunk a megjelenését követően nem sokkal, de az akkori típus egyik fő hibája az volt, hogy kizárólag egy háromhengeres, egyliteres motorral volt elérhető. Ez komoly visszalépést jelentett az előző szériához képest, ahol a forma mellett a teljesítmény is szerepet jászhatott a választásban. Ezt a csorbát javítja ki a most tesztelt változat.
olvass továbbSztálin rajongott a Packardokért, de amerikai limuzinnal mégsem autózhatott Moszkvában
olvass továbbIntelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai Motor 2030-ig tizenhét akkumulátoros elektromos modellt kíván forgalomba hozni
olvass továbbA Magyar Posta meghatározó szerepet töltött be a hazai autózás történelmében
olvass továbbAz újonnan bevezetett Vredestein Quatrac Pro EV, Európa első dedikált, egész évben használható EV gumiabroncsát az Apollo legkorszerűbb virtuális prototípus- és szimulációs platformjának segítségével fejlesztették ki, ami hozzájárult a piacra kerülési idő, valamint a termék környezeti hatásainak és fejlesztési költségeinek drámai csökkentéséhez.
olvass továbbAz Miskolci Városi Közlekedési Zrt (MVK) figyelemmel a Jedlik Ányos Terv 2.0 intézkedéseire, melynek egyik eleme a közösségi közlekedés dekarbonizációja, stratégiát dolgozott ki, melyet Miskolc Önkormányzatának Közgyűlése elfogadott.
olvass továbbÜdvözöllek a tökéletesség világában. A BMW i7 által megteremtett minőség és színvonal közelebb hozza a presztízs autókat az igazi luxushoz. Persze lehet benne hibákat kutatni, mondhatjuk talán azt is, hogy az elektromos közlekedés megcsúfolása egy 2,7 tonnás és 5,4 méteres jármű, de teljesen felesleges ezeken gondolkozni, hiszen az autó egész megjelenése és az általa nyújtott szolgáltatások messze túlmutatnak azon, amit megszokhattunk bármelyik négykerekűtől.
olvass továbbEgy év tapasztalattal a hátuk mögött és ezúttal már bajnoki pontokért harcolva kezdi Csomós Mixi és Nagy Attila az idei rally Európa-bajnokságot a portugáliai Fafe Rallyn. A HUMDA Academy párosa nagyon erős mezőnyben fog megmérkőzni, de magabiztosan várják a szezonnyitót.
olvass továbbEz az E-osztályos Mercedes közel 30 évesen is úgy néz ki, mintha ma reggel hagyta volna el a szalon kapuit
olvass továbbA 2023-as rallycross szezon előtt, a Hankook Racer Cup 2022-es Bajnokával Kiki-vel.
olvass továbbNem is kezdődhetett volna jobban a vadonatúj Ranger bemutatása, mint a minden idők legerősebb verziójának a tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.
olvass továbbA tél számos kihívást tartogat az úton lévőknek és igen kockázatos helyzeteket szülhet. A csökkent látási viszonyok, a köd, az eső mellett még a rossz útviszonyokkal is meg kell küzdeni, csúszós, jeges felületek nehezítik a közlekedést. A tél tehát a legtöbb esetben nem a vezetés élményéről szól, sokkal inkább a kompromisszumokról.
olvass továbbA Stellantis csoport úgy vélem nem tisztán önszántából, hanem jogszabályi kényszer miatt is, de kipaterolta a hagyományos meghajtást a Berlingoból és a testvérmodellből, a Peugeot Rifterből. Ezzel egytagúvá zsugorította a motorkínálatot, így került egy csinos és két ponttal rendelkező Ë betű a jól ismert, harmadik generációs Berlingo nevébe. Ettől kicsit örülhetünk is, meg nem is, hiszen a kisebb karbon lábnyom több kompromisszummal is jár, ha pedig univerzális családi autót szeretnénk nagy hosszú, utazásokra, akkor lényegesen több menetidőre kell számítani, mint egy hagyományos motor esetében. De Európában élünk és ezt akartuk (legalábbis a politikusaink erre az útra terelik az autógyárakat).
olvass továbbAz elektromobilitás nem 21. századi vívmány, amit jól mutat ez a '40-es évek elejéről származó elektromos kisautó is, ami már akkor is megállta a helyét.
olvass tovább