6,5 LE-vel tépték fel a Champs-Élysées-t - 1899 Panhard M2E és 1900 Panhard M4E + VIDEÓ
A Panhard et Levassor egy mára már szinte elfeledett márka, de 120 éve a francia autóipar úttörője volt
olvass továbbA Panhard et Levassor egy mára már szinte elfeledett márka, de 120 éve a francia autóipar úttörője volt
olvass továbbA Ford elektromos crossoverrel bővítette a városi szegmenst, és a Puma Gen-E érkezésével egyértelműen üzen: a villanyos korszak nem egyenlő kompromisszummal. A kis termetű, de karakteres városi harcos új fejezetet nyit a márkánál – technikailag és formailag is. A Mach-E formavilágát idéző Gen-E elsőre talán visszafogottnak tűnik, de pár kilométer után egyértelművé válik, hogy ez a Puma nem hízelkedni jött, hanem hozza, amit egy sportos városi autótól elvárunk. Sőt, annál többet is. Leteszteltük, mit tud a Ford elektromos crossovere.
olvass továbbAz autóiparban kevés márkának sikerül olyan tökéletesen megalkotnia a kombi változatot, hogy az valójában még a szedánnál is sportosabb és vonzóbb megjelenést kölcsönözzön az autónak. Az Audi pontosan ebbe a kategóriába tartozik – míg sok gyártónál a kombi csupán egy praktikus, de esztétikailag kompromisszumos választás, addig az A6 esetében a kombi verzió valódi stílusikont jelent.
olvass továbbA Cupra, a VW konszern legfiatalabb dinamikusan fejlődő márkája. A Tavascan modell bemutatásával ismét bizonyítja, hogy a magas minőség és az extravagáns dizájn nem feltétlenül jár exkluzív árkategóriával. A márka második teljesen elektromos modellje kompromisszum nélkül ötvözi a lenyűgöző megjelenést, kiváló teljesítményt és modern technológiákat - mindezt egy versenyképes áron.
olvass továbbA Cupra Terramar, a spanyol márka új, izgalmas modellje, amely a crossover és SUV piacot célozza meg, egyre több figyelmet kap a magyar autórajongók körében nem csak hazai vonatkozása miatt. A plugin-hybrid változat különösen érdekes lehet azok számára, akik a fenntarthatóságot és a hatékonyságot szeretnék kombinálni a dinamikus vezetési élménnyel. Azonban a magyarországi szabályozásoknak "hála" már nem kaphat zöld rendszámot, pedig igazán megérdemelné.
olvass továbbA BMW X3 már évek óta az egyik legnépszerűbb prémium kompakt SUV a piacon, és nem véletlenül. A márka tökéletesen kombinálja a sportosságot, a kényelmet és a technológiai fejlettséget. Most azonban a BMW újabb szintre emelte a járművet az X3 M50 változatával, amely nemcsak hogy lenyűgöző teljesítményt kínál, de még lenyűgözőbbé teszi a vezetési élményt is.
olvass továbbA MINI márka mindig is szinonimája volt a sportosabb vezetési élménynek és most, az elektromos korszakban is képes megőrizni egyedi karakterét. A MINI Aceman S JCW (John Cooper Works) egy igazi utcai rallyfeelinget kínáló elektromos autó, amely nemcsak környezetbarát, de kimagasló teljesítményt és stílust is kínál.
olvass továbbA Lexus UX 300h F Sport, amit nemrég teszteltünk, nemcsak egy autó, hanem egyedi hangulat is. A kék színű tesztmodell sportos eleganciát sugárzott, és a friss ráncfelvarrás még inkább kiemelte a márka jellegzetes dizájnját. A Lexus LBX megjelenése óta a UX már nem a legkisebb crossover a japán prémium márka kínálatában. Ennek ellenére továbbra is egy lenyűgöző autó, amely számos területen kiemelkedik a crossoverek tengeréből.
olvass továbbA sportos, coupé formájú SUV ma már egyáltalán nem ritka, és számos márka kínál erre a formavilágra gyönyörű kiviteleket. Igen, itt a hangsúly jellemző módon a formai szépségen van, nem pedig a praktikusságon – legalábbis a legtöbb esetben. A Formentor talán annyival több, mint a versenytársai (amelyek lehetnek akár házon belüli, azaz cégcsoporton belüli kivitelek is), hogy a praktikumot sem nélkülözi. Ez lehet a Formentor és általában a Cupra sikerének a kulcsa.
olvass továbbA vadonatúj, negyedik generációs egyes BMW járt nálunk, méghozzá a legbrutálisabb kivitelben, amely a modellskálán megtalálható. Egy igazi élményautó ez, nem kétséges, de talán még ennél is több az, amelyet látok benne. Új formatervezési irányzatot és azt a jövőképet, ahogyan a bajor márka a kompakt kategóriát látja a következő időszakban.
olvass továbbAmikor meghallottam, hogy a Lexus belép a kompakt SUV-k szegmensébe az LBX modellel, őszintén kíváncsi lettem, mit tudnak nyújtani prémium szinten egy ilyen kompakt méretben. Vajon képes lesz megőrizni a márkára jellemző luxust és kifinomultságot egy kisebb méretű, városra hangolt autóban? Egy hét használat után bátran mondhatom: az LBX nemcsak, hogy hozza a Lexus-élményt, hanem új szintre is emeli azt ebben a kategóriában.Nőként különösen fontos számomra a biztonság, a kényelem és az, hogy az autó hogyan illeszkedik a mindennapokba az LBX mindezt túlszárnyalta.
olvass továbbA SsangYong Torres elektromos változatát, az EVX-et teszteltük, amelyről elmondható, hogy sokban hasonlít a benzines változatra, de mégsem ugyanaz. A különbség olyan, mintha egy ráncfelvarrott verzió lenne, de nem erről van szó. Az elektromos kivitel nemcsak meghajtásban, de külsőjében is jelentősen eltér. A másik érdekesség, hogy időközben a tulajdonosváltás miatt már nem is SsangYong a márkanév. Mivel az új KGM logó és név még nem jelenik meg a típuson, egyelőre mondhatjuk, hogy szinte SsangYong-ról van szó.
olvass továbbTelnek az évek, és sorra jönnek ki az újabb Mini generációk. Jelenleg a negyediknél tartunk, és ha az elektromosítás így folytatódik, lehet, hogy benzines Mini már másik karosszériával nem is lesz többé. Legalábbis a BMW jelenlegi elképzelése szerint 2030-ra teljesen elektromossá válik a márka, így ez nagyon is benne van a pakliban. Ebből már sejthető, hogy a mostani tesztünk alanya egy benzines Mini, abból is az erősebb kivitel.
olvass továbbA Škoda lett a szeptemberi hónap piacvezető személyautó márkája Magyarországon. A márka az idei év összesített első kilenc hónapját tekintve a dobogó 3. helyén áll.
olvass továbbA kisáruszállító alapjára épített családi autók piaca nem új. Számos példa van ilyen modellre, különböző márkáknál. A Ford esetében ez különösen igaz, hiszen a Volkswagen Caddyre épülő Connect is járt már nálunk. A most tesztelt Courier az egy mérettel kisebb méretosztályban indul, így ebben az esetben a szállítható személyek száma 5 fő.
olvass továbbMost már lassan 5 éve, 2019 szeptemberében jelentette be a Volkswagen az első, tisztán elektromos meghajtásra fejlesztett járművét, az ID. 3-at. A bejelentést követően még több, mint egy évet kellett várni, hogy a sorozatgyártás elinduljon és szerintem egészen az ID. 7-ig, azaz mostanáig pedig arra, hogy a márkához méltó, kiváló elektromos autó kerüljön piacra a konszerntől.
olvass továbbNehéz-e női vezetőként helytállni az autóiparban? Mennyire hatnak ránk a színek autóvásárláskor? Nőként valóban könnyebben azonosulunk az elektromos autózással, mint a férfiak? Zakariás Fruzsinával, az Audi márkaigazgatójával beszélgettünk női szemmel az autóiparról, a vásárlási döntéseinkről és az elektromobilitás jövőjéről.
olvass továbbNem először jár nálunk az Audi elektromos zászlóshajója a Q8 e-tron. A mostani találkozás legfőbb apropója, hogy kipróbáltuk a virtuális külső tükrökkel is felszerelt változatot, ugyanis az Audi MOONCITY-ben tartott technológia bemutatóján szóba került a kamerás tükör. Felvetődött, hogy más típusok kamerás tükörrel szerelt modelljeit már teszteltük és azoknál inkább nehézségeket okoz a tolatás, mint előrelépést. Az Audi esetében megnéznénk, hogy milyen egy utánfutóval tolatni ezzel a technikai megoldással. Így ez úton is külön köszönet az Audi márkaigazgatójának, Zakariás Fruzsinának, aki egyből felajánlotta a tesztelési lehetőségét egy ilyen felszereltségű modellnek.
olvass továbbA Kia EV3 a márka zászlóshajójaként ismert EV9 páratlanul fejlett műszaki megoldásait emeli át a kompakt, elektromos szabadidő-autók világába, így minden szempontból új mércét állít saját kategóriájában.
olvass tovább2021-ben mutatkozott be az ötödik generációs RAV4 modellfrissített változata. Ettől az időponttól lett elérhető a plug-in hybrid (PHEV) meghajtás. A konnektorról tölthető hybrid különlegessége, hogy 18,1kW -os akkumulátora segítségével gyári adat szerint 75km-t, de odafigyeléssel akár még nagyobb távolságot is meg tudunk tenni tisztán elektromos motorral. Hogy mi ebben a Suzuki érintettsége? Az, hogy Across néven ez a márka is forgalmazza a járművet, elsősorban a Suzuki flotta a CO2 kibocsátásának a csökkentése miatt.
olvass tovább