www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. Váltani jobb – Africa Twin Adventure CRF1100L

Váltani jobb – Africa Twin Adventure CRF1100L

  • Szőnyi Zoltán
  • október 13, 2021
  • Komment

Az új év, illetve új szezon, új lehetőséget adott számunkra. Hiszen Africa Twin Adventure-ből egyetlen teszthét soha nem elég! Kipróbáltuk tehát a motort hagyományos váltóval is.

A most nálunk járt változat esetében a lényeges különbség a sebességváltóban volt. Ameddig a korábbi tesztünk alanya a dupla kuplungos DCT váltóval felszerelt változat volt, addig a most nálunk járt Africán hagyományos, 6 sebességes váltó működött.


A manuális váltó könnyebb a pénztárcának és könnyebb a karosszériának is. A két motor között 10 kg a súlykülönbség és 380.000 Ft az árcédulán tapasztalható differencia.
Bár a motorosok körében egyre divatosabb a DCT váltó, amelyet mi sem bizonyít jobbam, mint a több, mint 200 ezer ilyen típusú váltóval értékesített motorkerékpár, de számomra az Adventure kategóriához továbbra is az „old school”, hagyományos váltó illett jobban. Számomra valahogy az automata váltó a robogózás élményhez kapcsolódik inkább. Természetesen mindehhez a manuális váltós motorozáshoz szükséges, hogy egy ilyen kiváló sebességváltó legyen a vasba építve, mint amit az Africa Twin Adventure Sport kapott. Nagyon jók a sebességtartományok, kényelmesen, hiba nélkül működött. Élmény volt vele a motorozás.


Azok számára, akik a komolyabb terepeket szeretik és komoly motoros tudással rendelkeznek, természetesen a DCT továbbra is egy kiváló alternatíva lehet, hiszen a nyeregből kiállva, csak a gázkart húzva haladni, ez a kompromisszum mentes megoldás. Azon földi halandónak, mint én, aki a lényeges távolságot aszfaltcsíkon, esetleg földúton teszi meg és a kényelmes nyeregben tölti az időt, annak a váltás élménye valahogyan összekapcsolódik a motorozás élményével.

Mivel senki nem akar senkit sem meggyőzni arról, hogy melyik a jobb, ezért ideális, hogy a kínálatban mind a két váltó szerepel.
Nagy valószínűséggel a személyautóknál pár év és kikopik a manuális váltó a kínálatból (elsősorban a vezetést támogató extrák működése miatt), addig ez a „veszély” a motorosokat egyelőre nem fenyegeti.

   

Kétség nem fér hozzá, hogy a túra-enduró kategória egyik legjobb darabja az Africa Twin, melyet mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy annak ellenére, hogy sok évig nem volt kapható, ma már újra rengeteggel lehet találkozni. Jellegzetes formája, marcona tekintete és közismerten jó motorozhatósága az egyik legvágyottabbá teszi a kategóriában. Egyedül a bal kormányon elhelyezett gomb dzsungel zavar egy kicsit, amelyet 1-1 hetes motorozás közben nem tudtam úgy megszokni, hogy minimális odafigyelést ne igényelt volna. Ez pedig biztonsági okokból nem túl szerencsés.
Másfelől a hajtásrendszer,  a nyomaték és lóerő aránya és a teljes felfüggesztés tökéletes.

  • 2021 Africa Twin CRF 1100L teszt Africa Twin Adventure teszt CRF 110L teszt Honda Africa Twin Adventure 2021 honda motor teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Váltani jobb – Africa Twin Adventure CRF1100L
    Váltani jobb – Africa Twin Adventure CRF1100L
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok