www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Több mint autó – BMW M340i xDrive

Több mint autó – BMW M340i xDrive

  • Szőnyi Zoltán
  • október 10, 2020
  • Komment

Autósújságírónak lenni rengeteg előnnyel és néhány hátránnyal is jár. A hátrányok közül talán a legzavaróbb, hogy egyre kevesebb autó dobogtatja meg a szívemet. Ez most kicsit furán hangozhat, és nem is arról van szó, hogy ne szeretnék bármilyen négykerekűt, sőt szinte mindet imádom. De a BMW M340i azon kevesek közé tartozik, amelynek minden percét visszavágyom.

Márka
BMW
Típus
M340i xDrive
Hengerűrtartalom
2998cm³
Teljesítmény
374 LE / 275 Kw
Teljesítmény / súlyarány
0.224 LE/kg - 224 LE/1t
Üzemanyag
Benzin
Saját tömeg
1670 kg
Szállítható személyek száma
5

Az utóbbi időben hihetettelenül szerencsés voltam, így rengeteg nagyteljesítményű autó volt nálam, így bevallom őszintén, a várakozásom nem azt volt, hogy a 374 lóerő új távlatokat fog számomra nyitni. A sorhatos blokk és az 500 Nm nyomaték persze sokat ígért, de próbáltam mindenféle prekoncepció nélkül a volán mögé ülni. Mindenesetre az a fricska nagyon tetszett, hogy az új Toyota Supra alias BMW Z4 teljesítménye gyengébb ugyanezzel a blokkal. Mégsem adnak el a bajorok azonos vagy jobb motort a versenytárs kultikus versenyautójába…

Szóval teljesítmény ide, nagy nyomaték oda, igyekeztem semleges maradni. Még győzködtem is magam, hogy közel 27 millió forintért biztos nem kapok annyit amennyi elvárható lenne ezért a pénzért. Valóban nem kaptam annyit…sokkal többet kaptam. Olyan élményt, adrenalint és érzést, amit ritkán élhet át az ember egy autóban.

Az új 3-ast teszteltük Touring változatban, valamikor az év elején, így a belső elrendezést, és a külső fő vonalakat ismertem jól. Térérzetben, méreteiben talán a leginkább ideális a hármasba komoly motort tenni, hiszen nem utolsó szempont, hogy jól érezze a sofőr a jármű méreteit. Ez a méretkategória szerintem a legjobb erre a célra.


Az M340-ben lévő módosítások által és a különleges fényezése miatt igazi dög lett az autó. A zöld szín egyáltalán nem egy jellemző BMW szín, így különösen izgalmas, hogy az egyediséget nem csak tudásban, hanem színében is hordozza az autó. Ha csak azt mondjuk, hogy zöld, sokat nem árul el a hatás. De ez az árnyalat kifejezetten gyönyörű, és fantasztikusan állt neki. A módosított lökhárítók, a felni, a megannyi apró kiegészítő által úgy lett sportautó a BMW, hogy közben egy hétköznapi használatra is gond nélkül vállalható presztízs limuzin maradt. A piros bőr szintén feltűnő, gondoltam is rá elsőre, hogy egy kávébarna menyivel harmonikusabb lett volna. De a merész színkombináció és belső tónus nagyon jól illik a sportos hangulathoz. El kell fogadni, hogy a harmónia hosszútávon beolvad, akár bele is szürkülhet a tömegbe. De az M340i xDrive nem arra készült, hogy elfelejtsük, vagy éppen a tömegek „tucatautója” legyen. Kell tehát a szín, az egyediség!

Beindítod, egy percen belül érzed, átlátod és a részévé válsz. A gombok, a műszerfal nagyon jól átlátható, könnyen kezelhető. Aztán pedig jön a nem várt pillanat, amikor a borzalmasan sok pénz, amit fizettél érte, értelmet nyer, helyére kerül és összeáll egy egésszé.  Nem kell hozzá más, mint, hogy megnyomd a gázpedált.

A BMW úgy megy, mint a veszett franc. Bár fogalmam sincs, hogy az hogyan megy, de úgy képzelem, hogy nagyon. Legalább egy darabig tudja tartani remélhetőleg a tempót az M340i-vel. Basszus, hihetetlen gyorsan megy ez a kocsi! Sokfajta gyorsaság, gyorsulás élmény van, számos módját kipróbáltam. Más, ahogyan egy amerikai izomautó gyorsul, más ahogyan egy rally autó vagy éppen egy elektromos. A másodpercek lehetnek azonosak, de az élmény különböző. Ezért csodálatosak az autók. A BMW gyorsulásában van valami felsőbbséges magabiztosság. Persze, ha kikapcsoljuk a kipörgés gátlót, akkor dobálja valamennyire a seggét, de nekem inkább az tetszett benne, hogy a pazar környezetben ülve olyan határozottsággal indul el, annyira stabil, hogy másik dimenzióba kerülünk, ahogy a feldörgő komoly hangot meghalljuk és elkezdjük érezni, ahogyan a nyomaték az aszfaltra kerül. Jól neveltség ide vagy minőségi környezet oda az „azt a k@-va” és hasonló kifejezések óhatatlanul hagyják el a szánkat. Feláll a szőr a karunkon és sok mindent képesek vagyunk elfelejteni. Első körben azokat a csinos táblákat, amelyek kör formájúak, piros csíkkal szegélyezettek és buta kis számok vannak a közepükre írva. A digitális műszerfalon, amely szinte egybenő a középkonzol tetején elhelyezett jókora kijelzővel feltűnhet ugyan egy matematikailag értelmezhető különbség, de ki foglalkozik ilyen részletekkel?

Egyébként a head-up display is ott van a sofőr előtt, azon is látható az aktuális sebesség, navigáció stb. Így arra sajnos nem lehet hivatkozni, hogy nem vettünk észre semmit. Szóval mindenki nyugodjon meg, ez a BMW hibája, semmiképpen nem a sofőré. Az szegény csak egy áldozat! Ha a leggyönyörűbb nővel vagyunk, akkor sem kezdünk azon gondolkozni, hogy mennyire lesz gond az ágynemű vasalása. A gyorsulás 100-ra álló helyzetből 4,4 másodperc. Nem ellenőriztem le, de biztosan hihetetlen kevés. Viszont talán ennél is fontosabb, hogy 50-ről, 100-ról szintén úgy kezd gyorsulni, mintha nem lenne még meghajtás a kerekeken.


A váltó fantasztikus. Lehet rajta vitatkozni, hogy automata váltóval a sportosság nem az igazi. Abszolút ízlés kérdése. Ennél az autónál nagyon nem hiányzott nekem a kapcsolgatás. Ez egy luxusautó, amelyik képes a szmokingot levenni észrevétlen sebességgel és mint Superman esetében, azonnal alatta van a sportoverál. Ez adja a magabiztosságot és a biztonság érzést, hiszen bárhol, bármilyen szituációban be tudjuk fejezni az előzést, nem kell aggódni, hogy nem férnénk be a végén.
Persze csak okosan, mindenhol vannak határok, amiket érezni kell, de ebben az esetben a határok meglehetősen tágak.

Egyszóval akinek van, és kívánom, hogy minél többen legyenek ilyen helyzetben, vegyenek M340i xDrive-ot, mert egyszerűen mindenre jó. Családi, sportos, üzleti és roppant menő!
Most, hogy Facebook követőink száma meghaladta a 30 000-et, azt számolom, hogy nekem is jó esélyeim lennének erre kocsira, ha mindenki küldene egy ezrest. Nem tudom illő dolog-e BMW miatt kunyerálni, de az elmúlt napok után úgy döntöttem egy próbát megér….

  • BMW 3-as teszt BMW M teszt BMW M340i bmw M340i teszt BMW teszt m340i xdrive

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Több mint autó – BMW M340i xDrive
    Több mint autó – BMW M340i xDrive
    • Négykeréken
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport
    • Négykeréken
    Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

    Sokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring
    Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring

    A BMW 3-as széria kombi, azaz Touring verzióját volt szerencsém tesztelni az elmúlt pár napban. Ez a modellsorozat hetedik generációja és sok tekintetben az egyik legfontosabb a BMW palettáján. Ha valakinek nincs ideje elolvasni csak a bevezetőt, akkor röviden összefoglalva ez az autó egy csoda, talán az egyik legjobb autó, amit valaha vezethettem.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok