www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX

Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX

  • Szőnyi Zoltán
  • június 28, 2023
  • Komment

Az Ignis harmadik generációjának csúcsváltozata járt nálunk. A legmagasabb felszereltséggel és összkerék meghajtással rendelkező modell, amely rengeteg szempontból különlegesnek mondható. A meglehetősen megosztó külsejű kisautóval kapcsolatban nem számíthatunk arra, hogy ellepi az utakat, de rengeteg előnye miatt van kézzelfogható relevanciája a modellnek.

Az úgynevezett „A” szegmens, tehát a mini autók kategóriája, ahol az Ignis is helyet foglal, nem tartozik a sikerszériához napjainkban. Gyakorlatilag évek óta a Fiat 500, illetve európai viszonylatban a Fiat Panda ül a trónon, de mint ennek a kategóriának minden más tagja esetében, ezeknek a típusoknak is csökken az eladása. Ez több okra is visszavezethető. Talán a divat az egyik legfontosabb szempont, hiszen a SUV-okért mindenki hajlandó többet fizetni, így a hagyományos magasságú autók iránti kereslet drasztikusan visszaesett minden egyéb méretkategóriában is.


Azt sem szabad elfelejteni, hogy a kötelező biztonsági extrák költsége arányaiban lényegesen nagyobb egy olcsó, kisméretű autó esetében, így hiába a kisebb méretosztály, attól még nem lesz lényegesen alacsonyabb az árcédulán található összeg. Az egyetlen lehetőség, hogy minőségben nem ugyanazt kínálják a gyártók, mint a nagyobb kategória esetében, így kvázi olcsóbb, de gyengébb autót kapunk. Érdekes, hogy ezt a vásárlók így, vagy úgy, de elfogadják. És itt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a fogyasztók azt is elfogadják, hogy egy XS méretű póló egy áron van egy XXL méretű pólóval és ott sem reklamál ezért senki.

Egy szó, mint száz, a mini kategóriás autók eladása csökken, amely egyébként az Ignisre is igaz. Tény az is, hogy a 2016-ban pályára indított Ignis a 2007-ben megszűnt elődjéhez képest hazánkban további hendikeppel bír, hiszen azt a modellt Esztergomban gyártották, így népszerűsége, ára, piaci elfogadottsága sokkal nagyobb volt, mint a mostaninak.
Ettől függetlenül nem kell távolról sem temetni az Ignist, hiszen egy extravagáns, remek városi kisautó. De ennél talán még több is egy kicsit.

Az Ignis maradt az egyetlen a kategóriában, amelyik 4x4-es meghajtást kínál. Korábban még a Fiat Pandát lehetett ilyen meghajtással választani, de ez már nem elérhető az importőr honlapja alapján. Ez pedig azt jelenti, hogy a Pandához képest mindig is erősebb 83 lóerős Ignisnek nincsen ebben a szegmensben versenytársa. A tesztelt modell pedig nemcsak összekerék meghajtású, de ráadásul a legmagasabb, GLX felszereltséggel rendelkező változat volt. A GLX, az alap LED-es első és hátsó lámpákon, néhány alapvető biztonsági extrán túl, többek között bőrkormányt, tempomatot, kulcs nélküli indítást, automata klímát, Apple CarPlay lehetőséget és lejtmenet asszisztenst is kínál.

A külső megjelenése az autónak határozottan extravagáns. Merész színekkel, sőt akár kéttónusú fényezéssel is rendelhető. A ráncfelvarrott Ignis lökhárítója nagy mértékben át lett dolgozva, sokkal határozottabb, karakteresebb megjelenést kapott. A két első lámpatest közötti U formájú krómozott részletek terepjárós megjelenést sugallanak.    
Oldalról egyértelműen a legfeltűnőbb része az autónak a szokatlan C oszlop és annak kiképzése. Szerintem ezzel a pontjával az autónak sokat lehetne kötözködni, hogy mennyire illik az általános közízlésbe. Ezeket az esetleges sérelmeket a hátsó traktus helyrehozza, hiszen egy teljesen formás, funkcionális 5 ajtós karosszériát alakítottak ki általa.

A 3,7 méter hosszú Ignis tengelytávja meglepően nagy, 2,43 méter hosszú. Ennek köszönhető, hogy az utastérben kényelmesen elfér 4 felnőtt. A hátsó, egyébként kényelmesnek mondható ülésen is hibátlan lábtér van, ha 180 cm-es sofőrre van beállítva az első ülés. Sok és jónak mondható a pakolási lehetőség. Talán kivétel a design célra elhasznált utasoldali ülés előtt kialakított mélyedés, amit semmire nem lehet használni. A csomagtér 260 literes, a hátsó üléssor tologatható, ezzel bővíthető, illetve lehajtott ülésekkel 514 literig bővíthető ez a tér.

Az Ignis belseje nem igazán tartalmaz jó minőségű anyagokat. Látható, hogy a cikk elején részletezett okok miatt itt próbáltak némi pénzt visszahozni. A kedvezményes 6,1 millió forintról induló Ignis, a négykerék meghajtás és a komolyabb felszereltség miatt 7,4 millióig (plusz 170e Ft metálfelár) kúszik fel. Így láthatóan nem sikerült pénzügyi áttörést elérni így sem. Ezt követően pedig sajnálatos, hogy miért nem fért bele egy hajszálnyival jobb műanyag, néhány kárpit foszlány a műszerfal vagy az ajtók környéként. Kicsit gagyinak érezhető néhány megoldás, mint például a motorháztető felnyitó gombja. De persze ezek a részletek csak egy autós újságírónak tűnnek fel, hiszen napi használat során kevésszer nyílik fel a motortér.

Ami viszont egyértelműen pozitív, a némiképpen sokkoló árcédulától függetlenül, hogy az Ignis rendkívül dinamikus, jó fogyasztású autó. A teszteredmény 5,3 literes vegyes fogyasztású átlagot hozott, némi autópályás túlsúllyal. A négykerék meghajtást éles körülmények között nem teszteltük, de egyértelműen ez az igazi fegyvere az Ignisnek, hiszen ezen a pályán nem is indul más. Azt még nem említettem, hogy az egyébként CVT automata váltóval is elérhető az Ignis, 4x4 esetén kizárólag manuális váltóval kapható, amely egyébként egy nagyon jól sikerült szerkezet.
Csakúgy, mint a felfüggesztés, futómű, amelyek szintén kritika nélküliek.

Összeségében tehát egy rendkívül bátor lépés volt a Suzukitól, hogy nem mondott le a kategóriáról. Kizárólag mild-hybrid motorral kínálja ezt a típust. A kis autók számos esetben, például városi használat mellett, rendkívül ideálisak. Az Ignis annyival több, hogy nyugodtan lehet vele a telekre is járni. Nem fogunk meglepetésekbe ütközni. Viszont sajnos az ára nagy valószínűséggel komolyabban meg fogja tépázni az amúgy is fogyatkozó potenciális vevőkört.    

@motorhang ????????Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #suzuki #suzukiignis #suzukiignisallgrip #suzukiignisawd #ignis #ignisawd @magyarsuzuki @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Makeba
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2023 Suzuki Ignis teszt Ignis 4x4 teszt Ignis Allgrip teszt ignis suzuki ignis teszt Suzuki ignis 1.2 Allgrip GLX teszt Suzuki ignis teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX
    Réspiac – Suzuki Ignis 1.2 Allgrip GLX
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok