www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

Négykeréken

Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

Négykeréken

Tisztán elektromos időtöltés – Volvo C40 Recharge

Négykeréken

A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

Négykeréken

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

Négykeréken

What else – Kia Niro PHEV Platinum

Négykeréken

Év Autója 2023 - Jeep Avenger

Hírek

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI...

Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic

  • Szőnyi Zoltán
  • november 12, 2022
  • Komment

Egy villámteszt erejéig nálunk járt az Audi középkategóriás kabriója, méghozzá a legsportosabb változatban. A nemcsak gyönyörű és stílusos cabriolet a színfalak mögötti technika és motorteljesítmény miatt igazi sportautós élményt ad. Különleges modell minden szempontból, hiszen ilyen típusú autókat kizárólag a presztízs márkák kínálnak.

Ha ilyen különlegességet tudunk próbálni, akkor óhatatlan, hogy a versenytársak modelljei is eszünkbe jussanak, hiszen a másik két német autómárka megfelelő típusa egyértelmű konkurenciája az A5 legvadabb kivitelének, az S5-nek. De előtte essen néhány szó a modell történetéről.

2007 óta fut ilyen név alatt a típus, ekkor jelent meg az A5 első generációja. Korábban az A4 modellcsaládon belül találhattuk meg a cabriolet és coupé modellváltozatokat. S5-tel 2009-ben találkozhattunk először a frankfurti autókiállításon, majd 2010-ben kezdődött a forgalmazása. 2016 óta a második generációja fut az 5-ös szériának, amely 2019-ben kapott modellfrissítést. Az S szériáról tudni kell, hogy minden esetben quatro, azaz összkerékhajtású modellekről beszélünk. Az S5 a konszern háromezres TFSI motorjával van felszerelve, amely 354 lóerő teljesítményű, 500Nm maximális nyomaték mellett. Az 1840 kilogrammot nyomó karosszériát 5,1 másodperc alatt képes ez a teljesítmény 0-ról 100-ra gyorsítani.


Az Audi S5 kifejezetten elegáns formavilággal rendelkezik és ami a leginkább szerethető benne, hogy elképesztően masszív és stabil. Felcsukott tetővel – sajnos az időjárás miatt így közlekedtünk vele – 370 literes csomagteret kínál, amely a legnagyobb a versenytársakhoz képest. Ez a méret funkciójában is tökéletesen elegendő.

A mostani széria már meglehetősen régóta fut és várhatóan 2023-ban le fog megjelenik az új A4 és A5 széria, így nem szabad azon meglepődni, hogy a belső design nem a mostani, legújabb Audi formavilágot mutatja, hanem az eggyel megelőzőt. Ez elsőre sokakat eltántoríthat, hogy ne a mostani szériát válasszák, de 2015-16-ban az Audi belső térkialakítása látható módon megelőzte a korát és ez a formavilág, informatikai kínálat, még most is megállja a helyét. Véleményem szerint lényegesen jobban és modernebbül mutat, mint például a Mercedes-Benz C osztály carbriolet, amely még a szintén korábbi C osztály belső térkialakítására épül.


Az S5 esetében azt kell, hogy mondjam, hogy sokaknak ez a hangulat akár még jobban is tetszhet. Az új formához képest ez a hangulat légiesebb, könnyedébb, kevésbé maszkulin. A műszerfal és a központi képernyő természetesen digitális. Az előbbi 12,3” -es, úgynevezett virtual cockpit full-HD kijelzője nagyon jó minőségű, pengeéles grafikával rendelkezik és rendkívül széles módon alakítható a saját igényünknek megfelelően a rajta látható információ. Sőt még a térképet is be tudjuk illeszteni ide, a korány mögé. A középre elhelyezett 10,1” -es érintésvezérelhető felület szintén kritika nélküli. Gyors rajta a szoftver, éles rajta a kép, nagyon logikus a felépítése. Szeretem a fizikai gombokat, tekerőket, amelyek a hőmérséklet állításhoz vagy egyéb funkciókhoz vannak rendelve. Kifejezetten imádom a hangerő állító tekerőjét, amely a könyöklő elé van helyezve és így pont kézre áll. Egyszerűen nem is értem, hogy ezt miért hagyták el az új modellekben, annyira zseniális volt ergonómiai szempontból.

Nemcsak a kezelés és az ergonómia prémium minőségű az Audiban, hanem az első ülések kényelme és a kormány is tökéletes. Nagyon jó minőségű bőrrel vannak bevonva és a roppant kényelmesek. Pillanatig sem érezhetjük azt, hogy nem egy luxus minőségű járműben utazunk. Ehhez társul a V6-os szépen csengő hangja és a fantasztikus gyorsulási élmény. A 8 sebességes automata váltó remek társa az autónak. A vászontető alatt nem zavaró a menetzaj sem, még nagyobb sebesség esetében sem. Az autó fogyasztása erőteljesen függ a használattól. Az idő rövidsége miatt nem tudtuk minden körülmény között tesztelni. Az átlagunk 12,8 liter volt, de hozzá kell tenni, hogy inkább azt élveztük, hogy mennyire jól megy az autó, így az efficient vezetési üzemmódban nem nagyon járt a beállítás, annál többet a sportban.

A cikk elején említettem a versenytársakat, amelyekről egy ilyen jármű esetében nem szabad megfeledkezni. Az S5 listaára 29,1 millióról indul. Ezzel a legdrágább a Mercedeshez vagy a BMW-hez képest, nagyjából 4 millió forinttal. Természetesen az extrák kiválasztásával nagymértékben el tudunk térni a kiinduló ártól és pillanat alatt plusz 5-6 milliót hozzá tudunk ehhez tenni. Az árazáson kívül, fontos körülmény még az is, hogy melyik modell mennyire friss. Ebből a szempontból a BMW előnye jelenleg vitathatatlan, hiszen az új 4-es cabrio idén jelent meg. Formavilága viszont lényegesen megosztóbb, mint az Audié. Így a legfrissebb forma nem biztos, hogy egyértelműen előny. A Mercedes külső formavilága ugyancsak egyedi és magával ragadó, de a belső térben az Audinak nincsen oka szégyenkezni, nagyjából azonos korosztály a mostani C cabriolettel. A Mercedes előnye annyi, hogy az S5-nél kínál erősebb változatot is. A Mercedes-AMG C63 S Cabrio 510 lóerős és kerek egy másodperccel gyorsabban éri el a 100km/h-t, mint az S5. Ezért persze 12 millióval többet kérnek.

Az Audi S5 elegáns, stabil, de mégis könnyed hangulatú belső térrel rendelkezik. Nem is érezni, hogy egy 4,7 méter hosszú gépkocsiról beszélünk, annyira egységes a külső design, mindenféle túlnyúlásoktól, oda nem illő vonalaktól mentes. A magassága 1,4 méter, de ettől csak sportosabb lesz, mint a számos kiegészítőtől, amely jelöli, hogy nem egy alaptípussal van dolgunk. Az S5 feliratok nem nagyok, de pont akkorák, hogy azt lehessen látni. A motorikus képességei több, mint jók. A futóműve, felfüggesztése, kormányozhatósága szintén elsőosztályú. Bízom benne, hogy fogunk még hosszabb időt együtt tölteni, amikor a lenyitott tetővel való autózásra is lesz lehetőség, hiszen voltaképpen ez az autó erre való.  

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang ????????Audi S5 Cabriolet Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #audi #audis5 #audis5cabriolet #s5 #s5cabriolet #s5cabrio @audi.hu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Fired up (Plah’s Need for Speed Remix) - Hush

    

  • Audi S5 Audi S5 Cabriolet TFSI Quattro Tiptronic teszt s5 audi S5 Audi Cabriolet teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic
    Sportosság és szabadság – Audi S5 Cabriolet TFSI quattro tiptronic
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    • Hírek
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    • Hírek
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    • Hírek
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó
    A Ford visszatér a Forma1-be
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS
    Megújult a Range Rover Velar
    Inkább az élvezetre és a látványra mentünk

    Legolvasottabb írások

    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt

    olvass tovább
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát

    olvass tovább
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét

    olvass tovább
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    olvass tovább
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó

    olvass tovább
    A Ford visszatér a Forma1-be
    A Ford visszatér a Forma1-be

    olvass tovább
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám

    olvass tovább
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS

    olvass tovább
    Megújult a Range Rover Velar
    Megújult a Range Rover Velar

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok