www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő -...

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain

  • Szőnyi Zoltán
  • július 07, 2024
  • Komment

Vannak tökéletes gondolatok, amelyek valamilyen oknál fogva nem terjedtek el eddig. Sok minden közbeszólhat, de talán a legfontosabb az időzítés. A Mercedes E300de több szempontból is kakukktojás miközben ritkán találkozhatunk ennyire jó koncepcióval, ráadásul mindez egy olyan köntösbe lett csomagolva, amely közel áll a tökéleteshez. Nagyon szeretném hinni, hogy a kérdés csupán az, hogy mikor fog elterjedni és nem egy izgalmas vadhajtása lesz az autóevolúciónak.

Több dolog is megindított az E osztály kombi változatának tesztelése közben. Persze egyértelmű, hogy a vezetési élmény, a forma és az a tökéletes precizitás, ahogyan az egész autó össze van rakva. Az All-Terrain kivitel egészen biztos, hogy a céges autók világának királya és persze sokkal-sokkal több annál, hiszen egyértelmű, hogy az eladások nem csak ebbe az értékesítési irányba fognak történni, hiszen ahhoz túl kevés az a cég, aki ilyen értékű autót tud és akar venni a vezetőjének.
De mielőtt magáról a modellről leírnám a gondolataimat, rendhagyó módon kezdjük a meghajtással.

Nem az egyetlen Mercedes-Benz modell az E300de, amely plug-in hybrid meghajtással rendelkezik és mindezek mellett dízel is. Találunk ilyen kivitelt többek között a C, GLC, GLE palettán is. Régóta foglalkoztat engem ez a megoldás, de sajnálatos módon még nem jutott el hozzánk ilyen motorral ezidáig. Éppen ezért a mai cikk ennek a témának a hiánypótlásául is szolgál.


A környezetvédelem és a tudatos autózás egyik legfontosabb mérföldköve, hogy ki tudjuk jelenteni, hogy olyan autót választunk, amelyik az autózási szokásainknak a leginkább megfelel. Ez nem annak a kérdése, hogy képes-e például egy elektromos autó eljutni Budapestről a Balatonra, hiszen nyilvánvalóan igen. A KRESZ szabályok maximális kihasználásával is alkalmas rá és még a legtöbbje manapság vissza is tud érni. A kérdés, hogy környezettudatosak vagyunk-e, ha 1 tonna akkumulátort 130-as tempóval megjáratunk és közben elfogyasztunk 16-18kW elektromos áramot minden 100 kilométer alatt.

Az én véleményem, hogy nem vagyunk azok és persze, ha 90-nel megyünk akkor ez a fogyasztási érték jobb lesz és azonnal zöldek leszünk, de aki ezzel a tempóval halad az M7-en főleg, ha megteheti, hogy gyorsabban menjen, arra nekem másik jelzőm van, amit nem akarok leírni. De nem is ez a lényeg. A fontos az, hogy a tudatos ember ismeri magát, számol azzal, hogy hol és mennyit fog közlekedni és ez alapján választ gépkocsit. Tehát az elektromos autós jellemzően a városban, elővárosban közlekedik. Aki pedig nagy távolságokat tesz meg és a megtett kilométereinek a zöme autópálya az bizony dízelt vesz. Igen ám, de amennyire jó állandó nagyobb sebesség mellett a dízel, annyira rossz ez a meghajtás a városban. Egyrészt ott többet fogyaszt, másrészt a mikrokörnyezet karbon terhelésének sem a legideálisabb motorja. Erre született a megoldás a Mercedesnél, hogy egybe gyúrta a kettőt. Meglátásom szerint ezen összegyúrás a lehető legjobb gondolat, hiszen mind a két motor egy-egy terepen a legjobb. A PHEV pedig képes arra, hogy a vezető döntése alapján hol egyik, hol másik motorral mozgassa a járművet. Természetesen mehet együtt is, nem csak külön-külön és az is igaz, hogy nem kell feltétlenül ennyire sarkosan elválasztani a terepeket. Az All-Terrain például remekül megy aszfalton kívül is elektromosan, vagy éppen autópályán. Ráadásul nem is keveset, hiszen jókora akkumulátora segítségével 90-100 km körüli hatótávot tud megtenni tisztán elektromosan.  A tesztidőszak alatt pedig 3,2 literes dízel átlagfogyasztást produkált a tesztautónk. A csak dízelmotorral történő haladáskor sem fogyaszt többet 5 liternél. Számomra már csak ez a két adat meggyőz arról, hogy ez a meghajtás igenis a legideálisabb, annak aki nagyon sokat utazik.  Az oka pedig, hogy nem terjed el nagyobb mértékben pedig kizárólag az a negatív marketing, amely az utóbbi években a dízelmotorokat bombázza.


A dízel/elektromos meghajtás 313 lóereje és 700Nm-es nyomatéka minden szempontból meggyőző adat és ezt sokat nem is kell magyarázni, hiszen ezzel az erővel a közel 2,4 tonnás karosszériát játszi könnyedséggel, mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról százra. A kapcsolódó elektromos motor egyébként 129 lóerős és tisztán villany hajtással is tökéletesen mozgatja az 5 cm híján 5 méteres karosszériát. Városi közlekedésre természetesen tökéletesen ideális az elektromos hajtás, de a teszt során azt is tapasztaltuk, hogy ha akarjuk, még autópálya tempónál sem kapcsol be a dízelmotor, hogy támogassa a dízelt.


Az áramot egy 25,4kWh-s akkumulátorból veszi fel. Ez a méret elegendő ahhoz, hogy az átlagos napi 80-100 kilométert üzemanyagvfogyasztás nélkül meg tudjuk tenni. Mivel az akkumulátor mérete kellőképpen nagy, ezért az otthoni töltésen kívül már releváns információ, hogy milyen sebességgel tölthető máshol is. Váltóáramról maximum 11kW-tel, egyenáramról 50kW-ot tud felvenni.

Csak emlékeztetőként írom, hogy az első generációs, tisztán elektromos Nissan Leaf akkumulátor kapacitása 24kWh volt. Mára odáig jutottunk, hogy egy PHEV autó akkumulátor packja nagyobb ennél.

Magát a Mercedes E osztályt részletesen bemutattam a korábbi tesztünkben (az erről készült írás itt olvasható), így ezúttal a különbségeket és néhány tényleg fontos funkciót szeretnék bemutatni.
Számomra az All-Terrrain változat egyik fantasztikus előnye, hogy nem SUV, mint ami mostanában a „divatos” autók többsége, hanem egy kombi. Ráadásul némiképpen emelt hasmagassággal. A karosszérián körbe fényezetlen műanyag elemeket találunk, amely azt sugallja, hogy terepes közlekedésre is alkalmas. Nem állítom azt, hogy a tulajdonosainak ezzel ajánlott off-road partykra járni, de annyi bizonyos, hogy nem szükséges más autóra váltani, ha földúton, akár rossz terepviszonyok között megközelíthető birtokra akarunk kimenni vele. A két fő versenytárshoz képest – Audi A6 AllRoad és a Volvo V90 Cross Country – valamivel alacsonyabb, 17,7 cm-ig emelhető a légrugók bevonásával a hasmagasság. Nehéz eldönteni, hogy mennyire volt jó vagy éppen kellemtelen, hogy nem eléggé magas az AllTerrain padlószintje, de én úgy gondolom, hogy a használati gyakoriság és a funkció szempontjából tökéletes így is. Ha mégis nagyobb arányú a terepes közlekedés, tényleg igazán rossz terepviszonyok közé akarjuk vinni az autót, akkor a Volvo XC90 Cross Country a plusz 3 centiméterjével ideálisabb lehet.

Kis hátránya, hogy a kombisága ellenére a normál T-Modellhez képest kisebb a csomagtere, 450 liter alaphelyzetben, hiszen az akkumulátorcsomag a csomagtartó padlószintje alá került. Nyilván így sem kicsi, de jó 100-150 litert kell beáldozni az elektromos hajtásért cserébe. Meggyőződésem, hogy simán megéri. Talán nagyobb áldozat az ára, hiszen az All-Terrain változat 33,3 milliós listaárról indul, amely könnyedén 40 millióig eljut, ha jobban felszerelt változatot szeretnénk.

Az autó belső tere ugyanúgy szinte hibátlan, mint a PHEV dízel koncepció. Tökéletes belső tér, hibátlanul működő infotainement rendszer, amely továbbra is a legjobbak között (talán a legjobb) tartja a Mercedest a versenytársakkal szemben. Ebben a változatban külön off-road pont is található, hogy ne felejtsük el, hogy ez a modell mire is képes még. Gyors, gyönyörű és logikus menűrendszere van a Mercedesnek és messze a legtökéletesebb hangvezérlése. A középső 14,4”-es kijelző, amely a tesztautónkban is volt a belépő szint, hiszen a teljes szélvédő alatt végigfutó három képernyős hyperscreen rendszer is kérhető az E osztály kombijába.
Az ülések, a beállítási lehetőségek a teljes hangulat és felhasznált anyagok összesége, tökéletes hangulatot és minőségérzést teremt az autó belsejében. A térérzet, fej és lábtér hátul is kényelmes utazást biztosít.
Ha muszáj lenne kötözködni, akkor egyedül azt tudom kiemelni, hogy túl van digitalizálva a belső tér. Nem igazán találunk fizikális gombokat, csupán érintésérzékeny felületeket. A legzavaróbb talán a kormányon lévő kialakítás. Én jobban szerettem a korábbi csavarható, tekerős megoldásokat, mint a tipi-tapit.

Összeségében az egyik legjobb autónak találom a Mercedes-Benz E 300de All-Terrain kivitelét. Számomra minden szempontból az álomautó/álom céges autó kategória. Hihetetlen kényelmes, nagyon magas presztízzsel rendelkezik, multifunkcionális a használhatósága és nem csak zöldnek akar látszani, hanem valóban az tud lenni azok számára, akik sokat közlekednek autópályán is.

@motorhang ????????Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mercedes #mercedesbenz #mercedesbenze300 #mercedesbenze300de #mercedese300de4matic #mercedesbenzallterrain @mercedesbenzhu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ From Paris To Berlin - Stephani B
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 e 300de teszt e300de e300de allrad e300de kombi teszt e300de mercedes Mercedes E Klasse 300de 4Matic All-Terrain teszt Mercedes-Benz E e300de All-Terrain

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain
    Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok