www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid

Négykeréken

Visszatérés az álomvilágba – BMW 220d coupé

Négykeréken

Túrázgatás – Honda NT1100

Kétkeréken

Szélesvásznú vetítés – Mercedes-Benz AMG EQS 53 4Matic

Négykeréken

Valós versenytárs – Lexus NX450h+ F Sport Top

Négykeréken

Forma-forma – VW Taigo R Line 1.5 TSi ACT DSG

Négykeréken

Kell valami vadság – BMW S1000R

Kétkeréken

Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

Hírek

A cuki cruiser – Honda CMX 500 Rebel

Kétkeréken
  1. Négykeréken
  2. Régi ismerős új szívvel – Ford S-Max 2.5l FHEV FWD

Régi ismerős új szívvel – Ford S-Max 2.5l FHEV FWD

  • Szőnyi Zoltán
  • november 24, 2021
  • Komment

A Ford S-Max nem új autó, hiszen a most nálunk járt második generáció 2015 óta fut az utakon. Ennek ellenére rengeteg pozitív tulajdonságát tapasztalhattuk meg újra, egy olyan kihaló félben lévő kategóriának, amely érdemtelenül került a most divatos SUV/crossoverek miatt a háttérbe.

Márka
Ford
Típus
S-Max
Hengerűrtartalom
2488cm³
Teljesítmény
190 LE / 140 Kw
0 - 100 km/h
9.8 másodperc
Teljesítmény / súlyarány
0.104 LE/kg - 104 LE/1t
Üzemanyag
hybrid FHEV
Saját tömeg
1827 kg
Szállítható személyek száma
7

Lassan ott tartunk, hogy a fiatalok már nem fognak tudni mit kezdeni az egyterű autók formavilágával és mint letűnt kor termékeként tekintenek rá. Pedig azért nem volt ez annyira régen, hogy ez a formavilág hasított. Az pedig, hogy annak idején menő volt ez a kivitel, az egyáltalán nem volt a véletlen műve. Nem kizárólag a divat diktálta, hanem a praktikum. Abból lett divat. Most ez az egész fordítva van, mondhatom azt is, hogy pár év alatt fordult ki a világ magából. Az egyébként kevés funkcióval megáldott crossoverekből próbálkoznak a tervezők kihozni olyan eredményeket variálhatóság, funkcionalitás szempontjából, amelyek adottak voltak az MPV járműveknél. Az S-Max ilyen szempontból egy utolsó mohikán. Egy olyan korszak szülötte, ahol többre értékeltük a helykínálatot 5 cm padlószint emelésnél. Egy olyan korszakban készült, ahol, ha tetszik, ha nem, de fekete műanyagokat biggyeszetek az autó alsó pereme köré helyett inkább arra figyeltek, hogy teljes értékű kényelmet kínáljanak az utasok számára, akik még csomagokat is szeretnének magukkal vinni.


A nálunk töltött pár napja alatt hihetetlen pozitív érzésekkel éltem újra át azt, amit térérzet néven eddig másképpen kellett elfogadnom. Tágas környezet, kismillió rakodási lehetőség és egy olyan autó kényelme, amely arra készült, hogy bármennyire messze, kényelemben el tudja vinni a családot.

Természetesen más apropója is van annak, hogy az S-Max nálunk járt. A témában már jártas olvasók, már a címben szereplő FHEV felirat alapján láthatták, hogy valami szokatlan is belekerült a jól ismert karosszéria burkolata alá. Ez pedig nem más, mint a full hybrid hajtás. Gyakorlatilag ez az a hajtási rendszer, amelyet a Toyota „nem zöld rendszámos” hybrid autóiban már megismerhettünk. A full-hybridek fő ismérve, hogy a hagyományos benzines meghajtást ugyan aktívan támogat egy villanymotor, de a kapcsolódó akkumulátorok kapacitása és a kis villanymotor nem teszi lehetővé, hogy tisztán elektromos meghajtás segítségével releváns távolságra önállóan mozgassák a járművet. Nem is ez a célja! A lényeg az a folyamatos támogatás, amelyet alacsony sebességnél, gyorsításkor kapunk ettől a kombinációtól. Nagyjából 30km/h sebességig tudunk az S-Max-szal tisztán elektromosan közlekedni, majd a rendszer, mindig annak megfelelően kapcsolja ki és be a villanymotort, tölti az akkumulátort, ahogyan éppen az a legoptimálisabb.


Az úgynevezett Atkinson ciklusú motorok előnye, ahogyan a Fordban dolgozó 2,5 literes benzin erőforrás is működik, hogy a fajlagos fogyasztása alacsonyabb, mint a hagyományos Otto-motoroknak. Ez utóbbi módszernek egy fejlesztett változata. A hátránya viszont, és ettől féltem a leginkább, hogy zavaró lesz (mint az összes Toyotában) a fülnek kellemetlen motorhang. Ez utóbbit elsősorban erőteljes gyorsításkor lehet hallani és messze nem az az érzés kerít hatalmába, mint amikor egy V8 5L Ford Mustangot brümmögtetünk.
Nem mondom azt, hogy ez utóbbira hasonlít az S-Max FHEV hangja, de egyáltalán nem volt zavaró a motor hangja. Valószínűleg a mérnökök a szigeteléssel és az autó méretét is kihasználva, sikeresen eltüntették a zavaró zajokat.

Így maradt az a fantasztikus előny, hogy a családi, méretes autó környezettudatos is lett.
Korábban a családi egyterűek védjegye a dízel erőforrással hajtás volt, sikerült ezt a problémát, mármint a nagy távolságú közlekedést gazdaságosan megoldani, 2021-es normára hozni ezzel a meghajtással. Csodálatos érzés 6,5-6,8 literes átlagfogyasztásokat mérni egy ilyen méretes autóval. És nem gázolajból, hanem benzinből!
A meghajtáshoz egyébként egy CVT (fokozatmentes automata) váltó kapcsolódik. Nem lesz általa versenygép az S-Max, de hozza azt, amit egy ilyen autótól elvárunk, sőt még talán kicsit többet is.

Az S-Max belső tere röviden hatalmas. A tágas térben az első két sorban 5 felnőtt teljesen egyenértékű utazását biztosítják az ülések. Az első sorban az ülés inkább fotel, mint sima ülés. Kényelmes, fantasztikus komfortot biztosít, széles skálán állítható a saját kényelmünk szerint. A második sorban az ülések külön-külön állíthatóak. Mindegyik rendelkezik isofix bekötési ponttal. A középső ülést sem zavarja a kardán alagút (mert az utastérben nincs ilyen). A harmadik üléssor, ahogyan lenni szokott, inkább már csak gyerekméretre lett kialakítva. Viszont az ülések egy gombnyomással síkra rejthetőek.


A csomagtér 7 ülés esetén is értelmezhető, 285 liter, de ez a tér kisáruszállító terjedelemig bővíthető, egészen 2200 literig az ülések lehajtásával.

Ahol az S-Max kora egyedül látszik, az a középkonzol és a kormány körüli terület. Egyszerűen csak azért, mer az S-Max még nem abban a szellemiségben készült, hogy minden létező gombot, kezelőt, ha lehetséges, akkor érintőfelületre cseréljünk, vagy integráljuk a középső infotainement rendszer alá. Ettől a mai szemnek kicsit kusza, rengeteg gombbal teleszórt műszerfalat, középkonzolt látunk. Ez egyébként egyáltalán nem baj, mert a mostani autók már inkább túlzásba viszik a minimalista felfogást és a használhatóság rovására megy az imént leírt törekvés. A Ford gombjai jól vannak elrendezve, átláthatóak és pillanat alatt megszokható a használatuk. Én a magam részéről még a tekerőgombos fokozatállítót is visszacserélném a régi, jól megszokott váltókarra. Nem volt azzal semmi baj, még az automata esetében is volt min pihentetni korábban a kezünket.


A mindenféle extrával ellátott Ford természetesen tartalmazza az összes mai, modern vezetéstámogató és kényelmi extrát. Tehát ilyen szempontból egyáltalán nem múltba utazás a jármű.

Szerettem az S-Maxot. Szerettem a praktikumát, a teret, a könnyű vezethetőséget és a csodálatos fogyasztást. Egyáltalán nem éreztem azt, hogy egy nagy, régmúltat idéző, de már nem 2021-be való járművel közlekedtem. Sőt, ideálisnak tartottam az S-Maxot minden funkcióra. A családját örömmel vállaló vezető manager autója ugyanúgy tud lenni üzleti megjelenés esetén, mint egy nagycsaládé, aki imád utazni és nem akar kompromisszumot kötni. Szerettem azt, hogy a Ford ebben az esetben nem megy a mainstream után és azoknak is kínál autót, akik nem csak a divatot akarják majmolni. A meghajtás révén pedig a Ford ebben a szegmensben is 2021-be lépett.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang Ford S-Max HYBRID #ford #fordsmax #fordsmaxhybrid #fordhybrid #hybriddrive #smax ♬ No Diggity - Blackstreet

 

  • 2021 Ford S-Max 2.5 FHEV teszt Ford S-max full hybrid teszt Ford SMax teszt S-Max FHEV teszt s-max teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Régi ismerős új szívvel – Ford S-Max 2.5l FHEV FWD
    Régi ismerős új szívvel – Ford S-Max 2.5l FHEV FWD
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Csomós Mixi elnézést kér a szurkolóktól
    Csomós Mixi elnézést kér a szurkolóktól
    • Hírek
    Két fiatal tehetség kap lehetőséget Zagyva Lajostól
    Két fiatal tehetség kap lehetőséget Zagyva Lajostól
    • Hírek
    A rendőrök 2022. augusztus 8-14. között fokozottan ellenőrzik a megengedett legnagyobb sebesség betartását Magyarország közútjain
    A rendőrök 2022. augusztus 8-14. között fokozottan ellenőrzik a megengedett legnagyobb sebesség betartását Magyarország közútjain
    • Hírek
    Visszatért a motorkerékpár piacra a legendás Can-Am
    Turán Friciék nyerték a II. ZEG Rally Show-t
    Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid
    Tim Gábor újra Clio Cup Europe versenyen indulna a Red Bull Ringen
    For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2
    A közútkezelő idén több mint 1000 kilométernyi útszakaszt újít meg
    Exkluzív, kisszériás hiperautó F1-es technológiával

    Legolvasottabb írások

    Csomós Mixi elnézést kér a szurkolóktól
    Csomós Mixi elnézést kér a szurkolóktól

    olvass tovább
    Két fiatal tehetség kap lehetőséget Zagyva Lajostól
    Két fiatal tehetség kap lehetőséget Zagyva Lajostól

    olvass tovább
    A rendőrök 2022. augusztus 8-14. között fokozottan ellenőrzik a megengedett legnagyobb sebesség betartását Magyarország közútjain
    A rendőrök 2022. augusztus 8-14. között fokozottan ellenőrzik a megengedett legnagyobb sebesség betartását Magyarország közútjain

    olvass tovább
    Visszatért a motorkerékpár piacra a legendás Can-Am
    Visszatért a motorkerékpár piacra a legendás Can-Am

    olvass tovább
    Turán Friciék nyerték a II. ZEG Rally Show-t
    Turán Friciék nyerték a II. ZEG Rally Show-t

    olvass tovább
    Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid
    Visszafogottság 2022 – Volkswagen Touareg R eHybrid

    olvass tovább
    Tim Gábor újra Clio Cup Europe versenyen indulna a Red Bull Ringen
    Tim Gábor újra Clio Cup Europe versenyen indulna a Red Bull Ringen

    olvass tovább
    For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2
    For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2

    olvass tovább
    A közútkezelő idén több mint 1000 kilométernyi útszakaszt újít meg
    A közútkezelő idén több mint 1000 kilométernyi útszakaszt újít meg

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2022 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok