www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Az adatok és a valóság – Ford Mustang Mach-E GT és...

Az adatok és a valóság – Ford Mustang Mach-E GT és a Tesla Y Preformance

  • Szőnyi Zoltán
  • április 03, 2024
  • Komment

Nem előszőr jár nálunk Mach-E, éppen ezért nem szerettem volna, hogy fölöslegesen ismételjem magam azzal kapcsolatban, hogy mit gondolok az elektromos Mustangról. Mit lehet benne igazán szeretni és mit kevésbé, függetlenül attól, hogy talán a legtöbb pro és kontra érvet ennél az autónál lehet felsorolni. Inkább egyfajta mítosz gyilkos módon a Tesla Y Performance-szal vetettük össze, kényelem, gyorsulás, minőség és ami a legfontosabb, fogyasztás szempontból.

A Ford Mustang Mach-E GT a legerősebb Mustang (korábbi írásunk itt olvasható róla), illetve a legerősebb hazánkban, szériában kapható Ford modell. 487 lóerős és 860Nm nyomaték leadására képes, gyakorlatilag azonnal. Egyedi, tradicionális értékeket is magában hordozó, igazi élményautó. Szerintem ugyan kicsit megcsúfolása annak, amit én a Mustangban látok, a felfújt, SUV-os karosszériájával és az elektromos hajtással, de megfelelő módon, nyitottan kell állni a változások előtt. A mai kor embere egyszerre szeretne családi autót, sportkocsit mindezt úgy, hogy közben azt higgyék a szomszédok, vagy a tágabb környezete, hogy borzasztóan zöld a gondolkodása. Aki 34 millió forintért autót vásárol annak a pénzügyi szempontokkal valószínűleg nincsen sok problémája, így ezzel a tényezővel most nem kalkulálok. Ha így tennék, akkor értelmetlen lenne az összehasonlítás, illetve elég lenne csak az utcára kimenni és azonnal láthatóvá válna az eredmény, mindenféle teszt nélkül. A ki és mit választ kérdés, illetve az ezen való „szakmai” gondolkodás ugyanis csak addig lehet izgalmas, ameddig az eladási statisztikát elő nem vesszük. Ebből a szempontból a Teslaval szemben nem áll fényesen a Mach-E, de azt gondolom, hogy az árazási politika van ennek leginkább a hátterében. Ameddig Tesla Y-ból világszerte 1,2 millió darabnál is több fogyott a tavalyi évben, addig a Mustang Mach-E teljes eladása a 100 ezer darabot sem érte el.


Természetesen ezek a számok az összes Mach-E és az Y teljes eladását jelölik, nem csak a csúcsváltozatokét, amelyekkel most foglalkozunk. De a tízes szorzó elég árulkodó a két modell eladása között.

A gondolat, hogy megéri őket összehasonlítani természetesen a kategóriából és a teljesítményből fakad. A Tesla Y teljesítménye 534 lóerő, 660Nm nyomaték mellett. Ellentétben a Mustang Gt-vel gyorsulása 3,7 másodperc 0-ról százra, a 4,4 másodperccel szemben. A Tesla a végsebességben is többet tud, amely a németeknek bizonyára külön örömforrás, hiszen 250 km/h-nál limitálja a végsebességet, míg a Ford csak 200-ig engedi a száguldást.

Természetesen igyekeztünk összehasonlítani, hogy a Tesla és a Mustang mit is tud a valóságban, ha gyorsulásról van szó. Vissza tudom ez alapján igazolni, hogy 100-ig nagyjából fej - fej mellett halad a két villanyautó, viszont 100 fölött a Tesla kíméletlenül hagyja ott a Mustang GT-t. Így akinek a gyorshajtás nem drága, annak az Y Performace ideálisabb választás, hiszen a 100 fölötti gyorsulásban és a végsebességben is a Mustang GT előtt jár. Ha a sebességhatárokat be szeretnénk tartani, akkor az Y előnye inkább csak elméleti marad.

Méretükben nagyon közel állnak egymáshoz. A Tesla 8mm-rel hosszabb 4751mm, kereken 4 centivel szélesebb 1921mm és magasabb is 11mm-rel, 1621mm. Tengelytávban viszont a Mustang a jobb 9,4 centi a különbség a javára, hiszen 2984mm. Úgy gondolom, hogy a két fontos számadat a szélesség, amely beltér érzetben egyértelműen a Tesla előnye. Nemcsak a puszta milliméterek miatt, hanem a berendezés miatt is. A teljesen minimalista felépítés ugyanis tovább növeli a térérzetet. A Mustang viszont jobban körbevesz, otthonosabb érzést ad és itt sem érezni semmiféle szűkösséget és ugye a belteret, hátsó lábteret meghatározó tengelytávja nagyobb.


A Tesla egyértelműen jobban gazdálkodik a térrel. A Tesla csomagtere agyonveri a Mustangét. 854 liter vs. 519 liter, amennyiben tetőig pakoljuk. Lehajtott üléseknél pedig 2158 liter vs. 1420 liter. Hogy tovább fokozzuk a különbséget, az első, motorháztető alatti csomagtér is kisebb a Mustangban 100 vs. 117 liter.

Egyértelmű tehát, hogy a Tesla nemcsak olcsóbb (a cikk írásakor éppen 22,37 millióról indult a Performance, plusz 493 ezer forint színfelár, ha nem fehéret akarunk), hanem családi autónak is ideálisabb, amennyiben pakolni szeretnénk bele.

Az elektromos autók esetében van még három-négy fontos adat, amit érdemes megvizsgálni. Ezek a következők: Mekkora az akkumulátor, milyen sebességgel lehet maximálisan tölteni, ehhez kapcsolódóan azt is, hogy miként veszi fel a töltés, továbbá, hogy milyen jól gazdálkodik az árammal, magyarul mennyit fogyaszt?

Az aksi mérete egy direkt adat, ezen sok szépíteni való nincsen. A Tesla egy 78,1 kWh névleges kapacitású akkumulátorral szereli fel az Y-t, amelyből ~75kWh kapacitás használható fel. A Ford ezzel szemben a GT-be 98,7kWh kapacitású akkumulátort szerel, amelyből a felhasználható kapacitás 91kWh.          
A töltési sebességben is élen jár a Tesla, hiszen az egyenáramú gyorstöltőnél 250kW-al lehet tölteni, míg a Fordnak ez csak 107kW-al megy.

Az összehasonlításnak ezen a ponton véget is vethetnénk, de a fenti számokon kívül ott van még a fogyasztási adat. A Tesla a megadott statisztikák alapján ebben is csúnyán győz a Mustanggal szemben. Sőt, ha közlekedünk vele, akkor is jól nyomon követhető módon kevesebb fogyasztást jelöl a komputer, nagyjából 15% -kal. Ennek a pontnak jártunk tehát utána, hiszen a Tesla nemcsak a Mustangnál, hanem gyakorlatilag minden más gyártónál ugyanekkora különbséggel publikál jobb adatokat. Ez pedig talán a legfontosabb statisztikai adat egy elektromos autó esetében, hiszen a hatótávolságot ez befolyásolja a leginkább (és persze az akkumulátor mérete).

Az egyes WLTP által megadott fogyasztási adatokról pedig bebizonyosodott, hogy ugyan lehet, de nem érdemes foglalkozni velük, mert annyi mindentől függ és olyan nagy mértékben, hogy ezt laboreredménynek vehetjük kizárólag számba. Csak az elektromos autó fanatikusok gondolják komolyan azt, hogy ez egy értelmezhető, releváns információ, hiszen 30-50%-kal is eltérhet a vezetési stílus, hőmérséklet, nap-föld aktuális távolság, politikai helyzet, napszak és megannyi más körülmény miatt. Viszont így, hogy olyan szerencsésen alakult, hogy a két autó egyszerre nálunk járt, gondoltunk egyet és összemértük a valós fogyasztást. A megvalósítás koncepciója az volt, hogy mind a két autót teletöltöttük és aztán egymást követve, különböző forgalmi viszonyban követtük egymást. Felmentünk autópályára, jártunk autóúton és sokat keringtünk a városban is. A két autóban igyekeztünk azonos feltételeket teremteni, tehát nem ment semmi egyéb fogyasztó, és különösen ügyeltünk arra, hogy a sebességet is egyformán megválasztva, egymást követve haladjunk. Természetesen a teszt így sem hivatalos, de tekintsük egyszerűen saját mérésnek. A közös gurulást követően pedig mind a két autót egy IONITY oszlopon töltöttük fel, így pontosan láttuk, hogy mennyi áramot fogyasztott az egyik és a másik.

A végeredmény határozottan meglepő. Ez nem a töltési sebességre vonatkozott, hiszen itt a Tesla Y 39kW/h sebességgel vette fel az áramot, míg a Mustáng csupán 27,9kW/h sebességgel volt képes felvenni a töltést az utolsó 10%-os sávban.
Ennél az adatnál viszont sokkal meglepőbb volt az, hogy a Mustang szinte pontosan annyi elfogyasztott áramot jelölt a műszerfalán, mint a valóság. Sajnos a Tesla esetében ezt nem tudom megerősíteni. A két autó ugyanis szinte hajszálra ugyanazt a fogyasztást hozta, illetve csak minimális volt a különbség. Ameddig a Mustang 8,77kWh felhasznált energiát vett fel a töltőn, addig a Tesla 8,6kWh-t, hogy visszatöltsön maximumra. Bár a megtett szakasz nem volt sok, csupán 47km, de ez alatt a Tesla 18,3kWh-t a Mustang pedig 18,65kWh-t fogyasztott. A Mustang infotainement rendszere 19, míg a Tesláé 15,6kWh/100 km (156Wh/km) fogyasztást mutatott. Ez 15% különbség!


Ki kell hangsúlyozni, hogy a tesztünk nem számít hivatalosnak, de azért elgondolkodtató a mért eredmény. A Tesla tehát nem fogyaszt rosszul, de azért annyira nem is jól, mint ahogyan az infotainement mutatja. Utóbbinál még felmerült a kérdés bennem, hogy vajon ez összefügg-e azzal, hogy pont 15%-kal hamarabb veszi le a Tesla a töltését az idegen autók esetében a Superchargeren?

Visszatérve a Mustangra, ki kell emelnem, hogy legalább ez egy őszinte autó. Komfort szintje egyértelműen jobb, mint a Tesla belső tere. Minőségibb hatást kelt, sokkal „autósabb” és lényegesen melegebb hangulatot áraszt. A futómű szerintem túlságosan kemény a Mustangban, így a budapesti utak egyáltalán nem a barátai, és ezáltal nekünk sem teszi kényelmessé az utazást. Hatalmasat üt vissza bármilyen úthiba esetében. Persze pont emiatt sokkal stabilabb, ha mint sportautó akarjuk használni. A Tesla futóműve gyengébb és a fékek is érezhetően kevésbé fognak.


Csak azt tudom megismételni, mint a Tesla összehasonlítások esetében bármikor. A Tesla egy tech autó, amely elektronikus képességeiben jobb. De most már számomra kiderült, hogy a különbség a fogyasztásnál inkább hibahatáron belüli. A töltést persze jobban veszi fel, így aki távolabbra megy, hamarabb fog odaérni. Főleg, ha nyomja is neki, ahogyan a csövön kifér, hiszen a Tesla ebben engedékenyebb, bár az akkumulátora kisebb, szóval ezt egyszer érdemes lenne letesztelni. A Mustang az én ízlésemhez közelebb ál a formáját tekintve, az árában pedig távolabb.

@motorhang Ford Mustang Mach-E GT⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordmustang #fordmustangmache #fordmustanmachegt #mustang #mustangmache #mustangmachegt #mache #machegt @fordhungary @motorhanghu #motorhanghu #motorhang #electricvehicle ♬ After Dark (from "From Dusk Till Dawn") - Movie Soundtrack All Stars
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • Ford Mustang Mach-E GT teszt Ford Mustang MAch-E GT vs. Tesla Y Performance teszt Mach-E GT mustang gt Mustang MAch-E GT Mustang MAch-E GT összehasonlítás Tesla Y Performance Tesla Y Performance Tesla Y Performance teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az adatok és a valóság – Ford Mustang Mach-E GT és a Tesla Y Preformance
    Az adatok és a valóság – Ford Mustang Mach-E GT és a Tesla Y Preformance
    • Négykeréken
    Az egyik leggyorsabb villanyos – Ford Mustang Mach-E GT
    Az egyik leggyorsabb villanyos – Ford Mustang Mach-E GT
    • Négykeréken
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az egyik leggyorsabb villanyos – Ford Mustang Mach-E GT
    Az egyik leggyorsabb villanyos – Ford Mustang Mach-E GT

    Furcsa időket élünk. A leggyorsabb Mustang már SUV és nemhogy V8-as blokk nincsen benne, de még csak nem is benzin hajtja. A Mach-E GT elképesztő élményeket ad, de vigyázat, nyomokban Mustangot is tartalmaz.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

    Talán az egyik legnehezebb dolog egy ikonról, egy legendáról leírást készíteni, hiszen majd mindenki ismeri, évtizedek óta, egészen pontosan 55 éve az amerikai életérzés megtestesítője. Rengeteg ember bakancslistáján szerepel és ez egyáltalán nem véletlen.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok