www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Peugeot 208 bemutató

Peugeot 208 bemutató

  • Szőnyi Zoltán
  • november 20, 2019
  • Komment

A Korda filmstúdió adott otthont a mai sajtótájékoztatónak, ahol megismerhettük, sőt ki is próbálhattuk egy hosszabb kör erejéig az új Peugeot 208-ast. Nyugodtan lehet irigy mindenki. Ez a kocsi fantasztikus.

Biztos vagyok benne, hogy bőven lesz még mit írni az új 208-ról, amit magamban már Szimbának kereszteltem el, hiszen ez a kocsi tényleg a kis oroszlánkirály. Külsőre olyan, mintha a korábbi, méltán sikeres 206-ost láthattuk volna újraszületni. Persze lényegesen modernebb, fiatalosabb köntösben. Írhatnám, hogy 2019-es ez a köntös, de ez nem lenne igaz. Ehhez a számhoz legalább jó pár évet hozzá kell adni. Ez a jövő! És, hogy miért gondolom ezt?
A Peugeot nem bízott semmit a véletlenre és olyan új, előremutató koncepcióval jelent meg a 208 esetében, hogy senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy minden vásárlói szegmens számára készített autót. Legyen az nő vagy férfi, idős vagy fiatal.

Számos kihívással áll szemben egy autógyár. A vezetéstámogató rendszerek mellett meg kell tartani a klasszikus vezetési élményt, úgy, hogy a környezetvédelmi szempontoknak is egyre inkább meg kell felelni. Utóbbiban a Peugeot mindig is az élen járt, de a jelen kihívásai miatt megtorpanni nem lehet. Ezért a hagyományos benzines erőforrások mellett jön az e-208 (elektromos hajtás) és egyéb Peugeot típusoknál a hibrid és a plug-in hibrid is.

Az elődmodellhez képest 9cm-rel hosszabb és 3cm-rel alacsonyabb, ettől a vonalai sokkal dinamikusabbak, sportosabbak. A 208 formaterve kívülről megfog, de ha beleülünk, akkor biztosan megtart.  Az, hogy presztízs márkákat támad a Peugeot a 208-cal, észrevehetjük az anyagminőségen, belső kialakítás minden egyes részletén. Az ülés nagyon kényelmes, a teljes térkialakítás révén körbevesz minket az autó. De, hogy ez ne legyen elég, a Peugeot olyan műszerfalat alkotott, amit más autóban még nem láthattunk. Tényleg leesik tőle az állunk. A nagy siker miatt folyatódik a már szinte teljes modellpalettára jellemező i-Cockpit koncepció úgy, hogy azt tovább lett fejlesztve. Az i-Cockpit gyakorlatilag az a Peugeot által használt műszerfal elrendezés, melynél a kormány a műszeregység alatt van, így az nem takarja el még részben sem az információkat. A 208-ban pedig előre repülünk a jövőbe és mindezt „3D”-ben láthatjuk. A kijelző információja több síkon jelenik meg, aminek ugyan többlet funkciója nincsen, de annyira jól néz ki, hogy ezt nem lehet leírni.
A középkonzolon gyönyörűen elrendezett minőségi fizikális és érintő gombok segítségével vezérelhető jó néhány funkció, a többi pedig a hatalmas középső érintő képernyő segítségével állítható. Az automataváltó formája szintén gyönyörűre sikerült.
Ahogy azt imént említettem, a Peugeot presztízs márkák irányába támad. Eddig ugyanis csak ezeknél az autóknál volt arra lehetőség, hogy gyakorlatilag ugyanazok a felszereltségek/extrák érhetőek el, mint a kisebb méretkategóriánál. Most már az új 208 esetében is ugyanez igaz.

A Peugeot a kihívásra, melyet az autókkal szemben támasztunk a 208 esetében egy eddig nem létező, de nagyon logikus választ ad. Legyen a motor a választható felszereltség része. Nem kell más formát, lebutított tudású autót vagy kisebb térkínálatot kapnunk csak azért, mert például egy drága, elektromos meghajtás mellett döntünk.
Ez alapján tehát 4 felszereltség közül választhatunk 3 meghajtás típust. Egy dízel erőforrással, ami 100 Le, három benzinessel 75-100-130Le és egy elektromos motorral rendelhető az autó. Utóbbi 136Le-s és az elektromosokra jellemzően a 260Nm nyomaték, indulástól rendelkezésre áll. Az autóban 50kW, valós 350km megtételére képes energia tárolására képes az akkupack. És ami különleges, hogy ezek az akkumulátorok az első és a hátsó ülések, valamint a kihasználatlan kardán alagútban kaptak helyet, így semmivel sem foglalnak el több helyet. Így minden típus csomagtere 265L.

Az autó bevezető ára 3,99M Ft lesz a 75Le-s erőforrással, egészen gazdag alapfelszereltséggel. (bár ehhez csak hagyományos mutatós kijelző jár és nincs benne a központi nagy érintőképernyő). Amit ki kell, hogy emeljek, az alapszín a metál Fargo-sárga. Így még metál felárral sem kell számolnunk és egy nagyon szép, egyedi színt kapunk az autóhoz (szerintem ez a szín mutatott a bemutatottak között a legjobban).

A benzines és dízel erőforrásokkal felszerelt típusok november végétől, az elektromos pedig 2020. januártól lesz elérhető a márkakereskedésekben 10M Ft alatti vételártól.


  • peugeot peugeot 208

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot –  30 éve Magyarországon a Peugeot
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot – 30 éve Magyarországon a Peugeot
    • Hírek
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    • Klasszik
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált
    ÚJ PEUGEOT PANORÁMA I-COCKPIT
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt
    Mindent a Peugeot új hibrid rendszeréről
    A csúcson indul a Peugeot és a LEGO együttműködése
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot –  30 éve Magyarországon a Peugeot
    Egy ünnepelt is adhat ajándékot – 30 éve Magyarországon a Peugeot

    A Peugeot termékei gyakorlatilag a cég megalapítása óta jelen vannak hazánkban, azonban a rendszerváltás utáni hivatalos gépjármű importőri képviselet „csak” 30 éve, 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon. Az elmúlt harminc évben sokat fejlődött a márkakereskedői és a szervizhálózat egyaránt, miközben a termékpaletta is jóval szélesebb lett. Az alapelvek azonban változatlanok: a Peugeot Magyarországon is a kiváló minőség, az elragadó design és az élvezetes vezetés szinonimája kíván lenni!

    olvass tovább
    Klasszik
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ
    A 45 lovas francia csatahajó - 1955 Peugeot 203 + VIDEÓ

    A 203-as széria volt az oroszlános gyártó háború utáni első új modellje

    olvass tovább
    Hírek
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot
    Elektromos motorkerékpárokkal erősíti portfólióját a Peugeot

    Ha a világ legrégebb óta működő motorkerékpár-gyártója egy gyermekéveit taposó, ám annál ambiciózusabb manufaktúrával lép együttműködésre, abból olyan újszerű koncepciók és fejlesztési irányok születhetnek, amelyek fenekestül forgathatják fel az egész iparágat.

    olvass tovább
    Hírek
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált
    A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

    A Peugeot Type 3 volt a márka első kiforrottnak tekinthető típusa; a könnyű szerkezet autótörténeti jelentőségéhez kétség sem férhet. Hatványozottan igaz ez a huszonötös alvázszámú modellre, amely a sors furcsa szeszélye folytán egy egész nemzet autóiparát alapozta meg.

    olvass tovább
    Hírek
    ÚJ PEUGEOT  PANORÁMA I-COCKPIT
    ÚJ PEUGEOT PANORÁMA I-COCKPIT

    ÚJ GENERÁCIÓS VEZETŐHELY A 3008 ÚJ GENERÁCIÓJÁNAK

    olvass tovább
    Hírek
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt
    Abban javul a 2008, amiben eddig is a legjobb volt

    Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok