Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?
- Márka
- Toyota
- Típus
- Camry
- Hengerűrtartalom
- 2487cm³
- Teljesítmény
- 231 LE / 170 Kw
- 0 - 100 km/h
- 7,8 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.142 LE/kg - 142 LE/1t
- Üzemanyag
- benizn hybrid
- Saját tömeg
- 1630 kg
- Szállítható személyek száma
- 5
Külső: Sportos elegancia
A Camry megújult karosszériája sportosabb és modernebb, de megtartja az elegáns vonalakat. A LED-es első és hátsó lámpák, valamint a hosszú padlólemez és markáns hűtőrács fokozza a dinamikus megjelenést. A 19 colos felnik opcionálisan választhatóak, ami még inkább kiemeli a prémiumra hajazó hangulatot. A SUV-k térnyerésével már egy szedán formával ki is tudunk emelkedni a tömegből.
Belső: Minőségi hatás, kényelem és technika
A beltér olcsóbb, de tartós anyagokból készült, puha érintésű műanyagok és minőségi bőrhatású kárpitok vesznek körül. Az ülések jónak mondható oldaltámaszt nyújtanak, hosszú utakon is kényelmesek talán az ülőlapok lehetnének kicsit hosszabbak, de ez teljesen egyéni alkat kérdése. Összességében a Toyota a tőle megszokható anyaghasználatot igyekezett prémiumhatásúvá varázsolni, ami sikerült is.
Technikai felszereltség:
• 10 hüvelykes fedélzeti kijelző (digitális műszerfal)
• 12,3 hüvelykes multimédiás érintőképernyő (Apple CarPlay & Android Auto vezeték nélküli)
• JBL hangrendszer (9 hangszóró)
• Toyota Safety Sense 3.0 (adaptív tempomat, sávtartó, vészfékező asszisztens)
Teljesítmény és fogyasztás: Hibrid hatékonyság
A tesztautónk a 2,5 literes hybrid erőátvitelel (Toyota Hybrid Synergy Drive) volt szerelve, amely 231 LE-t és 221 Nm nyomatékot ad le. A gyorsulás 0-100 km/h-ig 7,8 másodperc, ami megfelelő városi és autópályás használathoz, ebben a kategóriában igen dinamikusnak hat. Ami igazán jó hír, hogy sikerült kiküszöbölni a hybrid rendszer kellemetlen hangjait, melyeket intenzív gyorsítások alkalmával halhattunk az elődmodellek esetében.
Üzemanyag-fogyasztás (WLTP szerint):
• Város: 4,1 l/100 km
• Autópálya: 5,3 l/100 km
• Kombinált: 4,6 l/100 km
A valós tesztút során (vegyes használat mellett) 5,2 l/100 km-t mértünk – lenyűgöző eredmény egy ilyen teljesítményű, méretű és súlyú autótól!
Úttartás: Kényelmes és precíz
A TNGA-K platformnak köszönhetően a Camry kiválóan viselkedett kanyarokban, stabil maradt magas sebességnél is, már-már "német prémiumokat" idéző stabilitást biztosított. A váltó sima, a hibrid rendszer csendes, és a szélzaj alacsony. Az adaptív futómű tovább növelte a kényelmet.
Összefoglaló: Megbízható prémiumhatás, alacsony költségekkel
✅ Erősségek:
• Kiváló üzemanyag-hatékonyság
• Prémium kinézetű beltér
• Megbízható Toyota hibrid technológia
• Gazdaságos fenntartási költségek
❌ Gyengébb pontok:
• Sportosabb versenytársakhoz képest kevésbé élvezetes a vezetése
• A hátsó ülések fejtere szűkös lehet magasabb utasoknak
Véleményünk: Az új Toyota Camry ideális választás azoknak, akik prémiumhatású kényelmet és alacsony üzemanyagköltséget keresnek, anélkül, hogy lemondanának a Toyotától már megszokott legendás megbízhatóságról. Valamint egy hagyományosan elegáns szedán formát szeretnének birtokolni a hobbi terepjárók és crossoverek tengerében.
Elmondhatjuk a várakozásainkat túl is teljesítette az új Camry.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!