www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Nagyvasak
  2. Négykeréken
  3. Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz...

Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz Citan Pro 112 CDI

  • Szőnyi Zoltán
  • május 21, 2022
  • Komment

Úgy vélem, hogy a kisáruszállító, vagy egyáltalán a haszongépjármű kategóriában kevéssé csillognak a presztízs márkák logói, mint a személyautók esetében, de azért legyünk őszinték, egy Mercedes csillagot tolni a hűtőrácson mégiscsak nagyobb élmény. Ez persze csak az érzelmi része a dolgoknak, amely ugyan kevésbé számít egy racionális beszerzés esetében, de a Mercedes Citan nem marad alul másban sem.

Tavaly nyáron mutatta be a Mercedes az új Citant, melynek bemutatásáról be is számoltunk. Az erről készült beszámoló itt olvasható. A modell értékesítése is megkezdődött még 2021 év végén, sőt az elmúlt időszak alatt az év kishaszonjármű díját (International Van of the Year 2022) is bezsebelhette a Citan és a közös alapokon nyugvó Renault Kangoo. Sőt a modell életében annyi újdonság történt még, hogy nagyjából azokban a napokban, amikor a Citan Pro haszonjárművet tesztelésre megkaptuk, a Mercedes-Benz, T osztály néven, erre a modellre építve a teljes mértékben személyautós kialakítású új osztályát is bemutatta.

A fenti rengeteg hír, újdonság és láthatóan hosszabb távú elképzelések is bizonyítják, hogy nem egy átlagos újra logózás történt a Renault Kangoo alapjaira. Sokkal karakteresebb megjelenést, dominánsabb jelenlétet kíván a Mercedes megalapozni ebben a kategóriában is. Az előző Citanhoz képest, amely kimondható talán, hogy nem egy sikertörténet volt az eladási darabszámok tekintetében, most egy lényegesen nagyobb átdolgozást kapott a Renaulthoz képest. Ha csak elölről nézzük meg a modellt, akkor nem is fogunk rájönni, hogy alapjaiban azonos a francia gyártó járművével. Nagy odafigyeléssel rejtették ugyanis el az azonos formákat, teljesen más frontrészt, hűtőrácsot, lámpatesteket kapott a jármű. Oldalról és hátsó kialakításában, tehát a doboz részében azonos a két modell, de a rendelhető színek, felni dizájn ezt is módosítja kicsit.

A belső tér, a vezető körüli hangulat, látvány, ha lehet még nagyobb távolságban van a Renaulttól. Prémium minőségű részletekkel találkozunk. Nem gondolom, hogy a francia márka ne lenne minőségi, sőt sok szempontból előrébb jár, mint a tömegmárkák többsége, de a Mercedes természetesen másik dimenzió. Van a Citanban olyan terület is, ahol egész biztosan ezt gondolták a Mercedes tervezői is, mert nem változtattak semmit. Ilyen a középkonzol és a hőmérséklet szabályozására használt tekerők. Itt azért elbírtam volna eggyel magasabb szintű kivitelezést képzelni, de ez egy megbocsájtható körülmény.
Ami viszont igazán emeli a színvonalat, az a Mercedes infotainement rendszere. Legyen az Citan vagy éppen S osztály, azonos módon vezérelhetjük az autót. Ez a vezérlés, amelynek kódneve MBUX, meglátásom szerint a legjobban felépített és leglátványosabb rendszer az összes közül. Kihagyhatatlan extra 147e Ft-ért. Kiváló logikával összerakott, gyors, pofonegyszerű rendszer, ahol minden beállítás pillanat alatt megtalálható. Ez a rendszer dolgozik tehát a Citanban. Valahol ez a rendszer, a beltér kialakítása a fő pillére annak, hogy szinte teljesen személyautós vezetési élményt kapunk ettől az autótól.
Ehhez járul hozzá a remek futómű, közvetlen kormányzás és a jó vezetési pozíció. Az első pillanattól kezdve otthon éreztem magam a Mercedes kisáruszállítójában.

Jól működő vezetéstámogató funkciók, a belső visszapillantó hiányát megoldó tolatókamera, parkolás asszisztens szolgálja a vezetési kényelmet. A Pro felszereltség pedig olyan kiegészítőket is tartalmaz, mint a tempomat, lejtmenet asszisztens vagy éppen az esőszenzoros ablaktörlő. A tesztelt modellben extraként szereplő középső harmadik ülés inkább vicces, mint praktikus, hiszen az ülésen kívül lábtér nem sok marad az ide szoruló utasnak. De végszükség esetén valóban jobb, mint a semmi.


Ami viszont zseniális, hogy családi autók által megirigyelhető mennyiségű pakoló, tárolórekesz található a Citan utasterében. Polcok, rekeszek végtelen teret kínálnak, hogy az autó használója mindent is el tudjon pakolni, amely a munkához szükséges.

Egyelőre 3 dízel és 2 benzines erőforrással kapható a Citan. Ezek közül a Renault-val közösen fejlesztett 1,5 literes dízel legerősebb változata, a 116 lóerős dolgozott a kipróbált autóban. Ehhez kapcsolódott egy 6 fokozatú manuális váltó. Fogyasztása kifejezetten jónak mondható, hiszen a tesztátlagunk 5,7 literre jött ki vegyes használat mellett. A városi használat során is 7 liter alatt maradt a Citan fogyasztása.

Egy kisáruszállító legfontosabb része a raktér. A Citan egyelőre a rövidebb tengelytávú változattal készül. A 4,5 méterese jármű raktere 2,9 köbméter áru befogadására alkalmas. Az erős műanyag borítású bordázott padló 1539mm hosszú. A hátsó ajtó pedig 1,2 méternél szélesebbre nyitható, így akár egy teljes raklapot is el bír nyelni a raktér, amennyiben nem haladja meg a 386 kilót, ugyanis ekkora a szállítható össztömeg. A könnyű pakolást segíti a jobb és baloldali tolóajtó is.

A tesztautónk egy nagyon magasan felszerelt változat volt, melynek ára meghaladta a bruttó 11 millió forintot. De már 7,3 milliótól elérhető a Citan belépő változata. Ez az ár határozottan versenyképes, függetlenül attól, hogy a versenytársak nem prémium szegmens logóját hordozzák. Így a most megjelent Citan várhatóan komolyabb sikerre számíthat, mint az elődje. Sőt, az év második felében elektromos meghajtással is meg fog jelenni, hasonló szállítható össztömeggel és 300 kilométer körüli hatótávval.   

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2021 mercedes-benz Citan Pro 112 CDI teszt citan teszt mercedes citan mercedes citan teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz Citan Pro 112 CDI
    Mindent tud és csillag is van rajta – Mercedes-Benz Citan Pro 112 CDI
    • Nagyvasak
    Az új Mercedes Benz Citan
    Az új Mercedes Benz Citan
    • Nagyvasak
    Bemutatkozik az új Mercedes-Benz Citan
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Nagyvasak
    Az új Mercedes Benz Citan
    Az új Mercedes Benz Citan

    Rendhagyó módon, a Sziget Art Produkció segítségével mutatta be a tegnapi napon a Mercedes-Benz a teljesen megújult kisáruszállítóját a Citant. Nagyon érdekes tendenciának lehetünk tanui. A haszongépjárművek minősége és technikája ugyanis egyre közelebb kerül a személyautók világához. A Mercedes pedig a tőle megszokott magas minőséget képes így ebben a szegmensben nyújtani, ahol a versenytársak tömegmárkák. Így az árszint lényegesen alacsonyabb.

    olvass tovább
    Hírek
    Bemutatkozik az új Mercedes-Benz Citan
    Bemutatkozik az új Mercedes-Benz Citan

    Kompakt külső méretek tágas helykínálattal és kimagasló csomagtérmérettel – mindezt elsőrendű variálhatósággal és alkalmazkodóképességgel egyesíti a vadonatúj Mercedes-Benz Citan.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok