www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Már javában készül a 2022-es Dakarra a Toyota

Már javában készül a 2022-es Dakarra a Toyota

  • szeptember 29, 2021
  • Komment

Az idei Hosszútávú Világbajnokságot és a Rally Világbajnokságot is toronymagasan vezető, a Dakart pedig történetében először 2019-ben megnyerő, azóta pedig két ezüstérmet szerző TOYOTA GAZOO Racing négy versenyzőpárossal vág majd neki a következő Dakar Rallynak, amely Szaúd-Arábiából rajtol majd.

Ahogyan 2021-ben, a csapatot ezúttal is Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel vezeti majd, de természetesen a Giniel de Villiers – Dennis Murphy páros is küzd majd a győzelemért, és a második Dakarjukra visszatérő Henk Lategant és Brett Cummingsot, illetve az ezúttal Danie Stassen navigálásában bízó Shameer Variawát is érdemes figyelemmel követni. A csapat a vadonatúj Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautót is a soraiban tudhatja majd, amelyet a T1 kategória frissített szabályaihoz igazítottak. A prototípust, amely egyelőre nyers szénszál-karosszériát visel, folyamatosan tesztelik, hogy a még idén esedékes hivatalos bemutatóra tökéletes legyen.

A 2021-es Dakar tapasztalataira építve a csapat ezúttal is különböző területek specialistáival dolgozik együtt, mint Nasser és Giniel; Henket pedig tovább erősítik, mint a sportág feltörekvő, friss erejét. Shameer célja a tavalyi 21. összetett helyezésének javítása lesz. Miután a 2021-es versenykiírásban második helyen értek célba, a 2019-ben győztes párost alkotó Nasser (Katar) és Mathieu (Franciaország) az Andalúz Rally és a Baja Spain Aragon versenyek megnyerésével hangolódtak a következő Dakarra. Az FIA Tereprally Világkupát sorozatban háromszor elhódító duó természetesen a 2022-es Dakar Rally megnyerését tűzte ki célul. A Dél-Afrikából származó Giniel és Dennis sikerrel vettek részt a Dél-Afrikai Tereprally Sorozatban (SACCS), amely szintén kiváló alkalmat biztosított a Toyota Dakar Hilux folyamatos tesztelésére. Három verseny után vezették a bajnokságot, amely összesen nyolc viadalból áll. A 2021-es Dakaron a harmadik és a negyedik szakaszokon versenyképes időket autózó, de az ötödik szakaszon elszenvedett baleset miatt a viadalt feladni kényszerülő, szintén dél-afrikai páros, Henk és Brett szeretnék megmutatni, hogy van helyük a tapasztalt pilótákat felvonultató csapatban. Henk debütálása a Dakaron nemzetközi érdeklődést váltott ki, és úgy tűnik, hogy a fiatal, Johannesburgból származó versenyző – aki egyébként többször is felülhetett már az SACCS trónjára – sokat tudott profitálni ebből a tapasztalatból. Végül, de nem utolsó sorban az ugyancsak Dél-Afrikából származó Shameer és Danie teszik teljessé a négy autóval induló csapatot. Shameer, aki több dél-afrikai bajnokságot is meg tudott már nyerni, be tudta fejezni az első Dakar Rallyját 2021-ben, és ezúttal Danie segít majd neki a navigálásban. Danie számára ez lesz az első Dakar, de az SACCS sorozatban már szerepelt Shameer oldalán, így nem okoz majd gondot a közös munka kettejüknek.

A TOYOTA GAZOO Racing olyan versenyeken indulva kovácsolja össze az embereket és az autókat a világ minden táján, mint az FIA Rally Világbajnokság (WRC), az FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC), a Nürburgring 24 órás vagy éppen a Dakar Rally. A motorsport világában a pilótáknak és az autóknak olyan körülményekkel kell megbirkózniuk, amelyeket lehetetlen lenne egy átlagos tesztpályán vagy a közutakon reprodukálni. Ezek a stresszes helyzetek segítenek feltárni a járművek rejtett hibáit. A küldetésünk az, hogy ilyen extrém körülmények között is megbízható autókat építsünk. E célból bővítjük a tesztelés és hibázás során lépésről lépésre megszerzett tudásunkat és technológiánkat, hogy olyan sorozatgyártású autókat fejleszthessünk, melyek precízen képesek végrehajtani a vezető parancsait, miközben vezetésük élményszámba megy. A TOYOTA GAZOO Racing továbbra is világszerte szembenéz majd a kihívásokkal, hogy ezeknek köszönhetően összekovácsolhassuk az embereket és az autókat, így még jobb járműveket készítve, melyek minden alkalommal izgalommal és a vezetés iránti vágyakozással töltik el pilótájukat.

2022-re a csapat kifejlesztette a Toyota Dakar Hilux új változatát, amely a legújabb szabályokat veszi alapul. Az új Toyota GR DKR Hilux T1+ versenyautóban még mindig megtalálhatók a már versenykörülmények között is bizonyított, 2018-ban bemutatott, majd 2019-ben győztes Hilux egyes elemei, de természetesen rengeteg ponton új megoldásokat alkalmaztak a mérnökök. Ilyen például a nagyobb gumikkal érkező kerekek, amelyek a korábbi 32 colos helyett immár 37 colos abroncsokkal rendelkeznek – ezzel együtt pedig a futófelület is 245 milliméterről 320 milliméterre nőtt. A lengéscsillapító tartománya is növekedett: a korábbi 280 milliméterrel szemben az új versenyautó esetében 350 milliméteres adattal találkozhatunk.

A motortérben 3,5 literes ikerturbós V6-os benzinmotor rejtőzik, amely az ikonikus Toyota Land Cruiser vadonatúj, 300-as jelölésű generációjának GR-S verziójában mutatkozott be. A sorozatgyártású modellben ez az erőforrás 415 lóerőt (305 kW) kínál 5.200-as fordulatszámon, míg a csúcsnyomaték 650 Nm, amely már 2.000-es fordulattól elérhető. Persze a versenyre kiélezett változat ennél jóval magasabb számokat tud felmutatni.

Miközben a TOYOTA GAZOO Racing WEC és WRC csapatai mérföldköveket jelentő győzelmeket aratnak a saját kategóriáikban, minden tekintet az új Toyota Hiluxra szegeződik majd, amikor 2021 év vége felé bemutatkozik a nagyközönségnek. Míg a WEC csapat aszfalton vitézkedik, a WRC csapat pedig a rally világát uralja, a tereprally csapatot a szakág legikonikusabb versenyén, a Dakar Rallyn tartják számon az esélyesek között.

A 2022-es Dakar is teljes egészében Szaúd-Arábia sivatagos területein zajlik majd, de ezúttal az óramutató járásával ellentétes irányban. A verseny január 2-án indul majd az északi Ha’il városából, majd déli irányban egészen az Üres Negyedig viszi a versenyzőket. A pihenőnap január 8-án lesz Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban, mielőtt továbbindulnak a versenyzők délnyugat felé, hogy január 14-én beérkezzenek a célba, Dzsidda városában.

A verseny egy előfutammal kezdődik majd, amely eldönti az első szakasz rajtsorrendjét. Két hurokszakaszt is tartalmaz majd az útvonal, de a részleteket egyelőre nem tették közzé a szervezők. Végül, de nem utolsó sorban a hagyományos maratoni szakaszon a versenyzők a főtáborból elindulva egy műszaki támogatást nélkülöző táborhelyre érkeznek majd, ahonnan másnap a verseny keretein belül visszatérnek a főtáborba a technikai csapataikhoz. Ez a viadal egyik legnagyobb kihívást tartogató része, amely gyakran komoly hatással van a végeredményre.

A 2022-es Dakar végleges útvonalát még nem tették közzé, de a terepkörülmények várhatóan nagyon hasonlók lesznek a 2020-as és 2021-es versenyeken tapasztaltakhoz.

Glyn Hall csapatvezető

 „Nagy örömmel mutatjuk be a tavalyi évvel közel azonos csapatunkat. Nasserrel és Giniellel az élen törünk a győzelemre, Henk pedig további tapasztalatokat gyűjthet, tehát nagyon várjuk a 2022-es Dakar Rallyt. Az új GR DKR Hilux T1+ versenyautónk fejlesztése jól halad, és biztosak vagyunk benne, hogy ennek köszönhetően új szinten szállhatunk harcba januárban.”

Nasser Al-Attiyah

„Boldog vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racing csapatával térhetek vissza a 2022-es Dakarra. 2019-ben közösen nyertük meg a versenyt, most pedig egy új fegyver készül számunkra. Izgatott vagyok a kilátásaink miatt, különösképpen az új GR DKR Hilux T1+ okán, amely egyértelműen gyorsabb és versenyképesebb lesz az elődjénél.”

Giniel de Villiers

 „A Dakar az egyik legkeményebb megmérettetés a világon, de tökéletesen passzol az új Hilux versenyautónkhoz. Az új kerekek, a szélesebb tartományban mozgó lengéscsillapítók és különösen a Land Cruiser benzinmotorjának beépítése mindenképpen nagy előnyt jelent majd számunkra a versenyen. Az erőforrás nagyon közvetlen és lehetővé teszi, hogy az autó teljes potenciálját kihasználjuk. Szaúd-Arábia bizonyította, hogy jó házigazdája a viadalnak, és ugyanilyen pozitív tapasztalatokra számítunk 2022-ben is.”

Henk Lategan

 „Az első tapasztalataim a 2021-es Dakaron elképesztőek voltak, de sajnos a fejlődésünknek véget vetett egy baleset az ötödik szakaszon. Ennek ellenére bízom benne, hogy megvan a tempónk az élmezőnyben való szerepléshez, az új turbós benzines versenyautónk pedig garancia arra, hogy izgalmas csatát vívunk majd.”

Shameer Variawa

„A 2021-es verseny karrierem egyik csúcspontja volt, de már akkor is láttam lehetőséget a tempó fokozására. Remélhetőleg a 2022-es Dakar a tavalyihoz hasonló módon pozitív lehetőségekkel kecsegtet majd, így hasznosíthatom az időközben megszerzett tapasztalatot.”

Mathieu Baumel

„A Dakar Rally lenyűgöző kihívás, és már alig várom, hogy visszatérhessek Szaúd-Arábiába és Nasserral közösen ismét a győzelemért harcolhassunk. Az új autó nagyon ígéretes, és ha az első tesztekből indulunk ki, akkor a friss benzinmotor, a lengéscsillapítók szélesebb tartománya és a nagyobb gumiabroncsok megadhatják azt a pluszt teljesítmény, irányíthatóság és defektvédelem terén, amely korábban hiányzott.”

Dennis Murphy

 „Számomra a Giniellel való versenyzés rendkívül kifizetődő volt az SACCS sorozatban. Ezúttal pedig a Dakaron navigálhatom majd, ráadásul mindezt az új GR DKR Hilux T1+ fedélzetén. Az új versenygép sok szempontból hoz izgalmakat, de a gumiabroncsok átmérőjének növekedése és lengéscsillapítók szélesebb tartománya nem csak a sebességet, hanem a biztonságot is fokozza.”

Brett Cummings

„A navigálás a T1+ versenyautóban valamivel könnyebbnek ígérkezik, különösképp a digitális itinernek köszönhetően, amely a műszerfalra van felszerelve. A Hilux korábbi verziójában a kemény fékezések és dinamikus gyorsítások igazi kihívássá tették az itiner leolvasását. Ezt a problémát is enyhíteni tudják a nagyobb gumiabroncsok és a lengéscsillapítók szélesebb tartománya.”

Danie Stassen

 „Versenybe szállni a Dakaron igazi álom volt számomra. Most megkaptam a lehetőséget, hogy Shameer oldalán részt vegyek a világ legkeményebb versenyén, és már alig várom, hogy elrajtoljunk. A dél-afrikai bajnokságban közösen versenyeztünk, így jól ismerjük már egymást. A Dakar azonban egy jóval nagyobb kihívás lesz, mint eddig bármilyen verseny, amin közösen vettünk részt.”

­Nasser Al-Attiyah (quatari), pilóta

Karrierje csúcspontjai: Dakar Rally győztes (2011, 2015, 2019),FIA World Cup for Cross Country Rallies győztes (2008, 2015, 2016, 2017)

Mathieu Baumel (francia), navigátor

Karrierje csúcspontjai: Dakar Rally győztes (2015, 2019), FIA World Cup for Cross Country Rallies győztes (2015, 2016, 2017)

Giniel de Villiers (dél-afrikai), pilóta

Karrierje csúcspontjai: Dakar Rally győztes (2009), Marokkó Rally győztes (2003, 2006, 2007, 2019)

Dennis Murphy (dél-afrikai), navigátor

Karrierje csúcspontjai: South African Cross-Country navigátor bajnok (2013, 2014, 2015, 2018)

Henk Lategan (dél-afrikai), pilóta

Karrierje csúcspontjai: South African Cross-Country bajnok (2019, 2020)

Brett Cummings (dél-afrikai), navigátor

Karrierje csúcspontjai: South African Cross-Country navigátor bajnok (2019, 2020), 3. helyezés Malle Motóban, Dakar 2014

Shameer Variwa (dél-afrikai), pilóta

Karrierje csúcspontjai: South African Off-Road bajnok (2000)

Danie Stassen (dél-afrikai), navigátor

Karrierje csúcspontjai: South African Cross-Country navigátor bajnok 2012, 2013, 2015, 2016)

  • Dakar Toyota Toyota GR DKR Hilux T1

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Négykeréken
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    • Hírek
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Leleplezték, mindent vihet a vadonatúj Toyota C-HR
    Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?

    olvass tovább
    Hírek
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Mallorcai napsütésben pompázott új színeiben a megújult Toyota Yaris Cross a nemzetközi menetpróbán. A Toyota kis crossoverét Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában vezettük a festői Cala Victoria tengerpartra.

    olvass tovább
    Race
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

    A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

    olvass tovább
    Hírek
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

    A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

    olvass tovább
    Hírek
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

    A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

    olvass tovább
    Hírek
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser

    Több, mint 70 évnyi kaland…a legnagyobb kaland pedig még csak most kezdődik. Ezzel a felütéssel osztott meg a Toyota egy sziluett fotót a legendás terepjáró első és hamarosan érkező legújabb generációjáról.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok