www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak

A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

Négykeréken
  1. Nagyvasak
  2. Négykeréken
  3. Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V...

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

  • augusztus 30, 2025
  • Komment

Azt hihetnénk, a luxusautók piacán már nincs meglepetés, a trónon pedig megbonthatatlanul ülnek a hatalmas, csillogó SUV-ok. De mi van akkor, ha a valós luxus nem a dögös formákban és a nagynak gondolt hasmagasságban rejlik, hanem a páratlan térkínálatban, a felülmúlhatatlan kényelemben és a zavartalan utazási élményben? A frissítésen átesett Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC-kal eltöltött napok bebizonyították, hogy a valódi luxus mobilitás új arca manapság egyre többször egy kisbusz.

Márka
Mercedes-Benz
Típus
V300d
Hengerűrtartalom
1950cm³
Teljesítmény
237 LE / 174 Kw
Teljesítmény / súlyarány
0.103 LE/kg - 103 LE/1t
Üzemanyag
Dízel
Saját tömeg
2295 kg
Szállítható személyek száma
6

Az új V-osztály: Finom elegancia és még több kényelem


Az új V-osztály ráncfelvarrása nem forradalmi, de annál hatékonyabb. A külsőn apró, de annál markánsabb változások figyelhetők meg, amelyek még elegánsabbá teszik a modell megjelenését. Az utastérben azonban érezhető a prémium anyaghasználat és a modern technológia harmóniája. A 12,3 colos digitális műszerfal és a mellette elhelyezkedő, szintén 12,3 colos MBUX infotainment rendszer közös, lebegő panele azonnal szembetűnő. Az újratervezett szellőzőnyílások, a modernizált kormánykerék és az ambient világítás mind hozzájárulnak a kifinomult, prémium hangulathoz.


A Luxus Busz előnyei a Luxus SUV-val szemben


A V-osztály azonnal megmutatja, miért lehet jobb választás egy "luxus busz" egy SUV-nál. A legkézenfekvőbb érv a térkínálat. Egyetlen SUV sem képes akkora belső térrel szolgálni, mint a V-osztály, holott külső paramétereikben nagyon közel állnak hozzá. A modulárisan mozgatható üléseknek köszönhetően az utastér szinte bármilyen célra átalakítható, legyen szó üzleti megbeszélésről útközben, vagy a család kényelmes, távoli utazásáról. A hatalmas csomagtér is mindenre elegendő. Jelen esetben 6db dupla karfás bőrfotelben helyezkedhetnek el az utasok és azt gondolom, hogy ennyi utas csomagja egy hosszabb utazásra is simán belefér a busz hátuljában.

A magasabb üléspozíció a vezető és az utasok számára is egyaránt előnyös. A vezetői ülésből kiváló a rálátás a forgalomra, a magas üléshelyzet pedig magabiztosságot és biztonságérzetet ad. Az utasok is élvezhetik a panorámás kilátást, a hosszú utak pedig kevésbé fárasztóak, ha nem kell a szűkös térbe bepréselődniük. A utazási komfort pedig egyszerűen felülmúlhatatlan. A masszív karosszéria, a kiváló hangszigetelés és a puha, kényelmes futómű garantálja a zavartalan utazást, még a rosszabb minőségű utakon is. Valamint a nyitható panoráma tető is növeli az utazási élményt.


Ugyan nem a modellfrissítéssel érkezett, de mindenképpen említésre méltó praktikum a hátsó ajtó ablakának külön nyithatósága, ami kisebb helyeken is hozzáférést biztosít a csomagtérben elhegyezett tárgyakhoz. Valamint az elektromosan mozgatható tolóajtók, amik biztos vagyok benne, hogy a családok gyermektagjainak kedvencévé válik első látásra.


Példás futómű és hatékonyság


A V 300 d 4MATIC meghajtásáról a jól ismert, 237 lóerős (174 kW) és 500 Nm nyomatékú 2.0 literes négyhengeres dízelmotor gondoskodik. A motor remekül párosul a 9G-TRONIC automataváltóval, ami észrevétlenül, finoman vált. A 4MATIC összkerékhajtás minden körülmények között biztonságos haladást garantál, legyen szó nedves útfelületről vagy havas terepről. A has magasság sem marad el egy standard SUV-tól nem kell sokat gondolkozni egy padkára történő felhajtás során.


A V-osztály egyik legmeglepőbb és legkellemesebb tulajdonsága a fogyasztása. A hatalmas méretek és a tömeg ellenére a V 300 d meglepően gazdaságosan üzemeltethető. A teszt során a vegyes fogyasztás 8-9 liter körül alakult, ami ilyen paraméterek mellett kimondottan kedvező. A Mercedes mérnökei tökéletesen hangolták a motort és a váltót, így sikerült a magas hatékonyságot elérni.


Ami pedig a futóművet illeti: az új V-osztály is a bevált komfortfutóművet kapta. A felfüggesztés elnyeli az út egyenetlenségeit, és kiváló kényelmet biztosít. Nincs rázkódás, nincs zaj, csak csend és nyugalom. Az utazás olyan érzés, mintha egy varázsszőnyegen suhannánk.


Végezetül, de nem utolsósorban, a vezetői üléspozíció. Ez talán a V-osztály egyik legzseniálisabb pontja. A vezető ülés a buszok magas üléshelyzetét és a SUV-ok kényelmét ötvözi. A sofőr kényelmesen, de mégis jóval a műszerfal fölé magasodva, kiváló rálátással ül, a kormány és a kezelőszervek pedig ergonómiailag tökéletesen elrendezve helyezkednek el. Hosszú utazás után sincs fáradtságérzet.


Összegzés


A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC bebizonyította, hogy a valódi luxus nem mindig a hagyományos kategóriákba szorítható. A "Luxus Busz" egy olyan alternatíva, amely a tér, a kényelem és a funkcionalitás tekintetében messze felülmúlja a luxus SUV-okat. Azoknak, akiknek a presztízs és a kényelem egyaránt fontos, de nem akarnak kompromisszumot kötni a belső tér és a praktikum terén, a V-osztály a tökéletes választás. A kifinomult, de mégis modern megjelenés, a példásan takarékos és erős dízelmotor, a mesés komfortot biztosító futómű, és a zseniális vezetői üléspozíció mind arra utal, hogy a luxusmobilitás új fejezete a V-osztállyal íródik.

  • Luxus SUV helyett Luxus busz Mercedes-Benz Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC
    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC
    • Nagyvasak
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    • Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    A 2,8 literes német szentély - 1967 Mercedes-Benz 280SL Pagoda + VIDEÓ
    Kipróbáltuk a háborús Mercedes kabriót: 1938 Mercedes-Benz 170V (W136) + VIDEÓ
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Klasszik
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

    Ez a W108-as még ma is gond nélkül tartja a 150 km/h-s tempót

    olvass tovább
    Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ

    29 év alatt kevesebb mint 60.000 mérföldet futott ez az amerikai piacos A124-es

    olvass tovább
    Klasszik
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ

    A W201-es széria korának legkisebb Mercedese volt, ezért egyszerűen csak Baby Benzként becézték

    olvass tovább
    Klasszik
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ

    Klasszik rovatunkban már több ikonikus Mercedes-ről írtunk, köztük egy Bálnáról is, amik az “utolsó igazi” Stuttgarti Csillagok képviselői voltak. Ma a W140-es elődjét, egy közel gyári állapotban megőrzött ‘90-es 300SE-t hoztunk el Nektek!

    olvass tovább
    Klasszik
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ

    Boltbajárós Bálna: 28 évesen még csak 150.000 km-t futott ez a C140-es Mercedes!

    olvass tovább
    Klasszik
    A 2,8 literes német szentély - 1967 Mercedes-Benz 280SL Pagoda + VIDEÓ
    A 2,8 literes német szentély - 1967 Mercedes-Benz 280SL Pagoda + VIDEÓ

    A Pagoda az egyik legismertebb sportos veterán Mercedes, ami tetővonaláról kapta becenevét

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok