www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. Lehet élvezetes is, ami ésszerű – Suzuki V Strom 650...

Lehet élvezetes is, ami ésszerű – Suzuki V Strom 650 XT ABS

  • Szőnyi Zoltán
  • június 24, 2021
  • Komment

Sokszor azt hihetjük, hogy az, amit racionális okok miatt veszünk meg, az csak unalmas, funkcionális lehet. Ez a két fogalom pedig nem mindig jár kéz a kézben egy olyan hobbieszközzel, mint a motorkerékpár. Itt ugyanis az élmény, a vágyaink fokozása sokszor lényegesen fontosabb szempont lehet, mint az, hogy jó ár/érték arányban vásároljunk.

Erre a feltevésre cáfol rá a 2021-es V Strom. Formai jegyeiben nagyon kevéssé tér el az előző generációtól, de divatos színével, menő dobozaival és a látványos, arany színű küllős kerekeivel mégis éppen annyira feltűnő, hogy egyből belopja magát a szívünkbe.

Azt hiszem az a legtalálóbb kifejezés erre a motorra, hogy pont elég. 71 lóerős teljesítménye ugyan nem csinál versenymotort belőle, de ideális és a szó pozitív értelmében véve megfelelő gyorsulást, motorozási élményt kínál. A 62Nm-es nyomatékot 6500-as fordulatszámon adja le és hála a 213kg össztömegnek, egy kifejezett élménymotort kapunk általa.
Könnyű, kiválóan manőverezhető gépezet, amelyet játszi könnyedséggel uralhatunk. Nem azzal kell foglalkozni, hogy miként birkózzunk meg a technikával, miközben rajta ülünk. Pont ellenkezőleg, végig a kezünk alá dolgozik.


A hatsebességes váltó elképesztően precíz. Élmény vele a váltogatás. Az egyes sebességtartományok pedig ideális módon vannak elosztva.

A 650 XT jó példa arra is, hogy létezik olyan motorkerékpár, amely akár kezdő motorosokat, magasabb növésű hölgyeket is ugyanolyan jól ki tud szolgálni, mint a rutinosakat, tapasztaltakat.
855mm -es ülésmagassága miatt 160-165cm magasság esetén, mint általában a túra-endúrók mindegyikénél, bajban lehet, aki teli talpra szeretne állni, amikor letámasztja a motor. De például számomra (180 cm vagyok) ez egyáltalán nem okozott gondot. Kényelmes, jó üléspozíciójú motor a V Strom 650 XT. Ki lehet menni vele a világból, hiszen egyáltalán nem fárad el rajta az ember bár hány kilométert is teszt meg. A túra-endúró előnye természetesen a felépítés. Nem feltétlenül kell terepre gondolni, ha ilyen motort hajtunk. Ugyanúgy megtaláljuk az előnyeit kevésbé tökéletes aszfalt utakon, városi fekvőrendőr áthajtások esetén is. Fordított teleszkópjai, hátsó felfüggesztése révén ez a motor tökéletesnek mondható bárhová is sodor minket az élet, azaz az út.

Ha pedig szóba jött a téma, hogy mennyi időt, távolságot lehet ezzel a motorral megtenni, akkor adódik a kérdés, hogy mennyit is fogyaszt. Jelentem, nagyon keveset. Átlagos használat esetén simán 4 liter alatt ki lehet hozni a fogyasztás. Ez pedig szinte hihetetlen. Ha durvábban toljuk neki, akkor is 5 liternél kevesebb lesz az átlagfogyasztásunk. Utóbbi esetben, mármint 6-700
fölötti fordulatnál érdemes megemlíteni, hogy lökettérfogata ellenére, nagyobb méretű társait meghazudtoló, kellemes hangok tudnak kijönni belőle. Szinte versenymotoros felhangokat lehet kivenni erősebb gyorsítás esetén.

A jól kezelhetőséget támogatja a kitűnően átlátható, pofon egyszerűen kezelhető műszerfal. A bal kormányon lévő többfunkciós gomb segítségével navigálhatunk az egyes menüpontok között. Pont elég, egyáltalán nem igényel az ember többet. Persze léteznek szebb, színesebb megoldások már a piacon, írtam is jó párról tesztet az utóbbi időben. De ezek az extrák olyanok, mint a mosógép programjai. Amikor megvesszük vágyunk rá, de a végén úgyis 3-4 programot használ a legtöbb ember, hiába tud a hipertechnika 28 különbözőt. 

A túra alapszükséglete a pakolási lehetőség. Tesztmotorunkon ebből sem volt hiány. A könnyen le és felszerelhető aludobozok kényelmes használhatóságot kínálnak. Nem utolsó sorban pedig remekül is mutatnak a V Stromon. Vizuálisan mintha nagyobbá is tennék a motort.

Biztos találkozhatunk jobb, gyorsabb, talán még szebb motorokkal a piacon. A V Strommal a Suzuki nem egy kiugró motort kívánt tervezni, amelyik egyik-vagy másik képességében felülmúlja a többit. Abban nagyszerű, hogy mindenből legalább az átlagot, vagy azon felüli szintet hozza. Így jön ki összeségében, hogy átlagon felüli. Ezt pedig még az is támogatja, hogy kiváló áron lehet hozzájutni. 3,1 Millió forintos vételára nem csak, hogy versenyképes, hanem a legjobb ebben a kategóriában. Összeségében tehát egy imádnivaló, jól kezelhető gépet ismertünk meg a 650 XT személyében.

  • 2021 V Strom 650XT teszt Suzuki enduro teszt Suzuki túra enduró teszt Suzuki v Strom 650XT ABS teszt V Strom 650 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Lehet élvezetes is, ami ésszerű – Suzuki V Strom 650 XT ABS
    Lehet élvezetes is, ami ésszerű – Suzuki V Strom 650 XT ABS
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok