www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda...

Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel

  • Szőnyi Zoltán
  • május 10, 2023
  • Komment

Ahogyan a tavalyi évben a kis lázadóból nagy lett, hiszen az 500-as változat után megjelent az 1100-as Rebel, úgy folytatja a bővítését a modellcsaládnak a Honda 2023-ban is. A változás most nem a blokkot, hanem a külsőt érintette.

Nem chopper, hanem bobber! Mit is takar ez a két fogalom, miért nem helyes a Rebel esetében, ha „lechopperezzük”?
A bobberek már az 1930-as években megjelentek. Ennek a különleges stílusnak az ismérve, hogy a motorkerékpárt megszabadítják minden felesleges alkatrésztől és kizárólag a legfontosabb alkatrészeket hagyják meg rajta. Az első sárvédőket leggyakrabban teljesen eltávolították, a hátsókat a végtelenségig visszavágták. A bobber tehát egy olyan motorkerékpár, amely elsősorban a funkcionalitásról szól. Jellemző ezekre a vasakra, hogy az első és a hátsó kerék mérete megegyező.

A chopper ezzel szemben a plusz kiegészítőkről, a feltűnő alkatrészekről szól, amely a motor különleges megjelenését helyezi előtérbe. Érdekesség, hogy a bobber megjelenése után legalább 30 év telt el, mikor először találkozhattunk a chopperekkel. Legalábbis ilyen néven ekkor jegyezték le először ezt a kategóriát. A chopperek másik ismérve, hogy az első kerekük jellemző módon nagyobb, mint a hátsó. A sok króm díszítés és dísz a stílust emeli ki, semmint a teljesítményt. Természetesen a blokk mérete egyáltalán nem kisebb a chopperek esetében sem, sőt, de könnyen előfordulhat, hogy a fékrendszer és egyéb kacsolódó alkatrészek nem követik le ezt a képességet. Így a chopperek esetében a biztonság ilyen szempontból háttérbe szorul. Persze fontos kiemelni, hogy teljesítmény ide vagy oda, a kialakítás nem is ezt a képességet támogatja.

Általánosan tehát elmondható, hogy mind a chopper, mind a bobber egyfajta átépítést sugall az eredeti motorkerékpár formájához képest, de ameddig a bobberből inkább elvesznek, addig a chopperhez hozzáadnak.

A fentiek után és a képeket látva, úgy gondolom, hogy nem kell többet mondani arról, hogy a Honda Rebel, legyen az bármelyik példánya is, a bobber stílust testesíti meg. Természetesen egy modern köntösbe csomagolva és az össze olyan tulajdonsággal felvértezve, amelyet egy mai motoros elvár. Sőt a CMX1100T ennél még többet ad. Mik is ezek?

Alapjaiban a most megjelent Rebel teljességében megegyezik a korábban bemutatott CMX1100-zal. Erről itt lehet bővebben olvasni. A blokk továbbra is az a 1084 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrás, amely hátborzongató szólamokkal nyűgözi le környezetét, s olyan modern menetbiztonsági eszközök sorakoznak felszereltségi listáján, mint a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az egykerekezés-gátló, a sebességrögzítő, az elektronikus gázmarkolat (TBW) vagy a háromállású üzemmód kapcsoló. 400 ezer forint felár ellenében megkaphatjuk a duplakuplungos automata váltót, amellyel egyébként a tesztmotor is fel volt szerelve.


Amivel az új modell több, amitől más, az a fejidom, amely azt sugallja és azt segíti, hogy hosszabb utak esetében is kényelmes legyen vele a közlekedés. Ez az alkatrész veszi körbe a számomra legkülönlegesebb részét a motornak. A LED-es lámpa ugyanis önmagában megtestesíti a régit és az újat. Míg a kerek formája egyértelműen a régi motorok világába repít vissza, addig a modern technikai felépítése mindenképpen a legújabb motorokra jellemző. Hasonlóan különleges a viszonylag kis méretű, inverz műszerfali egység, amely jól leolvasható és tényleg különleges kialakítást kapott.


A CMX1000T utolsó betűje a Touring szó rövidítése. Nem lenne Touring a touring, ha a hosszabb távra utazók számára ne kínálna oldalsó dobozokat. Így van ez ezen a motoron is, hiszen amint látható, keményfalú dobozok díszítik a motor oldalát. Űrtartalmukat tekintve inkább közepesnek mondanám, mint kifejezetten nagynak (a jobb 16, bal oldali 19 literes). 
Hogy a kényelmet fokozzuk, érdemes a hátsó utas számára plusz háttámlát hozzárendelni 60 ezer forintért, továbbá a markolatfűtés is hasznos kiegészítő lehet.

Gunpowder Black Metallic színben megrendelhető CMX1100T Rebel azon pilótáknak készül, akik szeretnék kihasználni az alapmodell adta lehetőségeket, ugyanakkor sokat túráznak, ezért fokoznák a menetkomfortot és a szállítókapacitást.


A Rebelnek tulajdonképpen két személyisége van. Egyikhez a kényelmes, pihentető cirkálás, másikhoz az izgalmakkal teli kanyarvadászat áll közel. Ezt támogatja a háromállású üzemmód kapcsoló (Standard, Eső, Sport és egy plusz egyéni beállításoknak helyet adó üzemmód), ami nemcsak a teljesítményleadás jellegét, a motorfék mértékét, valamint az egykerekezés- és a kipörgés gátló működését szabályozza, hanem a duplakuplungos automatikus váltó (DCT) kapcsolásainak időzítését is az aktuális viszonyokhoz igazítja.

Összességében

A CMX1100T fontos kiegészítőkkel bővül, amely a funkciójában kibővíti ezt a valóban remek, egyedi stílusú motort.

  • honda CMX1100T Rebel teszt honda rebel 1100 teszt honda rebel 1100 touring rebel teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel
    Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel
    • Kétkeréken
    A nagy lázadó – Honda Rebel 1100
    A nagy lázadó – Honda Rebel 1100
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    A nagy lázadó – Honda Rebel 1100
    A nagy lázadó – Honda Rebel 1100

    2021-re megjelent a Rebel 500 nagytestvére, a Rebel 1100. Ha valaki nagyobb sebességfokozatra szeretne váltani a Honda Cruiser kategóriájában, akkor végre van rá alternatíva.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok