www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Városi dzsungel harcos, vagy luxus utazópartner? - A BMW C400-asok

Kétkeréken

Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

Négykeréken

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Kétkeréken

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Négykeréken

Újra tininek érzed magad, ha ráülsz! – BMW R12 G/S teszt

Kétkeréken

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Négykeréken

Sávszélesség - A BMW R1300GS Adventure

Kétkeréken
  1. Négykeréken
  2. Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt:...

Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53

  • szeptember 03, 2025
  • Komment

Képzelj el egy autót, ami olyan, mintha egy elegáns, háromrészes öltönyt viselne, miközben lazán egy sportcipőt húzott fel, hogy gyorsabban tudjon sprintelni a kanyarokban. Ez a Mercedes-AMG CLE 53, egy kétajtós kupé, amely a klasszikus értékeket próbálja életben tartani egy olyan világban, ahol a piac inkább a praktikus SUV-kat és crossovereket isteníti. De vajon mit jelent ma egy igazi kupé, és hogyan illik ebbe a képbe a CLE 53? Nos, kapaszkodj, mert elmesélem, miért imádjuk ezt az autót, miközben egy könnycseppet is elmorzsolunk a régi idők kupéiért.

Márka
Mercedes AMG
Típus
CLE 53 4MATIC
Hengerűrtartalom
2999cm³
Teljesítmény
449 LE / 330 Kw
Teljesítmény / súlyarány
0.233 LE/kg - 233 LE/1t
Üzemanyag
benzin
Saját tömeg
1925 kg
Szállítható személyek száma
4

A kupé forma: elegancia kontra praktikum

A kétajtós kupé az egyik legkevésbé praktikus karosszériaforma, amit ember valaha kitalált. Két ajtó, szűkös hátsó ülések, és egy csomagtartó, ami inkább csak egy nagyobb bevásárlókosárnyi helyet kínál. De pont ez a lényeg! A kupé nem arról szól, hogy az egész családot, a kutyát és a hétvégi bútorbolt látogatás zsákmányát elszállítsd. Nem, a kupé egy életérzés, egy stílusnyilatkozat, egy olyan autó, amit akkor veszel, ha azt akarod, hogy az emberek megforduljanak utánad a benzinkúton, és azt suttogják: „Na, ez igen!” A Mercedes-AMG CLE 53 pontosan ezt az eleganciát hozza el, hosszú motorháztetővel, kecses vonalakkal és egy olyan kiállással, ami azt üzeni: „Én nem sietek, de ha mégis, te csak a kipufogóvégeimet látnád.”


A kupéforma előnyei? Nos, először is, az esztétika. A CLE 53 vonásai olyanok, mintha egy olasz divattervező és egy német mérnök együtt álmodta volna meg egy pohár bor mellett. A hosszú, lapos orr, a hátrafelé lejtő tetővonal és a széles, izmos csípő mind azt kiáltják: „Nézz rám, én vagyok a show sztárja!” Ráadásul a kupé alacsony súlypontja és merev karosszériája miatt a vezetési élmény is sportosabb, mint egy szedáné vagy egy SUV-é. A CLE 53-ban a 3.0 literes, soros hathengeres motor 443 lóerővel és 560 Nm nyomatékkal biztosítja, hogy a kanyarok ne csak szépek, hanem szórakoztatók is legyenek.


A piac változása: búcsú a régi kupéktól


De ne áltassuk magunkat, a világ már nem a kétajtós kupék körül forog. A piac a praktikumot, a magas üléspozíciót és a családi használhatóságot részesíti előnyben. Éppen ezért a Mercedes-Benz okos döntést hozott: a korábbi C-osztályos és E-osztályos kupékat egyetlen modellbe gyúrta össze, így született meg a CLE. Ez a lépés egyszerre zseniális és szomorú. Zseniális, mert a CLE a két kategória legjobbjait ötvözi: a C-osztály agilitását és az E-osztály kényelmét és eleganciáját. Szomorú, mert ez is jelzi, hogy a hagyományos kétajtós kupék korszaka leáldozóban van. A Mercedes palettáján, ahol az SUV-k és elektromos modellek uralják a terepet, a CLE 53 egy üdítő kivétel, egy kis lázadás a praktikum és a mai divat uralma ellen.


A B-oszlop és a keretnélküli ajtók: a múlt szelleme


Ha van valami, ami igazán megkülönbözteti a klasszikus kupékat, az a keretnélküli ajtók és a B-oszlop hiánya. Ezek a megoldások olyanok voltak, mintha az autó azt mondaná: „Nem érdekel a szélzaj vagy a merevség, én csak jól akarok kinézni!” A keretnélküli ajtók a CLE 53-ban is megmaradtak, és amikor kinyitod őket, még mindig azt az érzést adják, hogy egy valódi kupéval van dolgod. De a B-oszlop nélküli kialakítás? Nos, az sajnos már a múlté. A modern biztonsági előírások és a költséghatékonyság miatt a Mercedes elengedte ezt a hagyományt, és a CLE 53-ban már ott virít a B-oszlop, kicsit olyan, mintha egy elegáns öltönyhöz valaki egy praktikus hátizsákot párosított volna. Nem tragédia, de azért egy picit fáj a szívünk.


Összkerékhajtás és csendes motor: a modern kompromisszum


A CLE 53 másik modern vonása az AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás és a rendkívül csendes motor. Az összkerékhajtás fantasztikus, ha esős úton vagy kanyargós hegyi szerpentineken akarsz száguldozni, mert olyan tapadást ad, hogy szinte lehetetlen megcsúsztatni az autót (kivéve, ha direkt "drift" módba kapcsolsz). De valljuk be, egy igazi kupé rajongó titkon a hátsókerék-hajtás szabadságára vágyik, amikor a far kitör, és te mosolyogva korrigálsz. Az összkerékhajtás kicsit olyan, mint egy túlzóan gondoskodó szülő: biztonságban tart, de néha elveszi a bulit.


A motor csendessége pedig egyenesen meghökkentő. A 3.0 literes sorhatos olyan simán jár, hogy néha azon kapod magad, hogy ellenőrzöd, egyáltalán be van-e indítva. A mild-hibrid rendszer és az elektromos turbó miatt a CLE 53 szinte hangtalanul suhan, ami tökéletes a hosszú utakra, de egy AMG-től valahogy több drámát várnánk. Persze, ha felpörgeted a motort Sport+ módban, a kipufogó azért megszólal, viszont már nem olyan brutálisan, ahogy azt előző generációs AMG-k tették, de normál körülmények közt ez az autó inkább suttog, mint ordít. Ez is a modern világ jele: a gyártók ma már olyan autókat készítenek, amelyek szélesebb közönségnek szólnak, nem csak a benzingőzre éhező rajongóknak. Valamint, a hangtalanságra komoly befolyással vannak a szigorú decibelszabályozások is.


Miért imádjuk mégis?


Minden kompromisszum ellenére a Mercedes-AMG CLE 53 egy lenyűgöző autó. Egy olyan világban, ahol az SUV-k és az elektromos autók uralják az utakat, a CLE 53 egy igazi gyöngyszem. Az elegáns vonásai, a 443 lóerős motorja és a pazar belső tér (sportos bőrülések, karbon betétek, Burmester hangrendszer!) olyan élményt nyújtanak, amit csak egy kétajtós kupé tud. Az, hogy a Mercedes még mindig gyárt ilyen autókat, egyfajta tiszteletadás a klasszikus értékek előtt, még ha azok kicsit modernebb köntösben is jelennek meg.

A CLE 53 majdhogynem tökéletes, de pont ez benne a szép. Olyan, mint egy régi barát, aki kicsit megváltozott az évek alatt, de még mindig ugyanaz a vagány srác, akivel szívesen lógsz. Szóval, ha egy olyan autót keresel, ami elegáns, gyors és egy csipetnyi nosztalgiát csempész a modern világba, a CLE 53 neked való. Csak ne próbálj meg egy egész családnyi cuccot bepakolni a csomagtartóba – erre ott vannak az SUV-k.

  • mercedes Mercedes-AMG Mercedes-AMG CLE 53 Mercedes-AMG CLE 53 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    • Négykeréken
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    • Négykeréken
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43
    Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43

    A Mercedes-Benz SL-sorozata több mint hét évtizede a sportos elegancia és a luxus szimbóluma. Az 1954-es 300 SL „Gullwing” óta, amelynek szárnyas ajtói és korszakalkotó formaterve a mai napig ikonikus, az SL modellek a nyitott tetős autózás csúcsát képviselik. A „Sport Leicht” (sportos és könnyű) filozófiája a kezdetektől fogva meghatározza a sorozatot, ikonikus modellekkel vált a szabadság és a stílus szinonimájává.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    A "kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad" filozófia valóban ritkán valósul meg az autóiparban – de az E 53 Edition 1 minden ellentmondást felold. Ez nem csak egy autó, hanem egy mérnöki csoda, ami minden kívánságot igyekszik kielégíteni professzionális szinten.

    olvass tovább
    Klasszik
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

    Ez a W108-as még ma is gond nélkül tartja a 150 km/h-s tempót

    olvass tovább
    Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ

    29 év alatt kevesebb mint 60.000 mérföldet futott ez az amerikai piacos A124-es

    olvass tovább
    Klasszik
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ

    A W201-es széria korának legkisebb Mercedese volt, ezért egyszerűen csak Baby Benzként becézték

    olvass tovább
    Klasszik
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ

    Klasszik rovatunkban már több ikonikus Mercedes-ről írtunk, köztük egy Bálnáról is, amik az “utolsó igazi” Stuttgarti Csillagok képviselői voltak. Ma a W140-es elődjét, egy közel gyári állapotban megőrzött ‘90-es 300SE-t hoztunk el Nektek!

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok